bensamittarikin sekos !
bensamittarikin sekos !
No jo nyt pukkaa stressiä ton laitteen kanssa
Kolme päivää sitten tankkasin täyteen, ajanut olen noin 200km ja mittari näyttää täyttä tankkia ja edu senmukaista toimintasädettä ! Olikos tossa tonnarin tankissa joku " koho" joka on nyt jumittanut yläasentoon tms ?
Kolme päivää sitten tankkasin täyteen, ajanut olen noin 200km ja mittari näyttää täyttä tankkia ja edu senmukaista toimintasädettä ! Olikos tossa tonnarin tankissa joku " koho" joka on nyt jumittanut yläasentoon tms ?
Mielestäni vaihtoehto A.
Koho on sellaisen heiluvan ja keikkuvan metallitangon nokassa ja varmaankin nyt jäänyt jotenkin jumiin.
Esim. Motonetin uudessa pumpussahan tulee vain se itse pumppu ja tuo koho on varmaankin saatavilla vain merkkiliikkeen "ämpärin" oston yhteydessä.
EDIT: Mimmi oli nopeampi![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Koho on sellaisen heiluvan ja keikkuvan metallitangon nokassa ja varmaankin nyt jäänyt jotenkin jumiin.
Esim. Motonetin uudessa pumpussahan tulee vain se itse pumppu ja tuo koho on varmaankin saatavilla vain merkkiliikkeen "ämpärin" oston yhteydessä.
EDIT: Mimmi oli nopeampi
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
vai olisko
silleen et ajaa tankin apauttiarallaa puoleenväliin ja sit iskaritesti täryyttimellä perseestä nin eikös pitäis irrota jos on vähän jumissa?
Mulla vähän saman tyylistä ongelmaa. Kun mittari näyttää, että about 20litraa olis jäljellä, niin silloin on tankki melkein tyhjä. Nykyään ajelenkin tankillisella n. 450km tripin mukaan ja sitten tankkaamaan.
No asiaan:
Mitenkäs tuota kohoa aletaan ronkkimaan? Riisutaanko huovat takapenkin alta jne. vai mennäänkö alakautta tankin pannat irrottaen?
No asiaan:
Mitenkäs tuota kohoa aletaan ronkkimaan? Riisutaanko huovat takapenkin alta jne. vai mennäänkö alakautta tankin pannat irrottaen?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Pumppu on sitten tiukasti kiinni isolla lukitusrenkaalla. Viime viikolla vaihdoin bensapumpun ja selvittelin rakennetta. Kohomekanismi on mielestäni aikas toimintavarma. En jaksa uskoa sen jumiutumiseen. Kun ämpäria irrottaa kohon varsi vääntyy todella helposti jolloin mittari alkaa näyttämään liikaa. Kannattaa aina mitata anturin resistanssi ennen pumpun/ämpärin irrottamista ja tarkistaa resistanssi asennuksen jälkeen.
Sinun tapauksessasi mittaisin anturin resistanssin ennen pumpun avaamista varmistuakseni, että anturi on tosiaan jäänyt yläasentoon jumiin. Korjaamokäsikirjassa on muistaakseni mainittu resistannsiarvot eri tankin täyttöasteille.
Palaan asiaan illalla...
Sinun tapauksessasi mittaisin anturin resistanssin ennen pumpun avaamista varmistuakseni, että anturi on tosiaan jäänyt yläasentoon jumiin. Korjaamokäsikirjassa on muistaakseni mainittu resistannsiarvot eri tankin täyttöasteille.
Palaan asiaan illalla...
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
hieno teoria Pevillä.
Tuo ongelma onkin alkanut esiintymään asteittain. Aikaisemmin bensamittari vajui tasaseen tahtiin kunnes n. 20 litran jälkeen tuntui vajuvan kiireemmin. Ajattelin, että Saabin insinööri on suunnitellut asian niin, että kuski kiirehtisi tankkaamaan, ettei varmuuden vuoksikaan bensa loppuisi kesken.
Muutamia kuukausia ollut jo tuo erittäin hidas mittarin laskeminen tuon maagisen 20 litran merkin jälkeen. Onneksi ei tullut jäätyä kertaakaan tielle bensan loppumisen takia. Tulipa kerran huomattua, että meni tankkiin lähes 60 litraa, vaikka mittarin mukaan piti olla vielä 20 litraa jäljellä.
Tuo ongelma onkin alkanut esiintymään asteittain. Aikaisemmin bensamittari vajui tasaseen tahtiin kunnes n. 20 litran jälkeen tuntui vajuvan kiireemmin. Ajattelin, että Saabin insinööri on suunnitellut asian niin, että kuski kiirehtisi tankkaamaan, ettei varmuuden vuoksikaan bensa loppuisi kesken.
Muutamia kuukausia ollut jo tuo erittäin hidas mittarin laskeminen tuon maagisen 20 litran merkin jälkeen. Onneksi ei tullut jäätyä kertaakaan tielle bensan loppumisen takia. Tulipa kerran huomattua, että meni tankkiin lähes 60 litraa, vaikka mittarin mukaan piti olla vielä 20 litraa jäljellä.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kaide kirjoitti:Asia ratkesi ja kyllä se varmaan _oli_ jumissapevi kirjoitti: Kohomekanismi on mielestäni aikas toimintavarma. En jaksa uskoa sen jumiutumiseen.Vetäsin hidastetöyssystä vähän kovempaa ja hops ! kolmasosa tankista " hävisi" jonnekin
No sitten se oli jumissa
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
No tässä lupaamani resistanssit kuitenkin
Täysi tankki 360-380 Ohm
Tyhjä tankki 28-38 Ohm
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Liityn myös tähän joukkoon,,, Eli mulla mittari näyttäsi toimivan jonnekin 35 litran tietämille oikein. Sitten liike lakkaa/hidastuu, kunnes viimeiset litrat menee tosi nopeasti - onneksi kuitenkin varoitusvalo toimiipeinu kirjoitti:hieno teoria Pevillä.
