Pieni kilkatus/nakutus

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
janpiet
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Su Tammi 08, 2006 01:28

Pieni kilkatus/nakutus

Viesti Kirjoittaja janpiet »

No niin tuollainen pieni nakutus kuuluu kun laittaa kylmänä käyntiin ei aina mutta silloin tällöin ei koskaan lämpöisenä.joskus kylmänä käyntiin laitettaessa ei kuulu mutta hetken päästä voi alkaa kestää hetken ja loppuu.Voi myös joskus tehdä pari kertaa tuon että alkaa loppuu.Kuulin että se voisi olla nostimissa jotku suojakupit että sinne menisi likaa ja johtuisi siitä.Olisiko kellään antaa tarkempaa tietoa. :oops:
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Mulla piti '89-turbo sellaista "tik tik tik". Piti kyllä myös lämpimänä. Joku viisas sanoi että kuuluu suuttimista ja on normaalia.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
janpiet
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Su Tammi 08, 2006 01:28

Viesti Kirjoittaja janpiet »

Ei ole sitä ruiskusta kuuluvaa.Tämä nakutus voi käyntiin laitettaessa kuulua ihan hetken tai ei olenkaan voi myös joskus kuulua pitempään lämpöisenä ei kuulu.Auto on muuten Aero vm.95
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Hydraulisia nostimia voit koettaa pestä öljyn sekaan laitettavilla pesuaineilla, tai sitten purkaa ne ja puhdistaa mekaanisesti. Tuo ketju kannattaa lukea kokonaan läpi, ja sieltä löytyy myös hyvät kuvat noitten nostinten rakenteesta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ydrauliset
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Meikäläisen ex tonnari ( automaatti ) piti myös kilkan kalkan milloin sattuu
välillä kovempaa ja välillä hiljempaa....
Syyllinen oli jakolevy halki.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Perkule,

Kylmänä kanssa on alkanut omakin rakas CS nakuttamaan. Tämä alkoi, kun vaihdoin öljyt.
Nyt tuli laitettua 10-40 öljyt. Pitää varmaan käydä uudelleen nosturissa ja laittaa ne 5-40 takaisin.

Mites tuo Forté? Mistä saisi Vantaalla tai Espoossa? Saako Fortén kanssa ajaa?

-Hessu-
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

hessu75 kirjoitti:Saako Fortén kanssa ajaa?-Hessu-
Ei saa ajaa. Öljy menee liian ohueksi ja kierrosluvun pitää olla kohotettu forte-pesussa siitä syystä, että öljypumppu pystyisi pitämään ohuella öljyllä oikean öljynpaineen koneen koko voitelua ajatellen.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
janpiet
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Su Tammi 08, 2006 01:28

Äänet vaimeni !

Viesti Kirjoittaja janpiet »

No niin käytin auton fortte pesussa ja kilkatus ääni laimeni huomattavasti poistui melkein kokonaan.Enään silloin tällöin pientä ääntä kuuluu.Kiitos kaikille vastanneille ! Suosittelen muillekin jos kuuluu näitä kilkatuksia/nakutuksia !
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Itte voi käyttää mottinsa öljynvaihdon yhteydessä löpöpesussa ...mitä se on 70 senttiä litra. Testatusti toimii yhtälailla kuin nämä Engine Flush -aineetkin.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Ahtopaine kirjoitti:Itte voi käyttää mottinsa öljynvaihdon yhteydessä löpöpesussa ...mitä se on 70 senttiä litra. Testatusti toimii yhtälailla kuin nämä Engine Flush -aineetkin.
Miten tämä homma menee käytännössä?

-Hessu-
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

hessu75 kirjoitti:
Ahtopaine kirjoitti:Itte voi käyttää mottinsa öljynvaihdon yhteydessä löpöpesussa ...mitä se on 70 senttiä litra. Testatusti toimii yhtälailla kuin nämä Engine Flush -aineetkin.
Miten tämä homma menee käytännössä?

-Hessu-
Ihan samoilla ohjeilla ja annostuksella mitä esim. Fortekin, ei se Forte ja STP:kään mitään maaöljytislettä kummempaa ainetta ole, litrahinta vain on saatu mukavasti kohdalleen :wink:
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

0.5 -1.0 litraa polttoöljyä tai dieseliä öljyn sekaan (kannattaa kattoa ettei öljy maksimitason merkki hirveästi ylity) ja sitten 30 - 15 min korotettua tyhjäkäyntiä (n. 1500rpm), minkä jälkeen litkut pihalle (antaa valua kunnolla), uusi filtteri ja uudet öölit sisään. Jos haluaa hifistellä, niin tyhjentää öljycoolerin erikseen tai käyttää huuhteluöljyt välissä. Koneeseen jäävän löpön määrä on kyllä niin pieni ilman tuota toimenpidettäkin, jotta sitä ei käytännössä ole tarve tehdä.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

mulla ainakin toiminut kohta 1500km ihan hyvin vaikka heitin fortet koneeseen jaa onn ajellu :D ääni on loppunut (tikitys) ja ei ole ollut mitään ongelmia.. lisäsin samalla suutinpesu-aineen ja on kuin eri auto :) autohan oli 9000cse 2.3i -93
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Eikö forrte-purkin kyljessä oo mitään ohjeita vai?
Nettisivulla sanotaan että 10...20min jos on aikasemmin käsitelty, muutoin 20...30min noin 1500rpm... Vanhoihin öljyihin tuo purkki ja jos ei koskaan käsitelty niin 2 purkillista?! Ja sitte ku käyttäny niin ne uudet öljyt..

Uskaltaisko tuota vaikka PÖ:ä sinne puolisen litraa laittaa ihan varmasti ja käyttää 20-30min ja öljyt+PÖ ulos ja uudet öljyt?
Entäs automaattilootalle? Samaten vain PÖ sekaan ja käytellä (vaikka samalla ku noi koneen öljyt) ja vaihtaa kapulaa eri asentoihin (P-D-N-R-N-3-N-2-N-1-N-R-D)?
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Enpä kyllä automaattiin ainakaan laittaisi, ja miksi pitäisi?
Jos automaatin saa pikeentymään on jotain pahasti pielessä. Automaattiongelmathan johtuvat kuoleentuneista jousista ja katkenneista O-renkaista, niihin ei "ihmeaineet" tepsi.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vastaa Viestiin