PiperCross-vapaavirtaussuodatin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

PiperCross-vapaavirtaussuodatin

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Onko noista oikeasti mitään hyötyä,kun se kuitenki laitetaa vakiokoteloon?Completosin myyntipuheet ny on aina oma juttunsa,joten käyttökokemuksia nyt haen?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: PiperCross-vapaavirtaussuodatin

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

timpetti kirjoitti:Onko noista oikeasti mitään hyötyä,kun se kuitenki laitetaa vakiokoteloon?Completosin myyntipuheet ny on aina oma juttunsa,joten käyttökokemuksia nyt haen?
Kyllähän niistä on mutta elä ihmeessä osta halvinta jotain 20€ vv-filsua jolla ei tee sitten yhtään mitään, mutta kannattaa eniten kiinnittää huomiota siitä kylmän ilman saannista. Vaikka olisi orggis suodatinkin+vakiokotelo.

- Matti
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Virtaus riittää vakiosuotimessa aivan varmasti +300hp asti ja suodatusteho on moninkertainen vert. vapaavirtaussuodin. Ainut plussa on ehkä hienot imuäänet, siihempä se sitten jääkin.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Mimmi kirjoitti:On toki. Niistä VV-filsuista on suoranaista hyötyä myyjän saldolle.
Vapareissa niistä ei ole mitään muuta hyötyä.
Kyllä siitä vaan on hyötyä... Penkissäki on todistettu.. Mutta en tiedä miten sitten muka ei ole hyötyä jos VR6:ssa sekä TypeR:ssä on noussut teho.. Vai onko siinä sitten ollut vakiona enemmän tehoa ?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

No kyllä voin tasan sanoa kokemuksella piristetystä T16 tonnarista, että ei ainakaan tunne yhtään mitään hyötyä vv:stä isomman ahtimenkaan kanssa. Voi kai siellä dynolapussa näkyä pari hp enemmän, mutta mielummin parempi suodatusteho kuin muutama hevosvoima mitä ei edes tunne. :wink:
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Zebe kirjoitti:No kyllä voin tasan sanoa kokemuksella piristetystä T16 tonnarista, että ei ainakaan tunne yhtään mitään hyötyä vv:stä isomman ahtimenkaan kanssa. Voi kai siellä dynolapussa näkyä pari hp enemmän, mutta mielummin parempi suodatusteho kuin muutama hevosvoima mitä ei edes tunne. :wink:
Niin.. Olikos 30€ motonetin vv-filsu ja ilman saati otettu kunnolla putkella ulkoilmasta?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Eipä ole motonetin suodin kyseessä, vaan Greenin kartio. Millaista tehonlisäystä Turbo16 nyt tarkoittaa näiden vehkeiden kanssa, kerta vannoo VV:stä olevan apuakin? Minä en vaan edelleenkään moista pellin alle laittaisi, ainoastaan vasta vakiosuodattimen alkaessa ahdistaa.

Myös näiden suodattimien kanssa pääsee IMM:stä helposti eroon + edelleen koneeseen joutuu enemmän paskaa turhaan, ahtimen siivetkin tykkäävät tästä tietysti hirveästi.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Zebe kirjoitti:Eipä ole motonetin suodin kyseessä, vaan Greenin kartio. Millaista tehonlisäystä Turbo16 nyt tarkoittaa näiden vehkeiden kanssa, kerta vannoo VV:stä olevan apuakin? Minä en vaan edelleenkään moista pellin alle laittaisi, ainoastaan vasta vakiosuodattimen alkaessa ahdistaa.

Myös näiden suodattimien kanssa pääsee IMM:stä helposti eroon + edelleen koneeseen joutuu enemmän paskaa turhaan, ahtimen siivetkin tykkäävät tästä tietysti hirveästi.
Kun kaikissa laitteissa ole tuota IMM:a ja se vielä riippuu onko se kuumalanka vaiko ei..

Eipä nuo tehot mairittelevia ole siinä 3-5hp kiertämillä mutta vääntöä on tullut jopa 10Nm... Tosiaan nämä ovat tehtaan arvoista vertaamalla, mutta eipä noissa vapareissa ole tehoeroja juurikaan paljolti..

Juuri asennettiin tuossa keväällä BMC vv-filsu joka maksoi hieman reilu 150€ ja se on siis koteluita ja sitten viemäriputken tyylinen putki ulos haukkamaan puskurin välistä varmasti kylmää ilmaa ja kyllä perseessä tuntui että puhti parani..

Mutta saman asian huomasi kyllä katin poistossakin..

Tuolla BMC:n filtterin kanssa ei olla vielä penkitetty kun en ole saanut aikaiseksi mutta josko tässä syksyllä vielä..


Haluan tässä nyt vielä painottaa että pelkällä vaparilla ei välttämättä saavuteta isompaa tehoa vaan vaatii putkiston muokkauksen koska eihän se vaparissa tuo lisää tehoa jos ei pakokaasut pääse tulemaan ulos vaikka kuinka imisi kylmää ilmaa
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tässähän oli nyt kyse vakio koteloon laitettavasta korvaus elementistä, jossain sitä mittailtiin olisiko ollut gti tms muutama vuosi sitten ja siitä ei ollut yhtään apua, tuolla vaparilla ja kylmällä ilmalla saatiin muutama lisä hp.
vapariin nämä kumminkin ovat niitä halvimpia ja halpoimpia heppoja ja voi jopa huomattakkin inan verran jos on 100hp ja tuon jälkeen 105, eli 5% enemmän...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin