Laatikon vaihto /irroitus. Voihan olla, että stefan saa hieman pienemmälläkin työllä vaihdettua.
- Auto tarttee ajaa n. 30-40 cm rampille. tai ainakin keula sen verran ylös. Itse ainakin ajoin auton montun päälle, siten, että apukuskin rengas oli ihan reunalla ja laatikolle jäi laskutilaa lattialle kuskin puolella. Monttu ei siis välttämätln, mutta helpottaa auton alla työskentelyä.
- Akku ja akkuteline pois (ABS-boksin voi jättää akkutelineeseen kiinni), Startille menevä johto irti akkutelineen pohjasta. sekä cuulerilta imusarjalle menevä imuputki pois.
- kickdown-vaijeri irti (automaatissa)
- Vaihteensiirto irti laatikosta.
- Startti irti.
- Irroitetaan startin reijästä vauhtipyörän/jakolevyn pultit kampiakselin päästä.
- Moottori tulee tukea yläpuolelta - hirsi poikittain lokarilta lokarille ja paksulla nartsalla, vaijerilla tai ketjulla kannen takana olevasta lenkistä kiinni ja kireälle.
- Sen jälkeen tunkataan kuskin puoli ylös että saadaan rengas irti,
- lokarin kaari irti,
- sisälokari irti,
- jarruhässäkkä irti iskarin alapäästä (kaksi alimmaista läpipulttia) ja tuetaan, ettei jää jarruletkun varaan roikkumaan,
- vetarin klemmari laatikon päästä irti, vedetään vetari irti, suojataan lialta vetarin näkyvät sisälmykset.
- Kallistuksen vakaajan apurungon kiinnitys irti, vaihdetaan kasatessa uretaaniseen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Tuetaan laatikko yläpuolelta molemmista päistä kuormalinjoilla, taljalla, vinssillä tai muulla vastaavalla millä saadaan hilattua laatikkoa ylös ja alas.
- kuskin puolen apurunko irti (kymmenkunta erikokoista isohkoa pulttia, kannattaa tarkkaan katsoa mikä tulee mistäkin, että osaa laittaa pultit ja osat takaisin oikein).
- Nyt laatikko on sen verran kireästi tuettuna, ettei pääse notkashtamaan kun Irroitetaan laatikon pultit lohkosta.
- Hilataan laatikkoa ulospäin koneesta, että saadaan myös toisen puolen sisempi vetarin akseli irti laatikon pääästä. Suojataan taas paikat lialta.
- lasketaan loota alas ja tehdää tarvittavat toimenpiteet.
Vetariin laitetaan kasatessa uudet rasvat, vanhat saattavat olla niin notkeita, että valuvat pois.
Varovaisuutta: lootan pitää olla täysin vaaterissa, kun sitä vedetään vaakasuunnassa ja otetaan pois, etteivät sisemmän vetarin akselin boorit kärsi.
Varmasti unohtui jotain toimenpiteitä ja jollakin on varmasti parempiakin menetelmiä, mutta noin se on todistettavasti tehty
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pari pitkääääää iltaa siinä meni.
Tässä kuva eräänlaisesta virityksestä moottorin tukemiseksi ja laatikon nostoksi/laskuksi.
Huomaa siniharmaat putket laudan ja parrun välissä toimivat laakereina laatikon siirtoon vaakasuunnassa
![Kuva](http://www.pihl.fi/panu/auto/wis/Kuva029.jpg)