9000 CS -93 vaihdelaatikon ulina

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ceeäs
"Kaasari"

9000 CS -93 vaihdelaatikon ulina

Viesti Kirjoittaja ceeäs »

Ysitonnisessani manuaalilaatikko alkaa ulista noin 120km/h nopeudessa melko lailla silloin kun on veto päällä. Onko tiedossa suurikin remontti?
Mittarissa on 337000 enkä tahtoisi luopua hyvästä kärrystä.
Liikkeelle lähtiessä nopeammin on kuulunut viimeiset 80000 kilsaa klonksahdus ja epäilen hydraulityynyjä mutta oonko oikeassa?
hessu75
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Oletko vaihtanut milloin laatikkoöljyt?
Pahimmassa tapauksessa laakeriremppa laatikkoon. Loota irti autosta. Se on koko laatikon puoleinen etupää alakautta purkaen apurunkoa myöten. Ei mahdoton homma, mutta aikaa vievä.

Tsekkaa ne kaksi momenttivarren tukikumia. Siis, moottorin ylä tukikumit. Ne vaihtaen, rauhoittuu moottorin liike kummasti kiihdytksissä ja liikkeelle lähdöissä, kuten varmaan tiedät.

-H-
ceeäs
"Kaasari"

Onko tiedossa pirkanmaan alueella (Tampere) hyvää pajaa joka ois erikoistunut Saabin vaihdelaatikoihin ja fiksaisi jopa edullisesti?
AnttiR
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Laatikon ulina noilla kilometreillä ei kuulosta halvalta. Jos et pysty itse tekemään remppaa , niin varaudu vähintään 1500 E sijoitukseen .
Saattaa kuulostaa kalliita , mutta sitten laatikko on valmis samanmoiseen taipaleseen.
ceeäs
"Kaasari"

Löytyykö vaihdelaatikon tyyppimerkintä muualta kuin itse laatikon päältä? Hankalaa on sieltä katsoa ottamatta laatikkoa irti. Auto on -93 9000 2.3 manuaali.

Laatikon korjausarviot liikkuivat 1200-1500 euron välillä. Vaihtolaatikot noin 600-800 euroa joka tulisi maksamaan töineen varmaan saman verran kuin korjaus ja lisäksi ei edes tiedä millainen vaihtolaatikko on ja kauanko se kestää.
Jamppa
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

AnttiR kirjoitti:Laatikon ulina noilla kilometreillä ei kuulosta halvalta. Jos et pysty itse tekemään remppaa , niin varaudu vähintään 1500 E sijoitukseen .
Saattaa kuulostaa kalliita , mutta sitten laatikko on valmis samanmoiseen taipaleseen.
no ei siihen sentää 1500 saa menemään :?: isomman remontin tekee jo 500€. mikäli itse irroittaa ja laittaa laatikon takaisin
tai onhan tästä jo komisen vuotta aikaa. laitettiin uusi2,3,5 ratas+synkro. uudet laakerit. sekä vaihteensiirtomekanismi. meni tuohon silloin 500.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
ceeäs
"Kaasari"

500 on jo todella halpa. Kyselin parista paikasta Tampereen alueella, jopa Metroautosta ja vastaus oli suurinpiirtein sama 1200-1500€.
itse en laatikkoa pysty irrottamaan koska ei ole vehkeitä eikä paikkaakaan.
Onko tiedossa jokin paja joka tekisi rempan halvemmalla?
Jamppa
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

eipä muuta kun ottaa yhteyttä vaikka tuonne vaajakosken suuntaan. Siellä monet saapin laatikot on tietääkseni tehty.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Vastaa Viestiin