![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Katalysaattoreilla eroa?
Katalysaattoreilla eroa?
Elikkäs syy miksen saa leimaa pommariini on näemmä sitten katalysaattori. Kysymys vaan kuuluu, että onko niissä mitään eroa minkä valitsee. Motonetis on melkein 400e maksava suoraan sopiva ja 100e maksava johon itte hitsattais laipat. HC ennen kattia 600 (on saatanan paljo, puhaltaa kakkosesta ja kolmosesta alakertaan mutta katin vaihtamalla katsastusta varte sais lisäaikaa rahan hankkimiseen isoo remppaa varte
) ja katin jälkee 300. Huollon äijä vakuutteli, että uudella katilla sais tosiaa leiman mutta ei tekis mieli maksaa 200e pelkistä laipoista jos katti on muuten sama sisuiskaluiltaan...
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Joo ok, kiitoksia. Kai sitä pitää sitten ruveta leimaamisen jälkeen talven pimeinä tunteina mettästämään tekniikkaa tohon romuun, nyt olis hyvä tekosyy muutoskatsastaa se sitten solmulla varustetuksi, ei hyvää koria viitti hävittää ja kukaa noista ei mitää maksa, tai no romuttamolta saa 100e/1000kg
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Katalysaattoreilla eroa?
Mistä löytäisi edukkaimmin 9000i -91:een jollain lailla sopivan (eli sellainen joka vaan sopii olemaan tilassaan, putkethan pystyy hitsaamaan jne) katalysaattorin?
Ja eikö tuohon käy jokin edukas yleismallinen lambda (jos uusisi molemmat kun saastearvot olivat liian korkeat vuosikatsastuksessa ja kulutus on ollut aivan liian suuri)?
Ja eikö tuohon käy jokin edukas yleismallinen lambda (jos uusisi molemmat kun saastearvot olivat liian korkeat vuosikatsastuksessa ja kulutus on ollut aivan liian suuri)?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Katalysaattoreilla eroa?
ng900aero kirjoitti:Mistä löytäisi edukkaimmin 9000i -91:een jollain lailla sopivan (eli sellainen joka vaan sopii olemaan tilassaan, putkethan pystyy hitsaamaan jne) katalysaattorin?
![Kuva](http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/79_802iso.jpg)
Biltemasta 79€. Liitoksen sisähalk. 51mm (2"), eli suattaapi joutuu vähän adapteria tuunaamaan, vai mikä lie iivarin tuubin paksuus?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Katalysaattoreilla eroa?
Tuota kans itekki miettiny mikähän tuon putkiston paksuus on iivarissa, 2" alle kurkatessa vaikutti?
Ja ihan vain otsikkoon viitaten, katalysaattoreissa on eroa. Nykypäivän kateissa on tungettu pienempään tilaan enempi mömmöjä verrattuna esim. 90-luvun alun katteihin (kemiran infojen mukaan).
Eli uus tarvikekatti todennäkösesti on parempi kuin alkuperäinen. Ja uudella tarkotan max vuoden vanhaa, ei sellasta mikä yli 10 vuotta tarvikepuljun varaston perällä on lojunu.
Ja ihan vain otsikkoon viitaten, katalysaattoreissa on eroa. Nykypäivän kateissa on tungettu pienempään tilaan enempi mömmöjä verrattuna esim. 90-luvun alun katteihin (kemiran infojen mukaan).
Eli uus tarvikekatti todennäkösesti on parempi kuin alkuperäinen. Ja uudella tarkotan max vuoden vanhaa, ei sellasta mikä yli 10 vuotta tarvikepuljun varaston perällä on lojunu.
Re: Katalysaattoreilla eroa?
Tattis V.J.S, juurikin tuollainen pitänee käydä hankkimassa. Tosin kun olin mukana 3" virikattien kimppatilauksessa jenkeistä niin taisi kappalekohtainen hinta jäädä rahteineen alle tuon, eli ei nuo juuri mitään maksa ison meren takana ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mutta ensin pitää käydä hakemassa Alppilan Autohuollosta tuohon jollain lailla sopiva lambda ettei uusikin katti mene sököksi.
Tonnari on lemunnut tosi pahalle tyhjäkäyntiäkin käydessään, ja kulutus on ollut 2-3l normaalia suurempaa. Koneessa on nyt 12tkm ajetut öljyt (Shell Helix), ja öljytikun mukaan määrä on vieläkin ylämerkissä, eli kone ei vie mainittavammin öljyäkään 308tkm ajettuna. Eli saasteet eivät varmaankaan tule palaneesta öljystä (ja jäähdytinnnestettä ei katoa yhtään).
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mutta ensin pitää käydä hakemassa Alppilan Autohuollosta tuohon jollain lailla sopiva lambda ettei uusikin katti mene sököksi.
Tonnari on lemunnut tosi pahalle tyhjäkäyntiäkin käydessään, ja kulutus on ollut 2-3l normaalia suurempaa. Koneessa on nyt 12tkm ajetut öljyt (Shell Helix), ja öljytikun mukaan määrä on vieläkin ylämerkissä, eli kone ei vie mainittavammin öljyäkään 308tkm ajettuna. Eli saasteet eivät varmaankaan tule palaneesta öljystä (ja jäähdytinnnestettä ei katoa yhtään).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98