Ajotietokoneen taustavalo

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Ajotietokoneen taustavalo

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Ensinnäkin,kuinkas se on valaistu,kun ei viittisi ruveta teipillä asentamaan maglitea ohjauspyörään :D ja miten sen kojelaudan ylimmän osan saa ns.vhiiddhuun siitä?tietenki särkimättä paikkoja..?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Mittariston takana polttimot eli sen joudut ottamaan irti tai on sinne joku jonglööri kai polttimot kiinni ollessaankin laittanut. Se ylämuovi lähtee kun otat kaiutin ritilät pois, mittariston yläreunasta ruuvin pois ja hanskalokerossa tais olla kans kiinnitysruuvi.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

...

Viesti Kirjoittaja timpetti »

kiitos!
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Eikö taskulampulla lyysäämällä näkis onko jotain merkkejä edussa? Jos näkyy merkkejä virrat päällä, polttimo palanu, jos ei näy mitään merkkejä näppäilty edu pimeäks info ja r-napeilla?
Mun CC:ssä riitti kun paino info ja r, ne vaihtu syklissä mitä edu näyttää eli ensin on isot numerot (voltti/keskikulutus) ja bensankulutus, ekan kerran ku nappeja painaa menee bensankulutus pois, toisen kerran isot numerot ja kulutusviivat tulee taas näkyviin, kolmannella kerralla katoaa molemmat, neljännellä kerralla tulee molemmat takasin?

Kojelaudan päällisen ku irrottaa, kannattaa a-pilareitten verhoilulevyt irrottaa ja samoin ne tiivisteet, lähtee kaiutinritilät helpommin (ainaki mun CC:ssä).
Ruuvit näkyy mitkä pitää irrottaa, mittariston takaa ruuvari väärinpäin (torxeja muuten kaikki ruuvit jos alkuperäset) ruuvaamalla saa mittariston irti, ruuvien paikat näkee ulkopuolelta tuulilasin läpi.
Mittariston alareunassa on niitten 2 ulokkeen alla kumityynyt, sellaset halkastut lakritsit. Mulla tipahti toinen jonnekki, ei se niin haittaa mutta ois se kiva ku ois molemmat niinku pitää :)
Mittariston ainaki mun CC:stä sai nostettua ylös ja käänneltyä johtojen kans sen verran että polttimoitten vaihto onnistuu helposti.
thartsa
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2006 21:31
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja thartsa »

sopivan kokosesta kumiletkusta saa tehty hyvin ne "halkastut lakritsat....
Nykyinen: Saab 9-5 aero wagon Bifuel vm.-02
Ex: Saab 9000 cd 16v tbo aut. vm.88+ 9000 cs tbo vm.92
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Tosta kojelaudan irroituksesta vielä... Eli A-tolpat irti, kaiutinritilät irti, sivuilta ruuvit irti, kaiuttimien etupuolelta ruuvit irti, hanskalokerosta ruuvi irti (muistaakseni kumitulpan alla) JA mittaristosyvennyksessä oikeassa etureunassa on vielä yksi ruuvi. Tunnet sen kyllä kädellä siitä. Sitten vielä kun nostat päällisen pois, niin nosta varovasti sen verran, että saat käden ujutettua sinne alle ja aurinkotunnistimen piuhan irti (se musta pallura kojelaudassa)
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Joo siinä olis puuhaa, ensin rälläköidä irti ja sitte hitsailla takasin...
Tosiaan ne verhoilun muovit lähtee ihan nätisti, saatto jopa lähteä ihan vain liu'uttamalla ylös, mutta itse irrotin varovasti meisselillä kampeamalla klipsujen vierestä (eli mistä muovi ei niin paljoa irtoa, 2 klipsua).
Ei niitäkään välttämättä irrottaa tarvi, itellä ne tosin tossa CC:ssä vähän ahisti joten otin suosiolla pois ja kaiutinritilät saiki sen jälkeen nätisti irti.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Jaa mulla on sitte aikasempien omistajien toimesta kummaltaki puolelta hävinny 1 :)
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Se on sitten tehty meinaan noitten polttimoiden vaihto tonnarin mittaristoon! Nyt näkyy EDU:n vasemmankulman lukematkin tosi hyvin. Siitähän se poltin oli ainoastaan palanut. Ei sopinut Moton 43-2621 1,2w polttimot: syynä liian matala kanta. Ei löytynyt motosta Pevin sopivaksi ilmoittamaa 43-2613 1,4w polttimoa joten vaihdoin tilalle uudet Osramin 1,2w pitkäkantaiset lamput jotka siellä on alkujaankin ollut 3 kappaletta. Yhteensä polttimoita vaihtui 11 kpl.
Yritin aluksi sitä mittariston kääntöä mutta kun ei "halunnut" kääntyä niin poistin sen ilmakanavaputken ja irroitin ikkunasuuttimen ruuvit jo alkoi tapahtua: Hetkessä mittaristo oli irti valmiina polttimoiden vaihtoon sisätiloissa. Samalla kiristin ne lukemattomat ruuvvit sieltä mittariston takaa!
Ennen johtoliittimien irrottamista mittaristosta merkitsin ne maalarinteipillä- Vanhuus kun ei tule yksin :cry: . Tulipa samalla puhdistettua nuo liitospinnat.
Mielipiteeni tähän tonnarin mittarihuoltoon on ehdottomasti mittarin irroitus jolloin voit mukavasti vaihtaa polttimot- Kiristää ruuvvit joista osa oli yllättävän löysällä :?: unohtamatta noita liitin pintojen tsekkausta ja puhdistusta.
Tässä vaihtui myös hälärin virttynyt ledpoltin johtoineen uuteen- haalistuu se läpivärjättykin vuosien saatossa.
Ja ehkä tärkein meinasi unohtua: auto on CSi- 92 mallia karvareuhka :lol:
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

No minä sitä ihmetelly ku haynesin mukaan putkia pitäs iirotella eestä, kai se noihin uudempiin malleihin kuuluu kun ei mun cc:ssä oo putki mitenkään eessä, senkun nostaa mittariston.
Vastaa Viestiin