ilmansuodatin
ilmansuodatin
jepa tarvis paremman ilmansuodattimen/ilmanputsarin 9000 2.0 turboon "89 jossa ahdot on 1.5bar mistä löytis ja milaisia olis saatavilla kun nyt ei see kone ilmaa tarpeeksi

EDIT: "puu" oli nopeampi, ja kertoi saman tiiviimmässä muodossa...
Moro!
En tarkoita saarnata, mutta katseles ensin läpi vanhoja viestejä ilmanputsarista; se vakio suodatin ei ihan heti ala ahdistamaan virikäytössäkään. Haluaville on toki vaihtoehtoja vapaavirtaussuodattimen muodossa, mutta etuna on lähinnä kasvaneet imuäänet ja katu-uskottavuutta lisäävä (?) aivastelu. Näitä (siis filsuja, ei ääniä
) saa autotarvikeliikkeista Motonetistä alkaen.
Syy, miksi kannattaa harkita kahdesti, on se, että autossasi on kuumalankamittausta käyttävä (kallis) IMM, joka ei tykkää ilmanputsariöljystä, ja saattaa vaikka hajota.
Styling&Tuning-osiosta löydät vinkkejä orkkis-ilmanputsarikotelon modaamiseen paremman virtauksen saavuttamiseksi, mutta tuo paperielementti ei siellä itsessään jarruta.
Ajelin kuusi vuotta vaparisuodattimella, pesin sitä ja präkäsin öljyjen kanssa. Mitään ei hajonnut, ja kivastihan se tuhisteli kun vaihtoi vaihdetta... Nyt kun kansiremontin yhteydessä pesin märän IMM:n
ja tiskasin ahtoputket (niissä suurin osa öljystä oli toki huohotuksesta peräisin), niin hommasin romikselta alkuperäisen kotelon ja siihen paperifiltterin. Kenkiessä kuuluu tietty enää bypassin "psuuh", mutta muuta eroa tuossa ei sitten huomaakaan 1.2 ahdoilla.
Mutta, kuten sanottu, kyllähän noita saa autotarvikeliikkeistä. Joku saattaa käytettynä myydä täälläkin... Varmista vain että suodttimen pää istuu nätista IMM:n laippaan. Muutoskilkkeitäkin on olemassa, mutta suoraan istuvalla säästyt enemmältä rakentelulta.
Moro!
En tarkoita saarnata, mutta katseles ensin läpi vanhoja viestejä ilmanputsarista; se vakio suodatin ei ihan heti ala ahdistamaan virikäytössäkään. Haluaville on toki vaihtoehtoja vapaavirtaussuodattimen muodossa, mutta etuna on lähinnä kasvaneet imuäänet ja katu-uskottavuutta lisäävä (?) aivastelu. Näitä (siis filsuja, ei ääniä
Syy, miksi kannattaa harkita kahdesti, on se, että autossasi on kuumalankamittausta käyttävä (kallis) IMM, joka ei tykkää ilmanputsariöljystä, ja saattaa vaikka hajota.
Styling&Tuning-osiosta löydät vinkkejä orkkis-ilmanputsarikotelon modaamiseen paremman virtauksen saavuttamiseksi, mutta tuo paperielementti ei siellä itsessään jarruta.
Ajelin kuusi vuotta vaparisuodattimella, pesin sitä ja präkäsin öljyjen kanssa. Mitään ei hajonnut, ja kivastihan se tuhisteli kun vaihtoi vaihdetta... Nyt kun kansiremontin yhteydessä pesin märän IMM:n
Mutta, kuten sanottu, kyllähän noita saa autotarvikeliikkeistä. Joku saattaa käytettynä myydä täälläkin... Varmista vain että suodttimen pää istuu nätista IMM:n laippaan. Muutoskilkkeitäkin on olemassa, mutta suoraan istuvalla säästyt enemmältä rakentelulta.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Joku mainitsikin bensan pulan, kannattaa samalla ottaa bensa letku irti jo pitää toisessa päässä peukkoa ja puhaltaa toisesta jos kuuluu sihinää, on vika varmaan että bensa letku on "haperoitunut".
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75