Mikähän mahtaa olla nyt (pahemman kerran) vialla, kun:
Tuo minun ´88 T16-tonnari on alkanut syödä öljyä ihan mahdottomasti, siis mittakaavassa 2-3 litraa/1000km. Nyt auot seisonnassa, ei uskalla enää ajaa. Kilometrejä mittarissa kohta 390tkm eikä koneelle ole tietääkseni tehty remonttia.
Oireet seuraavat:
1.Tietääkseni polttaa öljyä reilummin vain kun kiihdyttää eli on ahtoja päällä (käryttää pahasti sinistä) ja vielä pahemmin pölähtää kun päästää kaasun pois esim. ohituksen jälkeen. Totta kai se öljy silti palaa myös tasakaasulla ajaessa.
2. Ottaa silti nöyrästi nuo "normaalit" ahdot eli 1,5bar, tehonpuutetta ei tunnu olevan.
3.Konehuone hemmetin öljyinen, nimenomaan kun katsoo auton alla koneen alaosaa ja öljypohjaa yms....
4. Huohotin letkun pää pullahtanut irti alapäästä (kuuluuko sen missään kiinni ollakaan??) ja puhaltaa sieltä pahanhajuista käryä myös tyhjäkäynnillä. (tulee kabiinin puolelle esim.liikennevaloissa)
5.Autosta poistettu tuo APC-tsydeemi koska eisaatu toimimaan, mankkuvena heivattu mäelle ja tilalla turboruuvi, DI-ja Bensalastut löytyy, isompi bensapumppu ja paineensäädin ym ym ym...... Ahdin vakio T03.
6. Missä vika? (Männässä reikä, männänrengas poikki, turbo paskana vai mikä?)
Kellään ollut samankaltaisa oireita, nyt lähinnä kaipaan kokemuksia mitä sieltä VOISI olla rikki.....?
Nyt ei mikään kiirus kunnostaa kun ostin toisen tilapäis auton, mutta olis kuitenkin kiva saada joskus kuntoon.....
Apua! Tonnari Syö öljynsä!
-
- "Viggen"
Apua! Tonnari Syö öljynsä!
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Turbo sieltä ny ainaki varmasti selvä
Noilla ahdoilla toi mahdariini ei voi kauaa pelata, osta jos se uus mistä oot puhunu
Voiko pakopesän kautta puhaltaa öljyä mäkeen? eli turbo ekana tutkinnan alle (mullakaan ei ole enää sitä vanhan tonnarin turboa jotta olis sen vaikka laittanu tilalle ja kokeillu että vuotaako muualta).
Sillon ku mulla oli öljyä joka puolella ni se oli vain vaihdelaatikon reijän takia
mutta ei sulla samaa ny kuitenkaa taida olla..

Voiko pakopesän kautta puhaltaa öljyä mäkeen? eli turbo ekana tutkinnan alle (mullakaan ei ole enää sitä vanhan tonnarin turboa jotta olis sen vaikka laittanu tilalle ja kokeillu että vuotaako muualta).
Sillon ku mulla oli öljyä joka puolella ni se oli vain vaihdelaatikon reijän takia

Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla 

-
- "Kaasari"
MOI!
Mulla on ollu samoja ongelmia 9000:n kanssa silloin kun mulla oli sellainen, eli mä vaihdoin öljyn laatua niin sillä parani eikä sen jälkeen ole tarvinnut lisätä vaihtojen välissä. nyt mulla on 9-5
Jos kone vie 2-3 litraa / 1000km öljyä niin ei öljylaadun vaihtaminen kyllä enään auta. Jossain on vikaa ja paljon tuossa tapauksessa.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black