ysitonnari kolkuttaa- viimeisiäänkö?
ysitonnari kolkuttaa- viimeisiäänkö?
kuten näkyy;Porin läheltä ollaan. Ongelmana on ysitonnarin 2.3 cd:n moottorista kuuluva pahanääninen naputus. Venttilinnostajat vaihdettiin, mutta kalkatus ei lakannut. On esitetty arvioita männäntapeista tai männän helman vaurioista, mutta mitään varmuutta ei ole saatu. Auto katsastettiin eilissäpäivin, ja moottorin päästöt oli täysin normaalit+ kone vetää normaalisti. Annetaanko raakaa ajoa, vai painutaanko telakalle. Ja, mistä saa Saabin moottoreita, peruskorjattuja, kokonaisia tai ylä ja alapäitä ja mihin hintaan?? vastauksia pyydetään kiireellisesti, ennen kuin 9000 tai hermot hajoo!
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 93
- Liittynyt: Pe Elo 08, 2003 14:42
- Paikkakunta: Sievi
Veikkaisin jakopään vikaa, anna palaa vaan kyllä se sit lakkaa menemästä kun ketju katkeaa. Itselläni tais olla sama ääni jokin aika sitten, eikä noi ennustajat mitään auta, sillä kalliiks sekin tulee jos noin vaan gallupin omaisesti lähdetään eri paikkoja tutkimaan vikaa löytämättä ja aikaa kuluu ihan turhaan tuijottamiseen. Mulla auto tyssäs suoraan ajosta ja siinä oltiin. Korjaamolla ne veikkas ekaks sytytysboxin vikaa ja sit bensapumpun vikaa ennenkuin lähdettiin luuraamaan jakopään vikaa, -hirveä purkaminen ekaks et pääsi itse asiaan ja sieltähän se vika löytyi, ketju poikki. Tuli vähän kallis remontti, mut tulipahan tehtyä.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 00:30
ek6149 kirjoitti:Veikkaisin jakopään vikaa, anna palaa vaan kyllä se sit lakkaa menemästä kun ketju katkeaa. Itselläni tais olla sama ääni jokin aika sitten, eikä noi ennustajat mitään auta, sillä kalliiks sekin tulee jos noin vaan gallupin omaisesti lähdetään eri paikkoja tutkimaan vikaa löytämättä ja aikaa kuluu ihan turhaan tuijottamiseen. Mulla auto tyssäs suoraan ajosta ja siinä oltiin. Korjaamolla ne veikkas ekaks sytytysboxin vikaa ja sit bensapumpun vikaa ennenkuin lähdettiin luuraamaan jakopään vikaa, -hirveä purkaminen ekaks et pääsi itse asiaan ja sieltähän se vika löytyi, ketju poikki. Tuli vähän kallis remontti, mut tulipahan tehtyä.
Siis viestisi on, että kannattaa ajaa ensin ketju poikki ja korjata vasta sitten? Outoa logiikkaa...Ja jos käyttämäsi korjaamo ei erota katkennnutta jakoketjua sytytysboxin viasta, kannattaisiko ehkä harkita korjaamon vaihtoa?
Ei tuo ek6149:n teoria ole kaukaa haettu...ketjuremppa on kallista lystiä (1000-1500 Eur kaiketi) , en tiedä mitä kaikkea koneesta kilahtaa kun ketju napsahtaa mutta siinä vaiheessa kannattaa korjata sitten loputkin. Toisaalta tuohon hintaan tuo saksasta auton tai vähintään koneen. Kauan se sitten kestää on toinen juttu mutta apulaitteineen edullisempi kuin korjaus tai perruskorjaus. Asiasta voi olla tuhatta eri mieltä mutta itse ainakin annan napsahtaa ja toivon ettei tapahdu kesälomareissulla .
tonnarin kolinat
kiitoksia kaikille palautteesta, itse ajattelin samaa, että antaa palaa, kunnes paukahtaa, mulla on jo uusi kone tiedossa, joten kun rysähtää, niin saabin kone on ensi talven peruskorjauksessa omassa autotallissa ja tulee sieltä hirveenä tehohirviönä ulos.
Muuten olen sitä mieltä että tonnari on erinomaisen hyvä auto sekä ajettavuutensa, tilojensa ja äänieristyksiensä takia ja vuoksi
Muuten olen sitä mieltä että tonnari on erinomaisen hyvä auto sekä ajettavuutensa, tilojensa ja äänieristyksiensä takia ja vuoksi