Suuttimien ultraäänipesu, onko apua? Kyllä on.
Suuttimien ultraäänipesu, onko apua? Kyllä on.
Haullakin katselin mutta en saanut oikein käsitystä että auttaako ja jos auttaa niin missä tapauksessa, ja kuka tuota hommaa suorittaisi tässä mansesterin seuduilla?
Ilmeisesti tuossa Pommarissa joku suuttimista jumittaa/vuotaa, koska tyhjäkäynnillä tapahtuu "tipahtelua" jolloin joku pytty jää ikäänkuin tahdista pois. DI-Kasetti on vaihdettu ja tulppien sävyssäkään ei eroa näy tarkasteltaessa eri pyttyjen välillä.
Aloin epäillä jonkun suuttimista vuotavan, koska DI-Tonnaria saa yleensä kunnossa ollessaan sahata käyntiin ainakin sen pari sekuntia, mutta nyt kun avaimesta kääntää niin tapahtuu että joku sylintereistä lähtee sillä samalla sekunnilla käyntiin, eli ikäänkuin polttoainetta olisi tosiaan vuotanut jo valmiiksi imukanavaan, muitten pyttyjen vasta ihmetellessä käynnistystä, ja tämä yksi pytty ikäänkuin "hinaa" muut käyntiin.
Toisaalta sitten ajossa välillä tuntuu että kaikki ei olisi pelissä mukana, ja leimamieskin ylisti viimeksi päästöjä, ja samalla totesi että laihalla käy.
Kansi vaihtui haljettuaan hiljattain mutta oire pysyi samana eli venttiilivikakin on poissuljettu paitsi huonolla tuurilla, ja tuli mieleen että jospa mahdollinen laihalla käyminen aiheuttikin koko kannenvaihtoruljanssin, siispä silläpä tuli mieleen että voisikos suuttimia pesettää ja onko väellä kokemuksia ultraäänipesettämisestä ja siitä auttaako se, vai menenkö suosiolla suutinkauppaan? Ja kukkarossa nauraa matti.
Ilmeisesti tuossa Pommarissa joku suuttimista jumittaa/vuotaa, koska tyhjäkäynnillä tapahtuu "tipahtelua" jolloin joku pytty jää ikäänkuin tahdista pois. DI-Kasetti on vaihdettu ja tulppien sävyssäkään ei eroa näy tarkasteltaessa eri pyttyjen välillä.
Aloin epäillä jonkun suuttimista vuotavan, koska DI-Tonnaria saa yleensä kunnossa ollessaan sahata käyntiin ainakin sen pari sekuntia, mutta nyt kun avaimesta kääntää niin tapahtuu että joku sylintereistä lähtee sillä samalla sekunnilla käyntiin, eli ikäänkuin polttoainetta olisi tosiaan vuotanut jo valmiiksi imukanavaan, muitten pyttyjen vasta ihmetellessä käynnistystä, ja tämä yksi pytty ikäänkuin "hinaa" muut käyntiin.
Toisaalta sitten ajossa välillä tuntuu että kaikki ei olisi pelissä mukana, ja leimamieskin ylisti viimeksi päästöjä, ja samalla totesi että laihalla käy.
Kansi vaihtui haljettuaan hiljattain mutta oire pysyi samana eli venttiilivikakin on poissuljettu paitsi huonolla tuurilla, ja tuli mieleen että jospa mahdollinen laihalla käyminen aiheuttikin koko kannenvaihtoruljanssin, siispä silläpä tuli mieleen että voisikos suuttimia pesettää ja onko väellä kokemuksia ultraäänipesettämisestä ja siitä auttaako se, vai menenkö suosiolla suutinkauppaan? Ja kukkarossa nauraa matti.
Viimeksi muokannut Minuteman, To Elo 02, 2007 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla tekee -95 2,3i CS aivan samaa, ja olisin myös kiinnostunut Jyväskylän seudulla vastaavasta. Tosin ProCarservicen pojat varmaan tietää. Ja tosiaan onko kokemuksia tuon toimenpiteen jälkeisestä auton toiminnasta.... Nimenomaan niin että yksi pytty lähtee "liian nopeesti" ja hilaa ikäänkuin muut käyntiin ja myös selkeästi huomaa ettei oo ihan kaikki pelissä muutenkaan pellin alla. DI-kassu on mulla myös uudenkarhee ja tulpat kunnossa.
