Madallusjousista 9000cs 2.0t vm: 98

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

Muistaakseni vm. 97 tai 98 -> vaaditaan paprut madallusjousista.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Tuossapas ne on tarkemmin määritelty.

http://www.ake.fi/pdf/3367-208-2003.pdf

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

ProCarServiceltä saa H&R:n 40mm pudottavat jouset klubialella 225€ sarja. (muillekin tiedoksi) Tuli semmonen mieleen, että kai nuo vielä vakio iskareilla menee, tokihan olisi hyvä jos nekin vaihtais, mutta ehkä sitten kun ne ei enää pelitä. Tuosta vaihto operaatiosta etujousissahan on iskari sisällä niin minkäsmoinen homma tämä on ja pitääkö varata paljon aikaa/tupakkia? takajousissa ei pitäisi kauaa vierähtää.
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Kannattaa kysellä vielä käyttäjäkokemuksia ko madalluksista , ettei käy niinkuin yhdelle tähän topiciin vastanneista.Kertokoot vaikka YV:nä...

Saattaa näet tulla melkomoisen kova ajettava , josko olis harkinnassa vielä vakiota mataprofiilisemmat tassut.

Mulla on Sachsin Sportit ja 55-profiilin renkaat , enkä tosiaankaan haluaisi yhtään jäykempää settiä. Sport-setin yhteydessä puhutaan 1 cm madalluksesta. Mittaus isän vakioon ( varmasti vakio ) osoitti oikeaksi määräksi 3 cm.
Isällä tuumaa pienemmät vanteet ja 65-sarjan renkaat.
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Tilasin ProCarserviceltä nuo H&R:n jouset mutta niissä ei tullut mitään hyväksyntä lappua mukana, eli millä saan katsastettua auton noille jousille, riittääkö tuo pelkkä jousien laatikko kun siinä lukee se TÛV hyväksyntä?
rami191
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 20:57

Hoituuko

Viesti Kirjoittaja rami191 »

muutoskatsastus varsinaisen katsastuksen yhteydessä?Ja miten noi pyöränkulmat mahtaa muuttua 40 pudotuksella näyttäis,että haritusta tuli ainakin etupyöriin sisäkulmat alkanut kumeista häviään.
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Joo, kyllä nuo pyörän kulmat käyn säädättään heti kun jouset saan alle, täällä päin katsastuksessa vaativat myös kuitin säädöistä. Mutta miten toi muutoskatsastus kun ei ole sitä jousien hyväksyntä lappua?
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

SP:n sivuilta

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Ainakin joskus lapun sai tulostettua SP:n sivuilta.

Takapään kantavuus tippuu H&R jousilla ja mulla tuli myös merkintä asiasta rekisteriotteeseen.

Nykyään tosin takapäässä on Aeron vanhat jouset (sopivasti väsyneet)

Ps. Katso alimmaisten lankojen käytös takapäässä. Minun sarjassa jousen 3-4 alinta kierrosta olivat vuodessa menettäneet maalin, koska ovat kokoajan ns. pohjassa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Muistaakseni sun vuosimallissa vaaditaan todistus. Varmimmin saat katsomalla AKE:n sivut .Vielä varmemmin , kun meet juttelemaan sen konttorin henkilökunnan kanssa , missä meinaat autosi näyttää. Tulkinnat tai käytäntö vaihtelee ( valitettavasti ) hieman eri konttoreissa.
Meazza
"Aero"
Viestit: 344
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 08:50
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Meazza »

OT:ksi menee, mutta millä tonnariin lisää kantavuutta?
Perheen kanssa reissatessa kontti on hakatentäys ja motarinopeuksissa: ei kiva :?
Jos tuolla vaunua vielä meinaa vetää, olisi jäykemmät paikallaan. Ja kattokuormaakin tulee jatkossa useammin. Iskarit vaihtui jo keväällä kp-kaasuiksi.
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Ajattelinkin että jos vaihtais jouset vain eteen ja jättäis vakiot taakse, sitten joskus hommata jostakin Aeron takajouset.
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Meazza , vastasit jo itse itsellesi , eikö vain?
Mieti kumpi on tärkeämpi - yksinajo vaiko täysin lastattuna vaunu perässä. Molemmissa tapauksissa hyvin toimivia jousia ei ole olemassakaan ...
rami191
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 20:57

Hoituuko

Viesti Kirjoittaja rami191 »

muutoskatsastus tavallisenkatsastuksen yhteydessä ja maksaa tietenki maltaita?Muuttuuko pyöränkulmat 40 pudotuksella näyttäis,että pyörät harittas renkaanpintaa katuaa sisäreunoista?Anteeksi jos tämä viesti seikkailee jossain muissakin sivuissa tuli tekniikka virhe.
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Ei kai tuo muutoskatsastus ole kuin muutaman kympin? :o
J.N
"Hirsch"
Viestit: 955
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja J.N »

Saab900i kirjoitti:Ei kai tuo muutoskatsastus ole kuin muutaman kympin? :o
Muistaakseni 35-40€ oli noin 3 vuotta sitten, kun edellisen kulkineen alustan muustoskatsastin vuosikatsastuksen yhteydessä.

On se ainakin minun mielestäni aika paljon siitä, että inssi katsoo, "että kyllähän siellä näyttää tuollaiset keltaiset tolpat olevan alla" ja ottaa mitan pyörän navasta keskeltä lokarinkaaren reunan ylimpään kohtaan.

Kaikkihan on tietysti niin kovin suhteellista.
Vastaa Viestiin