Polttoaine pumpusta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Polttoaine pumpusta

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Mulla meni perjantai iltana polttoaine pumppu sököksi. Mikä olis kannatava vaihtoehto alkuperäisen tilalle? Holley? Polttoaine paineet tulee olemaan siellä 6 kilon paikkeilla eli alkuperäinen vissiin liian heikko. Mistä niitä sais täältä pääkaupunkiseudulta ja kuka osaa asentaa? Onko vaikeakin homma?
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Tollanenhaa saattas olla ok, mistä sitten saa Suomesta pikaseen...

http://www.maptun.com/webshop/shop_info ... ategori=81
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Tiedä sitten käykö CC tonnariin tuo Maptunin myymä pumppu. Ainakin näihin uudempiin on aika lailla helppo homma vaihtaa, mikäli on lähellekään bolt on tavaraa.
Raipe
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Loka 03, 2003 13:41
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Raipe »

Vaihdon vaikeudesta on varmaan montakin mielipidettä.
Olen nyt päivän verran yrittänyt saada irti sitä kaulusta, joka pitää pumppua kiinni. Ja on edelleen kiinni :evil: .
Tein omasta mielestäni sopivan "työkalun" suksitelineen jalasta, kohtalaisen paksua alumiinia. Kunnon vääntö n. 60 cm jatkolla vsp (vasen silmä punaisena), tulos:alumiini lähti vääntymään.
Huomenna soitan saabille, saako tuota kaulusta yksistään ostettua ja sitten poraamalla/sahaamalla pois :oops: .
Ja tietysti toinen niistä bensaletkujen 90 asteen liitimistä murtui, siis ennen tätä kaulushässäkkää.
og900 special -89 (ex),9-5 sedan manual aero -00 (ex), 9000 Griffin -93 (ex)
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Saabin kirja sanoo että se kaulus on 75 Nm momentissa. Tiukkaan ovat laittaneet...
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Raipe kirjoitti:Vaihdon vaikeudesta on varmaan montakin mielipidettä.
Olen nyt päivän verran yrittänyt saada irti sitä kaulusta, joka pitää pumppua kiinni. Ja on edelleen kiinni :evil: .
Tein omasta mielestäni sopivan "työkalun" suksitelineen jalasta, kohtalaisen paksua alumiinia. Kunnon vääntö n. 60 cm jatkolla vsp (vasen silmä punaisena), tulos:alumiini lähti vääntymään.
Huomenna soitan saabille, saako tuota kaulusta yksistään ostettua ja sitten poraamalla/sahaamalla pois :oops: .
Ja tietysti toinen niistä bensaletkujen 90 asteen liitimistä murtui, siis ennen tätä kaulushässäkkää.
Parilla talttapäällä vasaran kera naputtaen samanaikaisesti, tuolla metodilla työstettiin CS tonnarista irti. Toki aikaa meni kohtuu paljon mutta ei muuten onnistunut.
9000 cs -94
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
Paikkakunta: Vantaa

Sorkkarautaa

Viesti Kirjoittaja 9000 cs -94 »

Minä irroitin vääntämällä sorkkaraudalla tukevaa meiseliä vasten, vipuvartta oli varmaan 50cm. Se kiristusmomentti ei ole sama kuin avausmomentti, johtuen kierteissä olevasta hiekanpölystä.
Raipe
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Loka 03, 2003 13:41
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Raipe »

No nyt on pumppu irti, puolisen tuntia naputtelua (hakkaamista :evil: ) ja sitten taas vääntöä ja 8O aukesi. Huomenna saan nähtäväksi 900:n pumppuhässäkän, jos vaikka kävisi. Jos ei käy, niin sitten Motonetistä pumppu: pura ja kokoa.
Onko kenelläkään tietoa, saako tuota paluuputken liitintä (luultavasti myös takaiskuventtiili ???) erikseen mistään vai pitääkö ostaa koko bensaputki :oops:?
og900 special -89 (ex),9-5 sedan manual aero -00 (ex), 9000 Griffin -93 (ex)
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Raipe kirjoitti: Onko kenelläkään tietoa, saako tuota paluuputken liitintä (luultavasti myös takaiskuventtiili ???) erikseen mistään vai pitääkö ostaa koko bensaputki :oops:?
Ainakin merkkiliikkeestä saa.
Olen tuollaisen kanssa joskus hajoittanut ja joutunut hakemaan uuden :oops:
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
pipsa
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: To Kesä 01, 2006 21:34
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja pipsa »

Onko tietoa saako tuota manattua kiristyskehää ostettua irrallaan? Nimittäin päivän verran naputtelin / hakkasin sitä irti ja minun yksilöstäni ei irtoa ehjänä. Enkä ainakaan vielä haluaisi rikkoa kokonaan (paloja on jo irronnut monta) jos sitä ei sitten saa ostettua mistään irto-osana...
** Mä en mene siihen lankaan että alkaisin haaliin jotain omaisuutta... **
-- 9-3 SC 2006 1.9TiD --
-- 9-3 SS 2009 1.9TiD --
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

pipsa kirjoitti:Onko tietoa saako tuota manattua kiristyskehää ostettua irrallaan? Nimittäin päivän verran naputtelin / hakkasin sitä irti ja minun yksilöstäni ei irtoa ehjänä. Enkä ainakaan vielä haluaisi rikkoa kokonaan (paloja on jo irronnut monta) jos sitä ei sitten saa ostettua mistään irto-osana...
Eiköhän jonkun tonnarin raadosta liikene yksi ylimääräinen edukkaaseen hintaan. Itselläkin olisi yksi ylimääräinen, jos löydän vain.
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
AMA
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 16:25
Paikkakunta: Ruuhimäki

Re: Polttoaine pumpusta

Viesti Kirjoittaja AMA »

tamtami kirjoitti:Mulla meni perjantai iltana polttoaine pumppu sököksi. Mikä olis kannatava vaihtoehto alkuperäisen tilalle? Holley? Polttoaine paineet tulee olemaan siellä 6 kilon paikkeilla eli alkuperäinen vissiin liian heikko. Mistä niitä sais täältä pääkaupunkiseudulta ja kuka osaa asentaa? Onko vaikeakin homma?
Piltemasta M5 pemarin pumppu toiminut nyt koko kuukauden moitteetta painetta saa tarvittaessa 7bar ja hinta alle 50€
Vastaa Viestiin