JT 3" rööri

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

JT 3" rööri

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Kun en saanut aikaiseksi mennä jonottamaan tiittaselle koko päiväksi, tilasin PCS.ltä JT.n 3 " röörin. Tuossa uudessa puolisatsissa ei näytä olevan joustopalaa lainkaan ? Kyseessä siis JT60-H6 putki jonka kuvittelen menevän suoraan tuossa tonnarissa olevan katin perään. Olenko väärässä ?


Kaide
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Niin mutta eikös se joustopala olekkin ennen kattia?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

j0ne kirjoitti:Niin mutta eikös se joustopala olekkin ennen kattia?
Uudemmissa ( ainakin tossa mun -98.ssa )on katti ihan heti DP.n jälkeen ja joustopala sen jälkeen. Alan epäilemän että joku osa tosta tilatusta setistä puuttuu. Pitänee olla PCS.lle yhteydessä vielä

Kaide
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kaide kirjoitti:Alan epäilemän että joku osa tosta tilatusta setistä puuttuu. Pitänee olla PCS.lle yhteydessä vielä
Tuossa on kuva katin vaihtoehtoisista sijainneista:
http://www.speedparts.se/images/prod/av ... tt_kat.htm

Tilasitte väärän tuotteen?

Tilattiin JT60-H5
http://www.speedparts.se/images/prod/av ... _small.jpg

vaikka olisi pitänyt tilata JT60-H2?
http://www.speedparts.se/images/prod/av ... t60-h2.jpg

Ei tuo JT60-H2:kaan täysin selkeä tapaus ole, siinähän näyttää olevan ehkä jousto mukana, mutta putkea on mukana sen verran vähän, että alkuperäisestä putkistosta pitäisi säilyttää se suora "katinkorvausputki joustolla".
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

jus kirjoitti:
Kaide kirjoitti:Alan epäilemän että joku osa tosta tilatusta setistä puuttuu. Pitänee olla PCS.lle yhteydessä vielä
Tuossa on kuva katin vaihtoehtoisista sijainneista:
http://www.speedparts.se/images/prod/av ... tt_kat.htm

Tilasitte väärän tuotteen?

Tilattiin JT60-H5
http://www.speedparts.se/images/prod/av ... _small.jpg

vaikka olisi pitänyt tilata JT60-H2?
http://www.speedparts.se/images/prod/av ... t60-h2.jpg

Juttelin justiinsa PCS:n Rikun kanssa ja todettiin vaan jotta noi Speedpartsin kuvat on enintään " suuntaa antavia" . Oikea setti -98 CS.ään on juuri tuo tilattu ja siinä " pitäisi" olla mukana kaikki romut katista taaksepäin. Vanhemmissa ( <-94 ) sen katin joutuu siirtämään eteenpäin ennen tuon putkiston asennusta.


Kaide
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Pistähän raporttia asennuksesta kun sen aika koittaa, olis kiva kuulla minkäverran vaatii justeerausta ja/tai asennusjuomaa :)
M97CSB234EFM57001 RE85
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Itselläkin on tilauksessa PCS:ltä 3" DP, ja samaan aikaan on rakenteilla omavalmiste 3" loppupätkä yhdellä läpivirtausvaimentajalla ja virikatilla 8)
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

ysikoo kirjoitti:Pistähän raporttia asennuksesta kun sen aika koittaa, olis kiva kuulla minkäverran vaatii justeerausta ja/tai asennusjuomaa :)
Noniin, asennusraporttia alkaa tippumaan varmaan huomenna illalla. Rööri on matkalla mullepäin ja heti kun saan sen käsiini, alkaa puuhastelu. Kyllä siinä on tosiaan kaikki tarpeellinen mukana, eli myös jousto-osa, vaikka kuva väittää ettei olis.

