9-5T kirjoitti:
Jostain tarvii maksaa, huollossa jos antaisit etsiä vikaa koittaisivat ehkä ensimmäisenä toisella kasetilla ja jos ei auta laittavat vanhan takaisin.
...ja generoisivat siinä samalla 150e laskun , koska " taulukon" mukaan DI kasetin vaihto vie 1,5 tuntia aikaa
Taulukkosi on virheellinen tai katsoit väärin.
Jospa tuo aika on taulukoitu uuden moottorin vaihdoksi vanhaan DI-kasettiin
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
JiiVee kirjoitti:
Työkaverin volvossa (3 litrainen vm en muista.) on muuten myös suorasytkä ja joka pytyn puola on erikseen vaihdettavissa eikä ollut hankalaa. Olisipa Saabissakin niin, koska luultavasti yksi puola on halvempi kuin neljä. Muuten k.o. auto ei ole tehnyt kovin hyvää vaikutusta, koska vikoja on riittänyt.
Jos on samanlaiset puolat kuin audissa (BOSCH), niin ovat luokkaa 150 e kipale.
Vag laitteissa riippuu täysin moottorista puolan hinnat. Peruskikottimiin ei maksa noinkaan paljon. Mutta vähän erikoisempi niin varmasti maksaa jopa yli tuon.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Oletko vaihtanut myös sytytys tulppien johdot ym? Itselläni nyki tonnari niin kauan kunnes vaihdoin uudet tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kannen ja pyörijän.
Kaide kirjoitti:...ja generoisivat siinä samalla 150e laskun , koska " taulukon" mukaan DI kasetin vaihto vie 1,5 tuntia aikaa
2766 kirjoitti:Minulta Länsiauto veloitti muistaakseni alle satasen DI kasetin vaihtotyöstä.
No huhhuh, mäki voin ruveta tuohon hintaan vaihtamaan DI-kassuja työkseni. Omaani kun vaihdoin niin taisi mennä kokonaista 10min aikaa, kyllä pääsis tuntiliksoille, jos vaikka 50e/vaihto rokottas.
-Sami
Heh, kukapa ei
Minun tapauksessahan auto jätti vkl aikana moottoritielle ja vikakoodi viittasi lambdaan. Pakkohan se niissä oloissa (ei paikkaa, ei mahdollisuutta) hinauttaa Saabin liikkeeseen. Kirjoitinkin tapauksesta kesäkuussa palstalle.
Hinta sisälsi siis vian määrityksen ja vaihdon, kasetin hinta oli muistaakseni n 220e.
Vikakoodin nollasin itse Länsiauton pihassa aamulla ennen huollon aukeamista ja yritin käyntiin - ryki erittäin pahasti. Vikakoodi ei lyhyellä käytöllä ehtinyt palata, joten saatoin säästää hieman koska huollon ei tarvinnut sitä poistaa.
Tietenkin olisin voinut "vaatia" että etsivät vain vian ja vaihtanut sitten pihalle työnnettyyn autoon kasetin. Hinta tuskin olisi muuttunut miksikään ja jotakin palvelua on hyvä ottaa vastaankin.
Sytytyskasetissa ei ollut vika. Laitoin stage 1:n takaisin, mutta ei vain auto toimi vaan lykkää mustaa, röpöttää, pätkii jne. Taidan ensi viikolla hakea sen kampiakselin asentoanturin. Täältä varmaan löytyy ohjeet sen vaihtoon.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
pevi kirjoitti:Bensapumppu tai suodatin. Mahdollisesti myös imupuolen vuoto.
Jotenkin tuntuu, että auto saa mielumminkin liikaa polttoainetta. Pumppuvikaa en oikein siis usko, mutta vaihdan bensansuodattimen kuitenkin.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
pevi kirjoitti:Bensapumppu tai suodatin. Mahdollisesti myös imupuolen vuoto.
Jotenkin tuntuu, että auto saa mielumminkin liikaa polttoainetta. Pumppuvikaa en oikein siis usko, mutta vaihdan bensansuodattimen kuitenkin.
Oletko tarkistanut MAP sensorin sähkö /alipaineliitokset. T5 mittaa ilmamäärän lämpotilan ja paineen avulla, jos ne ei täsmää saattaa seos mennä rikkaaksi.
pevi kirjoitti:Epäilen vahvasti ettei kampiakselin asentoanturin vaihto auta. On sen verran kriittinen vekotin, että sen pätkiminen pysäyttää koneen välittömästi.
Aikoinaan oli valtavasti ongelmia mittaamalla ehjänä pidetyn auton kanssa, ainoastaan tdc-anturi antoi hieman yli toleranssissa olevan arvon, joka olevinaan oli mittarivirheen kanssa toleranssissa.
Kuitenkin vika poistui kyseisen käikäleen vaihdolla. Rikkinäisessä anturissa oli mekaaninen iskun aiheuttama hiushalkeama, josta kosteus oli päässyt sisään tekemään tuhojaan. Kylmänä toimi jotenkin, kuumana ryki ja paukkui pirusti.
pevi kirjoitti:Bensapumppu tai suodatin. Mahdollisesti myös imupuolen vuoto.
Jotenkin tuntuu, että auto saa mielumminkin liikaa polttoainetta. Pumppuvikaa en oikein siis usko, mutta vaihdan bensansuodattimen kuitenkin.
Oletko tarkistanut MAP sensorin sähkö /alipaineliitokset. T5 mittaa ilmamäärän lämpotilan ja paineen avulla, jos ne ei täsmää saattaa seos mennä rikkaaksi.
Täytyypä tarkastaa nuo sensorin liitännät. Niihin on kyllä jouduttu tekemään toinen pää itse kun oikeanlaista liitintä ei löytynyt ja alkuperäinen ei sopinut.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Kiitos vinkkejä antaneille, varsinkin Peville ratkaisevasta vinkistä.
Vaihdoin vanhan map-anturin takaisin ja auto alkoi toimimaan. Stage 4:n mukana tullut anturi tuskin on rikki vaan joku oma juotokseni on todennäköisesti pettänyt. Omaa kädettömyyttä siis sopivaa liitintä värkätessä. Alkuperäinenhän ei sopinut.
Olisihan tuon vian merkkiliikekin löytänyt, mutta näin kulut pysyivät aisoissa.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Komppaan tähän ketjuun, kun liippaa aika läheltä omaa pientä ongelmaa.
Elikkäs,
Autoni kanssa tekee tätä pientä nykimistä tai nypytystä.
Olen juuri vaihtanut polttoainesuodattimen ja tulpat.
Korjattu se ruiskun imuilman AMP liitin.
Tsekattu kaikki alipaineletkut.
Ei mitään CE valoa pala.
DI kasetti vaihdettu myös täysin uuteen.
Onko minun Trionicci autossani tätä TDC anturia?
Voisin vielä varuiksi vaihtaa MAPpi sensorille tuon alipaineletkun parempaan.
Muuten auto vastaa hyvin kaasuun ja ahtaa hienosti. Käy tasaiseen tyhjäkäyntiä.
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.