** Mä en mene siihen lankaan että alkaisin haaliin jotain omaisuutta... **
-- 9-3 SC 2006 1.9TiD --
-- 9-3 SS 2009 1.9TiD --
-- 9-3 SC 2006 1.9TiD --
-- 9-3 SS 2009 1.9TiD --
Eikös ne tuolla alppilan autohuollossa ainakin tee suuttimille kaiken tarpeellisen; pesee ultralla ja vaihtaa tarpeelliset osat.
Sama palvelu varmaan löytyy muistakin boschin huolloista (ehkä)...
Kyselin ultraäänipesua joskus lempiseltä, mutta ei ne siellä tienneet sanoa asiasta mitään... olisivat kyllä myyneet uusia suuttimia mielellään
Sama palvelu varmaan löytyy muistakin boschin huolloista (ehkä)...
Kyselin ultraäänipesua joskus lempiseltä, mutta ei ne siellä tienneet sanoa asiasta mitään... olisivat kyllä myyneet uusia suuttimia mielellään
-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
Eipä löydy muista tuota palvelua (ei oletus arvoisesti). Osia saa kylläkin muihinkin bosch huoltohin ainakin tilattua.ajn kirjoitti:Eikös ne tuolla alppilan autohuollossa ainakin tee suuttimille kaiken tarpeellisen; pesee ultralla ja vaihtaa tarpeelliset osat.
Sama palvelu varmaan löytyy muistakin boschin huolloista (ehkä)...
Kyselin ultraäänipesua joskus lempiseltä, mutta ei ne siellä tienneet sanoa asiasta mitään... olisivat kyllä myyneet uusia suuttimia mielellään
Ultraääni pesureita kylläkin löytyy vaikka mistä paikoista ja eipä sellainen niin paljoa maksakkaan (sellanen harraste pesuri siis).
Yksistään ultraääni ei välttämättä auta koska se vain irroittaa sitä likaa ei siis poista sitä sieltä suuttimen sisältä. Ultran jälkeen sitä pitää "ajaa" puhdistus nesteellä ja kovalla paineella.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Voit lähettää suuttimet postilla Alppilan Autohuoltoon.
Tässä lainaus A-A:n sivuilta:
"Huolto tehdään seuraavasti:
Irtonainen lika poistetaan. Tarkistetaan suuttimien tiiveys ja suihkun muoto. Tuottomäärät mitataan. Vaihdettavat osat irrotetaan. Suuttimille tehdään 2-4 pesukertaa (kuvassa suuttimet pesussa). Pesussa suuttimia ohjataan aukeamaan niin että pesuaine saadaan virtaamaan polttoaineen kulkusuuntaa vastaan. Suuttimet kasataan. Lopputesti suoritetaan huolletuille suuttimille.
Suuttimien mukana seuraa raportti josta on nähtävissä suuttimen kunto ennen huoltoa ja kunto huollon jälkeen. Suutinhuollon hinta on vain 30,-/ suutin. Hinta sisältää suuttimen tiivisteet, suodattimen ja kärkikupin. Kaikissa suuttimissa kärkikuppi ei ole vaihdettavissa, tällöin pesu tehdään kärkikupin kanssa. Suutinpesun hinta sisältää suuttimeen kuuluvat tiivisteet. Sivuvirtaussuuttimen huoltohintaan voi vaikuttaa tarvittavan/tarvittavien suodattimien hinta.
Suuttimet voi tuoda tai lähettää postitse/matkahuollolla osoitteeseen:
Alppilan Autohuolto Oy
Karjalankatu 2
00520 Helsinki
Voit tietenkin varata ajan koko autollesi.
Palautamme huolletut suuttimet postiennakolla (tai sopimuksen mukaan) 1-2 päivän kuluessa huoltoon saapumisesta. Lisätietoja suutinhuolloista voi kysyä huollostamme p. 877 04 351 tai 877 04 355, sekä sähköpostilla huolto@alppilanautohuolto.fi
"
Edit: http://www.alppilanautohuolto.fi/gw/tra ... /index.php?
Tässä lainaus A-A:n sivuilta:
"Huolto tehdään seuraavasti:
Irtonainen lika poistetaan. Tarkistetaan suuttimien tiiveys ja suihkun muoto. Tuottomäärät mitataan. Vaihdettavat osat irrotetaan. Suuttimille tehdään 2-4 pesukertaa (kuvassa suuttimet pesussa). Pesussa suuttimia ohjataan aukeamaan niin että pesuaine saadaan virtaamaan polttoaineen kulkusuuntaa vastaan. Suuttimet kasataan. Lopputesti suoritetaan huolletuille suuttimille.