Asennusjuomaa on varattuna 24 "yksikköä". Pitää vaan toivoa ettei asentaja ala käymään liian rikkaalla :lol:


Kaide
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

Paljonkas muuten semmonen puolisatsi kustantaa? Omasta Aerosta kävi putki vuotamaan viikonloppuna, voi mennä kokonaan poikki milloin vaan. Oon tässä vielä miettimässä että tyytyiskö puolisatsiin, vai ottaisko koko hoidon sporttikatin kanssa tahi sit ilman.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Aero97 kirjoitti:Paljonkas muuten semmonen puolisatsi kustantaa? Omasta Aerosta kävi putki vuotamaan viikonloppuna, voi mennä kokonaan poikki milloin vaan. Oon tässä vielä miettimässä että tyytyiskö puolisatsiin, vai ottaisko koko hoidon sporttikatin kanssa tahi sit ilman.
Puolisatsilla oli klubialen jälkeen hintaa reilut 300 eemeliä. Saman ois maksanu Motonetissa vakioputki. Itse laitan jossain vaiheessa myös 3" DP.n , mutta kikkailen siihen itse jonkun tarvike kisakatin. Nuo Speedpartsin DP+katti yhdistelmät on nimittäin jokseenkin järkyttävän hintasia !

Kaide
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

Ainakin siis hiukka halvempi kuin mitä orkkisputki (puolisarja) Aeroon merkkiliikkeen kautta tilattuna :D Jotenka tilaukseen menee, jääköön DP:n ja sporttikatin hankinta vielä odottelemaan parempaa taloudellista tilannetta, heh, jota varmaan saakin aina ootella
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Mitäh ? Pitääkö ahdot säädellä uusiksi putken vaihdon jälkeen ?

Tässä, ja viimeinen lause

http://saab9000.com/procedures/exhaust/jtexhaust.php


Kaide
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

Kaide kirjoitti:Mitäh ? Pitääkö ahdot säädellä uusiksi putken vaihdon jälkeen ?
Näin mie oon asian ymmärtänyt, jos siis koko röörin 3" kokoon vaihtaa. Tarvinneeko operaatiota tehdä puolisarjan asennuksen jälkeen, ei kai :roll:
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

Aero97 kirjoitti:
Kaide kirjoitti:Mitäh ? Pitääkö ahdot säädellä uusiksi putken vaihdon jälkeen ?
Näin mie oon asian ymmärtänyt, jos siis koko röörin 3" kokoon vaihtaa. Tarvinneeko operaatiota tehdä puolisarjan asennuksen jälkeen, ei kai :roll:
Ei stä ole pakko säätää :lol: mutta jos ne peruspaineet tippuu putken väljyyden takia niin eihän se kulje enään kunnolla muuten.
Ei tuo säätäminen kovin vaikeeta ole etteikö sitä kuka tahansa pysty tekemään. Painetestiin ei tarvi muuta kun esim. Motonetista mittari ja letku kiinni, apc-sulake irti tai mankkuvenan piuha irti ja kokeilemaan että paineet on siinä 0.45 paikkeilla. Säätämiseen crc:tä ja kiintoavain ja tankoa kireämmälle ja avot.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

hasha kirjoitti: Ei stä ole pakko säätää :lol: mutta jos ne peruspaineet tippuu putken väljyyden takia niin eihän se kulje enään kunnolla muuten.
Ei tuo säätäminen kovin vaikeeta ole etteikö sitä kuka tahansa pysty tekemään. Painetestiin ei tarvi muuta kun esim. Motonetista mittari ja letku kiinni, apc-sulake irti tai mankkuvenan piuha irti ja kokeilemaan että paineet on siinä 0.45 paikkeilla. Säätämiseen crc:tä ja kiintoavain ja tankoa kireämmälle ja avot.
Eihän tossa mun " lahnassa" ole katsos mitään " peruspaineita" , se kun on lpt ilman mankkuvenaa sun muuta turhaa :lol: No, anyway , säädän ahdot putkenvaihdon jälkeen vaikka mahdollisimman lähelle fuelcuttia, eli 0,6 baria. Olkoot siinä sitten :lol:

Kaide
Vastaa Viestiin