Auttakaa.. 9000 ei käynnisty...
Auttakaa.. 9000 ei käynnisty...
Eli 9000 ei lähe käyntiin. Sammu ajossa ihan yhtäkkiä... sen jälkeen ei ole lähtenyt käyntiin. Vaihdettu uus di kasetti, varmasti toimiva apc boxi, bensa pumppu tarkastettu ja bensaa tulee suuttimille asti. Mutta käyntiin ei vaan lähe.
Mikä vikana?? Auttakaa tietämätöntä.
Kiitos!!!
Mikä vikana?? Auttakaa tietämätöntä.
Kiitos!!!
9000 -88 2.0i Turbo
siinähän todetaan, että suuttimille asti tulee bensaa. Voikos IMMu tehdä tollasta? (onkos sitä edes) Itellä teki -87 iivari, että jätti parkkipaikalle ja tuli vaihdettua bensapumppukin ennen ku selvis, että IMMu.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Anturi se tosiaan vois olla. Pitää ottaa apukuskin puolen etupyörä pois ja etuosa sisälokasuojasta irti jolloin pääsee irrottamaan moniurahihnan ja kampiakselin hihnapyörän jonka takana ko. anturi sijaitsee.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Onko varmistettu, että bensaa tulee tarpeeksi? Kyllä mullakin tuli 1.5 bar suuttimille ja IMMu irti auto pysy tyhjäkäynnillä käynnissä. Mutta ei sillä ajamaan päässy, heti ku kaasua paino niin sammui. Ehkä asentaisin ekana bensanpainemittarin, koska on helpompi ku tuo HALL anturi =)
http://jpjk.jaakari.net/saab/remontti/i ... mage19.php Tuossa kehän reunalla näkyy tuo HALL anturi.
Ja jos ko. anturi on rikki, niin kannattaa soittaa Veljekset Mäntykorven purkaamolle ja kysyä. http://www.mantykorpi.fi Sieltä saa edullisesti noita osia, itsekin sain 45e sis. rahdit tuon anturin käytettynä (uutena 250e). Nuo anturit käyvät tonnareissa ristiin toisiinsa, kunhan vuosimalli olisi sama, niin ei tarvii liitintä vaihtaa. Itse anturi on sama läpi vuosien.
http://jpjk.jaakari.net/saab/remontti/i ... mage19.php Tuossa kehän reunalla näkyy tuo HALL anturi.
Ja jos ko. anturi on rikki, niin kannattaa soittaa Veljekset Mäntykorven purkaamolle ja kysyä. http://www.mantykorpi.fi Sieltä saa edullisesti noita osia, itsekin sain 45e sis. rahdit tuon anturin käytettynä (uutena 250e). Nuo anturit käyvät tonnareissa ristiin toisiinsa, kunhan vuosimalli olisi sama, niin ei tarvii liitintä vaihtaa. Itse anturi on sama läpi vuosien.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
900 Finlandia -82
Hihnapyörä lähtee ihan kampeamalla kuhan se pultin eka saa auki joka on melko tiukassa. Toinen kaveri avuksi painamaan jarrua ja jatkovartta kehiin niin aukesin ainakin itsellä helposti. Samalla kannattaa vaihtaa ainakin se kampiakselin stefa ja vaikka öljypumpun kannen o-rengaskin.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Älä ainakaan mene repimään millään kaksi- tai kolmihaaraisella tyypillisellä ulosvetimellä ulkokehästä, repeää huonolla tuurilla ulkokehä irti vulkanoinnistaan. Itse irroitin hihnapyörän pultin pulttipyssyllä ja tämän jälkeen hihnapyörän ihan käsin vetämällä. Pulttipyssyn paukutus taisi auttaa, eikä tuon hihnapyörän sovituskaan kampiakselille miltään kovin kireältä vaikuttanut.Edi kirjoitti:Miten tuo hihnapyörä on kaikista helpoin irrottaa? Ei meinaa ihan helpolla taida lähteä?
Jos ei pulttipyssyä ole käytettävissä niin vaihde päällä avustajan painaessa jarrua, tai pyörät maassa, oikealle käännettyinä että on tilaa piitkillä jatkovarsilla ja kunnon vääntimellä. Hylsy oli muistaakseni 32mm, ja olikohan vanhemmissa 30mm?
Pultin avaaminen on ainoa vaikea asia sisälokarin ja hihnankiristimen jälkeen.Edi kirjoitti:Miten tuo hihnapyörä on kaikista helpoin irrottaa?
Pultin saa avattua myös starttimoottorin avulla:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 204#139204
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Mitataan anturin antamaa jännitettä samalla kun pyöritetään moottoria käsivoimin pienellä nopeudella.Edi kirjoitti:saako jollain tapaa mitattua anturin toiminnan?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=24514
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00