Suuttimien mukana seuraa raportti josta on nähtävissä suuttimen kunto ennen huoltoa ja kunto huollon jälkeen. Suutinhuollon hinta on vain 30,-/ suutin. Hinta sisältää suuttimen tiivisteet, suodattimen ja kärkikupin. Kaikissa suuttimissa kärkikuppi ei ole vaihdettavissa, tällöin pesu tehdään kärkikupin kanssa. Suutinpesun hinta sisältää suuttimeen kuuluvat tiivisteet. Sivuvirtaussuuttimen huoltohintaan voi vaikuttaa tarvittavan/tarvittavien suodattimien hinta.
Suuttimet voi tuoda tai lähettää postitse/matkahuollolla osoitteeseen:
Alppilan Autohuolto Oy
Karjalankatu 2
00520 Helsinki
Voit tietenkin varata ajan koko autollesi.
Palautamme huolletut suuttimet postiennakolla (tai sopimuksen mukaan) 1-2 päivän kuluessa huoltoon saapumisesta. Lisätietoja suutinhuolloista voi kysyä huollostamme p. 877 04 351 tai 877 04 355, sekä sähköpostilla huolto@alppilanautohuolto.fi
"
Edit: http://www.alppilanautohuolto.fi/gw/tra ... /index.php?
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Kävin Tammer Dieselin Lakalaivan toimipisteessä utelemassa että tekevätkö suuttimien puhdistusta mutta kuulemma siellä eivät tee kuin Diesel-suuttimien korjausta. Ohjasivat käymään saman firman Nekalan toimipisteessä jossa työskentelee bensasuutinexpertti, mutta hän oli tietenkin lomalla. No, suosittelivat kuitenkin tuota: http://www.hestec.fi/index.htm
Soittelinkin jo mutta varattua vain pukkaa, eli asiakkaita tuntuu riittävän.
"hashan" suosittelema Alppilan Autohuolto vaikuttaa myös asiantuntevalta ja vieläpä edulliselta vaihtoehdolta, mutta suutinten edestakaisessa lähettelyssä vierähtää helposti viikko-pari.
Tuntuu ainakin tässä Tampereen seudulla olevan todella harvassa suutinten puhdistajat, mutta kelpaa myös vinkki jos joku tietää Jyväskylän suunnasta kyseistä palvelua, tulee kuitenkin sillointällöin sukuloitua siellä joten samalla voisi puhdistuttaa vaikka reissussa.
Tämä Tampereen tilanne kyllä vaikuttaa todella heikolta
Soittelinkin jo mutta varattua vain pukkaa, eli asiakkaita tuntuu riittävän.
"hashan" suosittelema Alppilan Autohuolto vaikuttaa myös asiantuntevalta ja vieläpä edulliselta vaihtoehdolta, mutta suutinten edestakaisessa lähettelyssä vierähtää helposti viikko-pari.
Tuntuu ainakin tässä Tampereen seudulla olevan todella harvassa suutinten puhdistajat, mutta kelpaa myös vinkki jos joku tietää Jyväskylän suunnasta kyseistä palvelua, tulee kuitenkin sillointällöin sukuloitua siellä joten samalla voisi puhdistuttaa vaikka reissussa.
Tämä Tampereen tilanne kyllä vaikuttaa todella heikolta
Pro-Car Service:ssä ei taida olla vehkeitä tuohon operaatioon ?Minuteman kirjoitti:Kävin Tammer Dieselin Lakalaivan toimipisteessä utelemassa että tekevätkö suuttimien puhdistusta mutta kuulemma siellä eivät tee kuin Diesel-suuttimien korjausta. Ohjasivat käymään saman firman Nekalan toimipisteessä jossa työskentelee bensasuutinexpertti, mutta hän oli tietenkin lomalla. No, suosittelivat kuitenkin tuota: http://www.hestec.fi/index.htm
Soittelinkin jo mutta varattua vain pukkaa, eli asiakkaita tuntuu riittävän.
"hashan" suosittelema Alppilan Autohuolto vaikuttaa myös asiantuntevalta ja vieläpä edulliselta vaihtoehdolta, mutta suutinten edestakaisessa lähettelyssä vierähtää helposti viikko-pari.
