9000 Takavalojen paneeliosa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

9000 Takavalojen paneeliosa

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

Minulla on 9000 CD 2.3 Turbo autom.
vm -90 muuten hienossa kunnossa, mutta takapaneeli on päässyt kulahtamaan eli se olisi vaihdettava. En kuitenkaan viitsisi mennä ostamaan moista paneelia merkkiliikkeestä sillä se maksaa mielestäni "sikana" huikeat 327 euroa !
Tuli mieleeni kysellä tältä palstalta olisko jollain hyvää vinkkiä edullisemmasta ostopaikasta ???
Käytettykin käy jos on maalipinnoiltaan ehjä.
Hella tekee sitä paneelia Saabille ja sieltä informoitiin, ettei sitä pysty enään uudelleen maalaamaan. Ilmoita jos sulla on sellainen, jossa se ylimmäinen punainen raita on se tummempi punainen. :cry:
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Pro-Carservicen kautta taisi olla jotain 200 euron huitteilla tuo paneli. On muuten poistuva tuote varaosalistalla, joten jos sellaisen haluaa niin ei kannata jäädä miettimään...
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Kiitos vinkistä.

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

heikki.rantalaiho kirjoitti:Pro-Carservicen kautta taisi olla jotain 200 euron huitteilla tuo paneli. On muuten poistuva tuote varaosalistalla, joten jos sellaisen haluaa niin ei kannata jäädä miettimään...
:P

Kiitos vinkistä, mistähän tollasen firman löytää ??? Etsin netistä, katsotaan löytyykö ???
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Kiitos

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

Kiitos tiedosta, - soittelen.
Mimmi kirjoitti:Soita Rikulle PCS:sään 014-282 200
:D
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Moro,

ostin Rantalaihon Heikiltä maaleiltaan kulahtaneen CD:n takapaneelin ja laitoin sen uuteen uskoon. Vaaleat ja oranssit raidat paikkasin takapuolelta maalaamalla, ne oli aika hyvässä, joten niille en tehnyt muuta.
Ongelmaksi osoittui punaiset alueet, joten poistin takapuolelta kaikki punaiset maalit ja hioin paneelin. Sen jälkeen maalasin takapuolelta punaisella maalilla ja etupuolelta punakuultoisella lakalla. Kokonaisuus onnistui mielestäni hyvin ja voin joku kerta laittaa tänne kuvan valmiista paneelista. Eli vanhankin pystyy fiksaamaan, kun uhraa muutaman tunnin aikaa ja aineisiin meni ~18euroa. :wink:

-Lauri
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

LR kirjoitti:Moro,

ostin Rantalaihon Heikiltä maaleiltaan kulahtaneen CD:n takapaneelin ja laitoin sen uuteen uskoon. Vaaleat ja oranssit raidat paikkasin takapuolelta maalaamalla, ne oli aika hyvässä, joten niille en tehnyt muuta.
Ongelmaksi osoittui punaiset alueet, joten poistin takapuolelta kaikki punaiset maalit ja hioin paneelin. Sen jälkeen maalasin takapuolelta punaisella maalilla ja etupuolelta punakuultoisella lakalla. Kokonaisuus onnistui mielestäni hyvin ja voin joku kerta laittaa tänne kuvan valmiista paneelista. Eli vanhankin pystyy fiksaamaan, kun uhraa muutaman tunnin aikaa ja aineisiin meni ~18euroa. :wink:

-Lauri
:?

