Moottorin momenttituki ja puslan vaihdot

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Moottorin momenttituki ja puslan vaihdot

Viesti Kirjoittaja mikaels »

Vaihdoin juuri tuon helpomman noista, mutta moottorissa oleva vanha kumityyny hieman hankala, kun ei ole sitä työkalua eikä omassa pajassa ollut sopivia putkenpätkiä mistä olisi saannut ranetettua sellaisen.

Olisiko Espoon nurkilla kenelläkään lainata tuohon tehdas- tai omatekoista työkalua?

Noudetaan ja palautetaan samassa kunnossa kun lainatessa.


----------------
9000 CSE A50

J.Wikström
050 4092016
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

http://saab.jkr.fi/ulosvedin/ Ei muutakuin tollasta rakentamaan. Ja jos tilalle tulee Powerflexit, niin ei muutaku rautasahalla kehä poikki ja vasaraa perään. Itse totesin kyllä tuon ulosvetäjän nopeammaksi tavaksi =)
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja mikaels »

jpjk kirjoitti:http://saab.jkr.fi/ulosvedin/ Ei muutakuin tollasta rakentamaan. Ja jos tilalle tulee Powerflexit, niin ei muutaku rautasahalla kehä poikki ja vasaraa perään. Itse totesin kyllä tuon ulosvetäjän nopeammaksi tavaksi =)
Olisin tehnyt, mutta omasta "miljoonalaatioksta" ei löytynyt sopivan kokosia prikkoja ja päätin kuulluttaa täällä.

Kiitoksia vastanneille, homma on nyt hoidossa!

--------------------
9000 CSE A50
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

jpjk kirjoitti:http://saab.jkr.fi/ulosvedin/ Ei muutakuin tollasta rakentamaan. Ja jos tilalle tulee Powerflexit, niin ei muutaku rautasahalla kehä poikki ja vasaraa perään. Itse totesin kyllä tuon ulosvetäjän nopeammaksi tavaksi =)
Itse käytin juuri tuota rautasaha-vasara-yhdistelmää. Teki muuten aika tiukaa saada uusi paikalleen. Tein myös tuommoisen prikkahässäkän ja väänsin pulttia sitten metrin jatkovarrella ja tiukkaa teki silti.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Kyllä momenttituen puslien vaihtotyökalu on pakollinen hankinta kun käytät MOTONETIN kumipuslia! Vaihdoin puslat syksyllä ja nyt ovat murtuneet aika pahoin. Sen asian tämä jälleen kerran opetti jotta tuon firman kumituotteet ovat aivan pa**aa. Osta halvalla ja pitkällä aikavälillä maksaa pirusti enemmän kuin orggis osat!! Mikähän on alkuperäisvaraosan hinta tällähetkellä?
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
tetsi
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 13:22
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja tetsi »

25e kipale Treen Metro-Autossa pari viikkoa sitten..
V90 CC D4 AWD
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Jos ei prässiä ole käytettävissä, niin sellaisenhan rakentaa hydraulitunkista ja raudankappaleista.
Ja kaikki kummipuslat on kulutustavaraa oli sitten originellit tai mallia M_net.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Mulla on Klaukkalassa tollanen työkalu.
En lainaa sitä, mutta voitte vaihtaa puslat siinä tallin edessä.

Nuo Motonetin puslat ovat ihan OK, jos ne asentaa oikein. Niitä voi vahvistaa , täyttämällä kumimassa-seoksella tyhjät kolot.

Normaali asennus on I ja itse asensin ne --, asentoon = jäykempi ja jurisee sisään, alussa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin