Releisiin pääsee käsiksi kun irrottaa hanskalokeron ja sitten laskee alas sen reletarjottimen, jonka päässä on sulaketaulu.
Mimmi tarkoittama rele on piktogrammirele, joka sytyttää kojetauluun polttimon pimennyttyä vikavalon.
Varsinaista valonvaihtorelettä ei ole 87-tonnarissa, pitkät/lyhyet vaihto hoituu siinä viiksikytkimessä. Viiksikytkimessä taas yleisesti tulee ajovalojen suuren virran ansiosta lämpöongelmia, kosketin lämpenee ja sulattaa ympäriltään muovisen vaihtomekanismin. Yleisemmin kai käy niin että pitkät ei pysy päällä tai pysyy päällä vain joka neljännellä viiksen vetäisyllä.
Tässäkin voisi kannattaa ensin tutkia se viiksikytkin, ja sitten vasta reletaulu. Lähivalot esim pitäisi saada päälle kytkemällä viiksikytkimestä irrotetusta liittimestä yhteen johdot 31Akeltainen/valkoinen ja 18 Keltainen. Keltainen johto menee piktogrammireleen läpi sulakkeille, joista sitten menee lähivaloille umpioissa. Onhan sulakkeet 25 ja 26 ehjät?
Juha
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uud ... npohja.jpg
ja muita valokytkin* kuvia hakemistosta
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uudet/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00