Kysymyksessä olisi 9000 CD mallia 1989 johon ohjeita kaivattaisiin keskuslukon kauko-ohjaimen kytkentää/asennusta varten
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
1. Ensinnakin, onko siis kuskin ovessa tuossa mallissa 3-johtoinen moottori?
Tuli varmuudeksi kuitenkin hankittua projektia varten uusi 5-johtiminen tarvikeovimoottori ...ja käsittääkseni tuossa tonnarissa on miinus eli maaohjaus lukoille ja keskuslukon originaaliboxi löytyy rattiputken ammeen kyljestä, pitääkö paikkaansa?
2. Mitkä ohjausjohdot(+ vaiko miinusta)/kuinka monta tarviipi kytkeä tuosta "kaukon" keskusyksiköstä ja ennenkaikkea mihin? Eli kytketäänkö jotkin ohjaukset originaalin keskuslukon boxin joihinkin piuhoihin ja mihin tarkalleen? Voiko kytkennään tehdä rosvoliittimillä tai juottamalla ilman johtojen katkaisua jne...
2. Riittääkö mikäli laittaa kaukoboxin ns. ohjaussignaalit (- varmaankin) ohjaaman lukkoauki/lukkokiinni originaalijohtimiin jonnekin alkuperäisen keskuslukon boxin johtoihin rosvoliittimillä vain?
3. Tarvitseeko vilkkujen ohjausjohdot diodit väliin? ja kannattaako laittaa kaukokeskusboxilta tulevien vilkun ohjausjohdot esim. rosvoilla kiinni hätävilkun joihinkin johtoihin?
PS. TOTEAMUS: Tuntuu vaan hassulta nuo haulla löytämäni kaukokeskus-asennukset Saabiin kun lisäjohtoja pitää vetää ovelle 2 kpl uudelle kuskin ovimoottorille jos 5-napaisen alk-peräisen tilalle heittää ja jos laittaa 2-johtoisen orjamoottorin niin pitäisi joitakin johtoja katkaista alkperäisestä keskuslukon boxille menevistä johdoista ja liittää niihin kaukokeskusboxin johdot ja silloin taas ei esimerkiksi avainta voi käyttää keskuslukitukseen
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Milteipä kaikissa tapaamissani AUTOISSA kun voi laittaa avaimella ovet "keskuslukkoon" ja kaukosäätimellä myöskin...