Tuo ongelma onkin alkanut esiintymään asteittain. Aikaisemmin bensamittari vajui tasaseen tahtiin kunnes n. 20 litran jälkeen tuntui vajuvan kiireemmin. Ajattelin, että Saabin insinööri on suunnitellut asian niin, että kuski kiirehtisi tankkaamaan, ettei varmuuden vuoksikaan bensa loppuisi kesken.
Muutamia kuukausia ollut jo tuo erittäin hidas mittarin laskeminen tuon maagisen 20 litran merkin jälkeen. Onneksi ei tullut jäätyä kertaakaan tielle bensan loppumisen takia. Tulipa kerran huomattua, että meni tankkiin lähes 60 litraa, vaikka mittarin mukaan piti olla vielä 20 litraa jäljellä.
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Eli koska se varoitusvalo toimii oletan että koho yms. toimii, mutta jostain on tullut epälineaarisuutta systeemiin - mutta mistä?
EDU muuten tuntuisi olevan kuitenkin enemmän järjissään, koska se arvonta kuinka monta kilometriä takilla vielä pääsee on kohtuullisesti oikealla kohdallaan...
Mulla taas on joku vika? just perjantaina tankkasin täyteen n:75eskoo, ja tänäaamuna paloi valo ja älykone väitti 76km jäljellä.
Ei lätäkköö auton alla.
Siis vuotaako tankki vai vaihdanko lukot.
Knyykelit on emännällä ja sen tenavallala, ja tietenkin mulla.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ja ite ei oo ollut ajokunnossa koko viikonloppuna.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Ei lätäkköö auton alla.
Siis vuotaako tankki vai vaihdanko lukot.
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Knyykelit on emännällä ja sen tenavallala, ja tietenkin mulla.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ja ite ei oo ollut ajokunnossa koko viikonloppuna.
Jaahas, pitää ottaa vissiin kanisteri loosteriin ja testata toimiiko valo, ja onko EDU oikeassaSuoTimo kirjoitti:Liityn myös tähän joukkoon,,, Eli mulla mittari näyttäsi toimivan jonnekin 35 litran tietämille oikein. Sitten liike lakkaa/hidastuu, kunnes viimeiset litrat menee tosi nopeasti - onneksi kuitenkin varoitusvalo toimii![]()
Eli koska se varoitusvalo toimii oletan että koho yms. toimii, mutta jostain on tullut epälineaarisuutta systeemiin - mutta mistä?
EDU muuten tuntuisi olevan kuitenkin enemmän järjissään, koska se arvonta kuinka monta kilometriä takilla vielä pääsee on kohtuullisesti oikealla kohdallaan...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Lainataanpas tätä topicikkia omiin bensamittariongelmiin. Eilen illalla vaihdoin polttoainemittarin tonnariini siinä toivossa, että saisin 2v rikki olleen mittarin pelittämään, vaan ei. Mittari pysyy pohjassa edelleen, vaikka tankki olisi täynnä. Kun bensaa alkaa olemaan n.10l ja allekin alkaa mittari elämään jarrutusten ja kiihdytysten aikana omaa elämäänsä, mutta muute pysyy pohjassa.
Mittasin pumpulle menevästä liittimestä anturin vastuksen ja näytti n.100ohmia, kun bensaa arviolta 15l. Tämän pitäisi olla kunnossa? Kun laitoin anturin johdot yhteen pomppasi mittari välittömästi tappiin ja mittarin valo alkaa palamaan kuten pitää, kun senkin johdon liitti nippuun.
Autossa on alunperin ollut vm. -88 2-pumppujärjestelmä ja nykyisin käytössä -90 1-pumppujärjestelmä, mutta eikai näissä pitäisi eroja olla?
Olisiko jollain tarjota kytkentäkaaviota, jonka perusteella voisi ruveta mittarille tulevia johtoja/arvoja mittailemaan ja pitääkö mittarille tulla täsmälleen saman vastusarvot, kuin tankilta lähtee?
Neuvoja?
Mittasin pumpulle menevästä liittimestä anturin vastuksen ja näytti n.100ohmia, kun bensaa arviolta 15l. Tämän pitäisi olla kunnossa? Kun laitoin anturin johdot yhteen pomppasi mittari välittömästi tappiin ja mittarin valo alkaa palamaan kuten pitää, kun senkin johdon liitti nippuun.
Autossa on alunperin ollut vm. -88 2-pumppujärjestelmä ja nykyisin käytössä -90 1-pumppujärjestelmä, mutta eikai näissä pitäisi eroja olla?
Olisiko jollain tarjota kytkentäkaaviota, jonka perusteella voisi ruveta mittarille tulevia johtoja/arvoja mittailemaan ja pitääkö mittarille tulla täsmälleen saman vastusarvot, kuin tankilta lähtee?
Neuvoja?
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335