Temppuileeko keskuslukko vai mun pää?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Temppuileeko keskuslukko vai mun pää?

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

Viimeaikoina on tullut hiipivä hulluus aika lähelle...olen mielestäni lukinnut auton kaukosäätimellä (9000 vm ´95 CSE Saabin oma ajonesto ja kaukosäädin) ja eikös se ole auki kun palaan autolle 8O Ei ole paikasta riippuvainen (maasäteily :wink: ) olen myös varma ettei kaukosäädin ole aktivoitunut vahingossa esim. taskussa jne...
Onko kellään vastaavaa kokemusta ja pelkää että leimataan hulluksi??? :roll: Akunkin otin resetointia varten irti kerran -vaan ei tunnu helpottavan.....mystinen poltergeist ilmiö.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: Temppuileeko keskuslukko vai mun pää?

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Saabsick kirjoitti:Viimeaikoina on tullut hiipivä hulluus aika lähelle...olen mielestäni lukinnut auton kaukosäätimellä (9000 vm ´95 CSE Saabin oma ajonesto ja kaukosäädin) ja eikös se ole auki kun palaan autolle 8O Ei ole paikasta riippuvainen (maasäteily :wink: ) olen myös varma ettei kaukosäädin ole aktivoitunut vahingossa esim. taskussa jne...
Onko kellään vastaavaa kokemusta ja pelkää että leimataan hulluksi??? :roll: Akunkin otin resetointia varten irti kerran -vaan ei tunnu helpottavan.....mystinen poltergeist ilmiö.
Voihan kaukosäätimessä olla vikaa vaikka et nappia painaisi, esimerkiksi lähettelee itsestään singnaaleja. Saabin orkkis keskuslukon kaukosäätö kantaa aivan "helv****" kauas. Jos sinulla on kaksi kaukosäädintä ota toisesta patterit pois ja käytä vain toista sitten otat toisen käyttöön ja taas tästä toisesta patterit pois. Tällä varmistat onko vika säätimissä vai auton päässä.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Itellä muuten sama homma oli viime talvena vähän väliä.Laitoin illalla ovet lukkoon (muistaakseni) ja aamulla kun menin ni kas lukot auki. :roll: :? Kesällä tätä ei ole vielä tapahtunut joten vika lieneekin siinä että elän talven jonkinmoisessa horroksessa.. :oops:
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 739
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Voiko paristojen irti käyttö aiheuttaa kaukosäädön toimimattomuuden? Toinen kaukosäädin lakkasi pelaamasta kun käytin paristoja irti ja laitoin takaisin. Ne valot siinä kaukosäätimen päässä kyllä syttyvät nappeja painellessa(laitoin kyllä takaisin oikein päin). Tarkoituksena oli vain tarkastaa millaiset paristot pitää hommata varalle jos entiset sippaavat. :oops:
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Jartsu
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 23:25
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Jartsu »

Pattereitten irroittamisen jälkeen kake pitää synkata auton kanssa uudelleen. Elikkä painelet useita kertoja (5-6 krt.?) peräkkäin sitä avausnappia auton vierellä ja pitäisi ruveta taas toimimaan.
900 2.1i Classic -93
9000 CS 2.0t -98
#2482
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Nuo ohjausyksikön juotosviat voi toki aiheuttaa kaikennäköisiä toimintoja.
Eli onhan uudelleen juotettu. :?:
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Myös häly-yksikkö voi kaivata tinausta... tein itte tuon ja lisäksi heiluttelin noita johtoja jokka tulee sulakepaneeliin ja hanskalokeron takana olevaan relepoksiin. Releitä myös naputtelin jne... tämän jälkeen alkoi taas toimimaan. Hälyn boksi oli tuossa kojelaudan sisällä heti oikealla puolella kun ottaa tuon hanksalådan pois. Häly-yksikkö oli mulla kiinni kahdella ruuvilla alhaalta päin, täytyi peitelevy poistaa ennenkuin pääsi noihin käsiksi.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 739
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Tuskin tuota tinata tarvitsee, koska toinen keskuslukon ohjain toimii moitteetta. Täytynee hommata uudet paristot ja kokeilla tuota synkkaus kikkaa uudestaan, sillä voihan nuo paristot olla liian heikot.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Ite lukkomekanismissa voi kans olla vika!
Jos (epc kuvasssa jousi 3)no:9257171 on poikki, lukko ei jää aina lukkoon!Vaan pääsee itestään aukeaan!
Tälläisen tapauksen korjasin viimeviikolla -96 mallin tonarista! :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

...ehes vastasinkin tuolle alkuperäselle topikin alottajalle, toivottavasti neuvosta oli apua n. kolmen vuotta jälkikäteen :P :oops:

Tietty jos toinen avain toimii, niin vikaa haettava toimimattomasta. Kokeilisin vielä avata tuon toimmattoman, puhdistaisin kosketuspinnat, mittaisin yleismittarilla, että patterit antavat hyvät jännitteet, laittaisin kasaan ja suorittaisin tuon synkkauksen uudelleen. Ittellä nuo kaksi kolmen voltin littuparistoa näyttivät sarjassa 6,24V ja yksittäin 3,12V.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Carfan
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Elo 21, 2007 11:11

Re: Temppuileeko keskuslukko vai mun pää?

Viesti Kirjoittaja Carfan »

Onko muuten patterit oltava nuo CR 2016 x 2 ? Kysyn koska mun Photon-valaisemissa oli alunperin tuo kaksi 2016, mutta sen pysty korvaamaan yhdellä CR 2032:a jossa on elektroniikka-alan luettelon mukaan enemmän virtaa eli se kestää käytössä kauemmin.
#3907
Carfan
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Elo 21, 2007 11:11

Re: Temppuileeko keskuslukko vai mun pää?

Viesti Kirjoittaja Carfan »

Ok, kiitos tiedosta. Todennäkoisesti yhdellä patterilla kaken ledit saa palamaan mutta jännite ei riitä lähettämään signaalia.

Onko muuten mitään helppoa tapaa saada kaken patterikotelon kansi auki ?
#3907
Carfan
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Elo 21, 2007 11:11

Re: Temppuileeko keskuslukko vai mun pää?

Viesti Kirjoittaja Carfan »

Kiitti, siellähän oli klipsi jota painamalla lähti helposti auki. Narmuista päätellen edellinen/edellliset omistajat ovat käyttäneet ruuvaria muualle mutta kansi on onneksi säilynyt ehjanä
#3907
Vastaa Viestiin