Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
station1
"Ruisku"
Viestit: 141 Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 09:19
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja station1 » To Kesä 07, 2007 09:53
Moi,
Olen vaihtamassa vetonivelien suojakumia ja olisin kysynyt että muistinko tuon kiristysmomentin napamutterille 290 Nm oikein?
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525 Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala
Viesti
Kirjoittaja puu » To Kesä 07, 2007 10:00
Alfamerin mukaan 280Nm ja Autodatan mukaan 290Nm. Eli väännä 285 newtonmetriin.
Eli kun meikäläinen (64kg) roikkuu 44cm varressa, niin se on siinä.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
station1
"Ruisku"
Viestit: 141 Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 09:19
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja station1 » To Kesä 07, 2007 10:43
Kiitos paljon vastauksesta, vedän tuohon momenttiin niin ainakin pitäisi pysyä paikallaan
.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804 Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja Firges9000 » To Kesä 07, 2007 12:24
station1 kirjoitti: Kiitos paljon vastauksesta, vedän tuohon momenttiin niin ainakin pitäisi pysyä paikallaan
.
Itse olen laittanut myös kierrelukiteliimaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
hasha
"Aero"
Viestit: 472 Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja hasha » To Kesä 07, 2007 12:35
Sanoisin että noilla momenteilla kierreliimalla ei ole paljon merkitystä.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black ,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681 Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Kaide » To Kesä 07, 2007 13:37
Omaankin tonnariin pitäs tehdä toi kumien vaihto kun se on jäänyt...
Mistä löytyy momenttiavain joka osaa tulkita noin julmia lukuja ? Motonetin valikoima loppui 230Nm.iin
Kaide
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431 Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa
Viesti
Kirjoittaja olli9000CDturbo » To Kesä 07, 2007 14:20
Momenteista en tiedä , mut mulla pultti vedettiin pulttipyssyllä "sopivasti"
. Hyvin on pelannut.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804 Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja Firges9000 » To Kesä 07, 2007 14:50
Onks toi niitä pultteja, jotka kiristyksen jälkeisen naksauksen jälkeen löysätään varttikierros.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431 Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa
Viesti
Kirjoittaja olli9000CDturbo » To Kesä 07, 2007 18:03
Firges9000 kirjoitti: Onks toi niitä pultteja, jotka kiristyksen jälkeisen naksauksen jälkeen löysätään varttikierros.
Ei ollut käytössä kaikki 600Nm mitä pyssystä löytyy. Jos täysillä olis pitänyt puoli minuuttia, niin ois voinutkin naksahtaa
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504 Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku
Viesti
Kirjoittaja MNeva » Pe Kesä 08, 2007 15:46
Kyllähän tollasen vetarin mutterin voi vetää järjen rajoissa niin piukkaan kun jaksaa, kun siinä on kumminkin kasetti laakeri ja se määrää laakeri välyksen väliholkin mukaan. Pääasia että on sen verran piukassa ettei putoo.
jarrikka
"Aero"
Viestit: 350 Liittynyt: Su Elo 28, 2005 14:27
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti
Kirjoittaja jarrikka » To Heinä 19, 2007 21:05
Kaide kirjoitti: Omaankin tonnariin pitäs tehdä toi kumien vaihto kun se on jäänyt...
Mistä löytyy momenttiavain joka osaa tulkita noin julmia lukuja ? Motonetin valikoima loppui 230Nm.iin
Kaide
No meillä ainakin töissä tarvitaan pesurin pumppujen kansien tiukkaamiseen 450 Nm momentteja ja sitä varten on varsi millä saadaan tarvittaessa 1500 Nm tiukkuus...
-J-
9000 CS 2.3 kovassa ajossa
Suzuki RF 900 R "boys needs toys"
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599 Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38
Viesti
Kirjoittaja wesku » Su Heinä 22, 2007 20:11
hasha kirjoitti: Sanoisin että noilla momenteilla kierreliimalla ei ole paljon merkitystä.
Momentista huolimatta on joskus keskimutteri lähtenyt löystymään, sellaisessa tilanteessa saattaa kierreliimasta olla apua.