Tollaista mäkin ajattelin tehdä ja kyselin eri tahoilta mukaanlukien paneelin valmistajalta (Hella) voiko paneelin uudelleen fiksata ??
Valmistajan mielestä se ei tule onnistumaan, koska maalien aineissa on erilaisia liuotin aineita seassa ja vanhan muovin uudelleen maalaus reagoi negatiivisesti paneelin kuivaanmuoviin. Ilmeisesti lähtee sit halkeilemaan, en tiedä, sen näkee ajanmyötä.
Ihan kiva seurata miten sulle käy sen paneelin kaa ??
Toisaalta jos ajattelit et myyt sen mulle jollain hintaa, niin täytyy se maksaa kuitenkin ja ottaa riski ja taas ryhtyä jonkin ajan kuluttua etsimään taas takapaneelia. En uskalla sellaista riskiä ottaa. Menen tänään Jyväskylään katsomaan uutta paneelia, sain vinkin, että siellä olis 200 eurolla originelli paneeli jos on niin ostan sen. Sekin on jo 127 euroa halvempi kuin merkkiliikkeestä ostettu, saas nähdä minkälainen se on ???
Mun säkällä se on tieteskii erilainen lähinnä sen ylimmäisen punaisen raidan osalta, mulla on se tummempi punainen ja niitäkin on kirkkaampaa punaistakin olemassa !!
Kiitti yhteydenotosta, -etsitään ja katsellaan ...
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Takapaneelista

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

LR kirjoitti:Moro,

ostin Rantalaihon Heikiltä maaleiltaan kulahtaneen CD:n takapaneelin ja laitoin sen uuteen uskoon. Vaaleat ja oranssit raidat paikkasin takapuolelta maalaamalla, ne oli aika hyvässä, joten niille en tehnyt muuta.
Ongelmaksi osoittui punaiset alueet, joten poistin takapuolelta kaikki punaiset maalit ja hioin paneelin. Sen jälkeen maalasin takapuolelta punaisella maalilla ja etupuolelta punakuultoisella lakalla. Kokonaisuus onnistui mielestäni hyvin ja voin joku kerta laittaa tänne kuvan valmiista paneelista. Eli vanhankin pystyy fiksaamaan, kun uhraa muutaman tunnin aikaa ja aineisiin meni ~18euroa. :wink:

-Lauri
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Ok. Tarkoitukseni ei ole myydä kyseistä paneelia, se on vahvasti kiinni omassa CD tonnarissa, hyvin on tähän asti ainakin kestänyt. :)
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

ek6149 kirjoitti: Mun säkällä se on tieteskii erilainen lähinnä sen ylimmäisen punaisen raidan osalta, mulla on se tummempi punainen ja niitäkin on kirkkaampaa punaistakin olemassa !!
Kiitti yhteydenotosta, -etsitään ja katsellaan ...
Niin, noita taitaa olla kahdenlaisia. Savunvärisiä ja "kirkkaita". Ja sen lisäksi tietenkin vielä eri mallisia auton iän mukaan, eli siis avaimenreijän paikka vaihtelee...

Itse pähkäilin pitkään tuon vanhan panelin kanssa myös että maalatakko vaiko eikö, mutta myyntiin se siis meni =)

Niitä kuvia olisi ihan kiva saada tänne nettiin... 8)
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Jep, kuva tulee kun ehdin ottaa sen eli lähitulevaisuudessa. :)
maukka
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 09:48

Viesti Kirjoittaja maukka »

kävin eilen tattarisuolla ( hki) yhdessä autopurkaamossa, jossa oli 9000cd, en muista oli takapaneeli tallella.

purkaamo oli pohjois/itä kulmassa tattarisuon teollisuusaluetta, sori en muista niemeä
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Uusi takapaneeli

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

heikki.rantalaiho kirjoitti:
ek6149 kirjoitti: Mun säkällä se on tieteskii erilainen lähinnä sen ylimmäisen punaisen raidan osalta, mulla on se tummempi punainen ja niitäkin on kirkkaampaa punaistakin olemassa !!
Kiitti yhteydenotosta, -etsitään ja katsellaan ...
Niin, noita taitaa olla kahdenlaisia. Savunvärisiä ja "kirkkaita". Ja sen lisäksi tietenkin vielä eri mallisia auton iän mukaan, eli siis avaimenreijän paikka vaihtelee...

Itse pähkäilin pitkään tuon vanhan panelin kanssa myös että maalatakko vaiko eikö, mutta myyntiin se siis meni =)

Niitä kuvia olisi ihan kiva saada tänne nettiin... 8)
:D

Joo, mä kävin tänään tilaamassa ProCarservicestä Jyväskylästä uuden takapaneelin. Huolet loppu siihen oli sopivan hintainenkin tilaavat sen tehtaalta, tulee n. kk:n kuluttua.
Vastaa Viestiin