Tuntuu ainakin tässä Tampereen seudulla olevan todella harvassa suutinten puhdistajat, mutta kelpaa myös vinkki jos joku tietää Jyväskylän suunnasta kyseistä palvelua, tulee kuitenkin sillointällöin sukuloitua siellä joten samalla voisi puhdistuttaa vaikka reissussa.
Tämä Tampereen tilanne kyllä vaikuttaa todella heikolta
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Tästä Minutemanin threadista innostuneena kyselin myös täältä Vaasan suunnalta, meinaan on samanlaista oiretta esiintynyt jo vajaan vuoden. Mutta eipä oo tärpännyt täälläkään. Olen kysellyt niin valtuutetut Bosch korjaajat kuin myös ei niin valtuutetut rikkiehjääjät. NOPE! NADA! EIOO,EITUU,EIKÄ TILATA.
Joo-o...muija ja mukula autoon, suunta kohti Hellsinkkiä. Auto huoltoon, muija ja mukula pyörimään teekuppiin Linnanmäelle ja ite pörrää oluttuoppiin...
Ei vaan...kyllä sais täällä muuallakin Suomessa joku tollasta tehdä...
Saa ihan vapaasti avautua jos joku tietää Vaasassa tahi lähiympäristössä.
Joo-o...muija ja mukula autoon, suunta kohti Hellsinkkiä. Auto huoltoon, muija ja mukula pyörimään teekuppiin Linnanmäelle ja ite pörrää oluttuoppiin...
Ei vaan...kyllä sais täällä muuallakin Suomessa joku tollasta tehdä...
Saa ihan vapaasti avautua jos joku tietää Vaasassa tahi lähiympäristössä.
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Tosiaan harvassa tuntuu olevan pesurit, vaikka tuossa jonkun aikaa sitten katselinkin Huuto.Net:issä olleen myynnissä pientä pesuria, mutta tuosta "hasha":n linkistä päätellen suuttimille tehdään muutakin kuin vain pestään, eli päästellään ns. vastakarvaan aineita ja pestään taas ja tarkistetaan suihkun muoto, ja vaihdetaan osia jos on tarvis.
Tänään sain tietää, että Tampereen Taitokeskuksella (ent. Pirkanmaan Ammattikoulu) on pesuri ja jonkinnäköinen penkki missä suuttimia putsataan/testataan, mutta ymmärrettävästi ovat lomilla...
Tänään sain tietää, että Tampereen Taitokeskuksella (ent. Pirkanmaan Ammattikoulu) on pesuri ja jonkinnäköinen penkki missä suuttimia putsataan/testataan, mutta ymmärrettävästi ovat lomilla...
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 93
- Liittynyt: Pe Elo 08, 2003 14:42
- Paikkakunta: Sievi
Alkuperäiseen kysymykseen voin nyt vastata, että on apua! Kävin viime viikolla tuolla Tepa turbon (kiitos muuten vihjeestä) mainitsemalla paikalla teettämässä huollon. Ruiskujen tuotoissa sekä suihkuissa oli eroa ja tämän pesun sekä uudet suodattimet ja bensansuodatin operaation jälkeen pihassa seisoo piiiiiitkästä aikaa hienosti tulille pörähtävä tonnari. 30EUR suutin ja muuta räpellystä päälle eli suuttimien irroitus ja takaisin asentaminen + bensansuodatin. Parin sadan hujakoilla koko homma....ei paha.
Ei muuta kuin pesuriin vehkeet! Minä ainakin sain tuolta avun.
Ei muuta kuin pesuriin vehkeet! Minä ainakin sain tuolta avun.
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Jeps, eli tänään suuttimet läksivät Alppilaan hoitoon ja jään toiveikkaana odottelemaan mikä on tulos, mutta mitä nyt on tullut luettua pelkästään positiivisia kokemuksia niin luottamus on kova. Toisaalta on pelko persiissä että jos pätkiminen ja outo käynnistyminen ei nyt tällä toimenpiteellä parane niin mitäs sitten neuvoksi..
Uskomattoman tiukkaan juntturaan muuten nuo suuttimet menevät tiivisteineen sekä imusarjan että suutintukin puolelta, miten ne nyt kuudessatoista vuodessa noin..
Uskomattoman tiukkaan juntturaan muuten nuo suuttimet menevät tiivisteineen sekä imusarjan että suutintukin puolelta, miten ne nyt kuudessatoista vuodessa noin..