
Pieni kilkatus/nakutus
Pieni kilkatus/nakutus
No niin tuollainen pieni nakutus kuuluu kun laittaa kylmänä käyntiin ei aina mutta silloin tällöin ei koskaan lämpöisenä.joskus kylmänä käyntiin laitettaessa ei kuulu mutta hetken päästä voi alkaa kestää hetken ja loppuu.Voi myös joskus tehdä pari kertaa tuon että alkaa loppuu.Kuulin että se voisi olla nostimissa jotku suojakupit että sinne menisi likaa ja johtuisi siitä.Olisiko kellään antaa tarkempaa tietoa. 

Hydraulisia nostimia voit koettaa pestä öljyn sekaan laitettavilla pesuaineilla, tai sitten purkaa ne ja puhdistaa mekaanisesti. Tuo ketju kannattaa lukea kokonaan läpi, ja sieltä löytyy myös hyvät kuvat noitten nostinten rakenteesta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ydrauliset
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ydrauliset
Ei saa ajaa. Öljy menee liian ohueksi ja kierrosluvun pitää olla kohotettu forte-pesussa siitä syystä, että öljypumppu pystyisi pitämään ohuella öljyllä oikean öljynpaineen koneen koko voitelua ajatellen.hessu75 kirjoitti:Saako Fortén kanssa ajaa?-Hessu-
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Äänet vaimeni !
No niin käytin auton fortte pesussa ja kilkatus ääni laimeni huomattavasti poistui melkein kokonaan.Enään silloin tällöin pientä ääntä kuuluu.Kiitos kaikille vastanneille ! Suosittelen muillekin jos kuuluu näitä kilkatuksia/nakutuksia !
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Itte voi käyttää mottinsa öljynvaihdon yhteydessä löpöpesussa ...mitä se on 70 senttiä litra. Testatusti toimii yhtälailla kuin nämä Engine Flush -aineetkin.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ihan samoilla ohjeilla ja annostuksella mitä esim. Fortekin, ei se Forte ja STP:kään mitään maaöljytislettä kummempaa ainetta ole, litrahinta vain on saatu mukavasti kohdalleenhessu75 kirjoitti:Miten tämä homma menee käytännössä?Ahtopaine kirjoitti:Itte voi käyttää mottinsa öljynvaihdon yhteydessä löpöpesussa ...mitä se on 70 senttiä litra. Testatusti toimii yhtälailla kuin nämä Engine Flush -aineetkin.
-Hessu-

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
0.5 -1.0 litraa polttoöljyä tai dieseliä öljyn sekaan (kannattaa kattoa ettei öljy maksimitason merkki hirveästi ylity) ja sitten 30 - 15 min korotettua tyhjäkäyntiä (n. 1500rpm), minkä jälkeen litkut pihalle (antaa valua kunnolla), uusi filtteri ja uudet öölit sisään. Jos haluaa hifistellä, niin tyhjentää öljycoolerin erikseen tai käyttää huuhteluöljyt välissä. Koneeseen jäävän löpön määrä on kyllä niin pieni ilman tuota toimenpidettäkin, jotta sitä ei käytännössä ole tarve tehdä.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Eikö forrte-purkin kyljessä oo mitään ohjeita vai?
Nettisivulla sanotaan että 10...20min jos on aikasemmin käsitelty, muutoin 20...30min noin 1500rpm... Vanhoihin öljyihin tuo purkki ja jos ei koskaan käsitelty niin 2 purkillista?! Ja sitte ku käyttäny niin ne uudet öljyt..
Uskaltaisko tuota vaikka PÖ:ä sinne puolisen litraa laittaa ihan varmasti ja käyttää 20-30min ja öljyt+PÖ ulos ja uudet öljyt?
Entäs automaattilootalle? Samaten vain PÖ sekaan ja käytellä (vaikka samalla ku noi koneen öljyt) ja vaihtaa kapulaa eri asentoihin (P-D-N-R-N-3-N-2-N-1-N-R-D)?
Nettisivulla sanotaan että 10...20min jos on aikasemmin käsitelty, muutoin 20...30min noin 1500rpm... Vanhoihin öljyihin tuo purkki ja jos ei koskaan käsitelty niin 2 purkillista?! Ja sitte ku käyttäny niin ne uudet öljyt..
Uskaltaisko tuota vaikka PÖ:ä sinne puolisen litraa laittaa ihan varmasti ja käyttää 20-30min ja öljyt+PÖ ulos ja uudet öljyt?
Entäs automaattilootalle? Samaten vain PÖ sekaan ja käytellä (vaikka samalla ku noi koneen öljyt) ja vaihtaa kapulaa eri asentoihin (P-D-N-R-N-3-N-2-N-1-N-R-D)?
Enpä kyllä automaattiin ainakaan laittaisi, ja miksi pitäisi?
Jos automaatin saa pikeentymään on jotain pahasti pielessä. Automaattiongelmathan johtuvat kuoleentuneista jousista ja katkenneista O-renkaista, niihin ei "ihmeaineet" tepsi.
Jos automaatin saa pikeentymään on jotain pahasti pielessä. Automaattiongelmathan johtuvat kuoleentuneista jousista ja katkenneista O-renkaista, niihin ei "ihmeaineet" tepsi.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."