pätkäisy kiihdytyksessä ahtojen noustessa (edit 2007/02)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

palaanpa vielä asiaan... oiskohan nää ongelmat voinu sittenkin johtua trionic5 "oppimisesta" toisen kuskin tavoille?

isä kun ajaa aika pappamaisesti ja minä taas en tosiaankaan...
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5262
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Oma tonttu oli vain yksinkertaisesti laiska opittuaan lussuun ajotyyliin, käskytyksen jälkeen ei laiskuudesta ollut tietoakaan. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Jees tätä "oiretta" minullakin oli vakiosettingseillä. Nyt stage 1 aikakaudella lähtee kyllä käskystä, mutta toi pätkäisy tosiaan ny vaivannu.
Tobbana kirjoitti:Oma tonttu oli vain yksinkertaisesti laiska opittuaan lussuun ajotyyliin, käskytyksen jälkeen ei laiskuudesta ollut tietoakaan. :)

-Sami
Aero tonnari
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 18:24
Paikkakunta: Pohjaslahti

Viesti Kirjoittaja Aero tonnari »

:? joo,itellä tota samaa pätkimistä aerossa...ja körottely(lue normaali ajossa)kevyttä nyppimistä aika ajoin.olen kanssa ruvennut epäileen tota kasettia
900classic-93 99gl-80 2x99gl-76 90LUMIKKO 99 gl -81 petro
HARTSA
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 15:29
Paikkakunta: toholampi

Viesti Kirjoittaja HARTSA »

...tulpat.....tulpat.... :roll: .. :roll:
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Heh,
vaihdoin kyllä DI:n (ja katoin tulpatkin ihan ite ;) ) mutta ei auttanu.

Olisko se sitten se aktuaattori kuitenkin... :roll:

tulpat ei näyttäny kummosilta mutta vähän karstaa oli isän pappa-ajon jäljiltä. taidan vaihtaa ne huomenna uusiin varmuuden vuoksi...
Jope kirjoitti:DI-kasetti maksaa ~200e ja jos et itse halua avata & sulkea neljää ruuvia + yhtä liitintä, veloittaa korjaamo tästä proseduurista minimikorvauksen, joka on luultavasti jotain 30-80e.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

löysi aktuaattori ei pätki, mutta aieuttaa ahtojen heilumista lähellä huippuja.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

eipä ollu tulpat. vaihdoin uudet ngk:t ja problema jatkuu. :roll:
RPekka
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Touko 21, 2006 08:49
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja RPekka »

a9000 kirjoitti:eipä ollu tulpat. vaihdoin uudet ngk:t ja problema jatkuu. :roll:
Sääditkö kärkivälin? Vakiona noissa on millin luokkaa oleva kärkiväli ja Saab speksaa 0.6 milliä. Liian suuri kärkiväli johtaa siihen että kovemmilla sylinterinpaineilla kipinä ei enää jaksa hypätä rakosen yli vaan etsii jonkun helpomman reitin, vaikkapa tulpan ulkopintaa pitkin.
On aamuja jolloin joutsenetkin näyttävät kurjilta.
RPekka
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Touko 21, 2006 08:49
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja RPekka »

Mimmi kirjoitti:DI-kasetin kansa PITÄÄ KÄRKIVÄLIN olla 1,1mm.
Kas juu. Seison korjattuna, puhuin kokonaan eri sytytysjärjestelmästä. Kysytään ennemmin että tarkistitko kärkivälin?
On aamuja jolloin joutsenetkin näyttävät kurjilta.
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

en tarkastanut, joten ollee edelleen sellainen kun kuuluu :)
RPekka kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:DI-kasetin kansa PITÄÄ KÄRKIVÄLIN olla 1,1mm.
Kas juu. Seison korjattuna, puhuin kokonaan eri sytytysjärjestelmästä. Kysytään ennemmin että tarkistitko kärkivälin?
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2007
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

jollain muullakin samoja ongelmia kuin mulla
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

UP

Viesti Kirjoittaja a9000 »

päivitetty etusivulle (edit 2007) teemalla tonnari tulee kuntoon :)
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 739
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Tuossa aikaisemmin kehuskelin oireiden parantuneen DI;n vaihdolla, mikä ei sitten täysin pitänyt paikkaansa. Oireet heikkenivät kyllä siten, että ei esiintynyt omassa ajossa enää (rauhallinen kiihdyttäjä) mutta myöhemmin velipoika ilmoitti sen satunnaisesti nykivän yhä ohituksissa. Lopullisesti korjautui turbon actuaattorin vaihdolla uuteen. Sattui vain olemaan vikaa kahdessa paikassa yhtäaikaa, joten luulin korjautuneen pelkällä kasetin vaihdolla. :oops:
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
samppa9k
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Helmi 25, 2004 17:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja samppa9k »

9000 cse 2.3T -95

ja oireet samat kuin ketjussa, eli täyskaasulla nakkaa ahdot kaakkoon > bensan syöttö loppuu > rynk rynk rynk.

Ongelma alkoi oikeastaan ihan itsestään koska auto pelasi sen saatuani ihan oikein.

Mitä tein josta voisi johtua, korjasin yhden vuotavan letkun, käytin akkua irti ja tankkasin teboilin 98:ä. > rynk rynk

Vaihdoin tulpat ne 7-11 ja kasetin vanhasta > ei vaikutusta.

Kuitenkin illalla ajelin tankin tyhjäksi, tilalle 99 vpower ja 50km motarilla täyskiihdytyksiä (yöllä) ihan kuin "opettaakseni" kun sellaisesta on ollut puhetta.

Viimeiset räyhäkkäät lähdöt ennen kotipihaa > nykiminen tasaantui > aamulla enää hienotunteinen ele kun ahdot palasivat kaakosta kerta laakista sinne punaisen rajalle. Eli se ei enää yrittäny hakata väkisin niitä reilusti punaselle > josta tulee > rynk rynk.

Oon lukenu paljon täältä juttua tonnarin nykimisestä, ja se kyllä vaikuttaa aika suolta. mutta alustavasti vaikuttaa että opetuksella ja 99:llä tilanne parani HUOMATTAVASTI, tottakai sen tuntee kun ahdot palaa kaakosta takasin mutta ei se mikään rynk enää ole.

Selailen ilman muuta thredit läpi eli en ole vielä mankumassa apuja, se mitä mielessä pyörii niin ois sen IAC:n ja kaasuläppäminkälie putsaus, mutta niihin täällä oli jo apuja.

Niin vielä että eilen tuota nykimistä alettiin korjata tietysti vaihtamalla kirkaat sivuvilkut, saattaa olla siinäkin.

Sinällään hankalaa kun auton historia on täysin uupelossa, joku penan dump siellä näyttää olevan ja MAP anturi on siirretty toiselle puolelle ja jotain kummallista siellä on, jotka ei ainakan helpota vikojen etsintää jatkossa, mutta pääasia ettei helmat kuki.

Tallin kattoon ajattelin vaihtaa UV lampun ja jättää sen aina joskus yöksi päälle, kuulemma tarkempaa kuin tavallinen valohoito.

niin tuntu ainakin että täässä ketjussa on samat oireet niin laittakaa vielä juttua niin ei ärsytetä muita joilla nykii eritavalla, tjsp.

Samppa
9000 CD T16 -88 A 315k
9000 CSE 2.3T -95 M 380k
Vastaa Viestiin