Bensapumpun virtaongelma

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Thor|
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 14:01
Paikkakunta: Tampere

Bensapumpun virtaongelma

Viesti Kirjoittaja Thor| »

Nyt ollaan ropleemin edessä...

Autossa siis ongelmana se, ettei bensapumpulle tule virtaa.
Ongelma ilmeni sen jälkeen, kun olin käyttänyt moottorin pois nokalta kytkin rempan vuoksi.

Havainnot:

-Sulakkeelle numero 14 ei tule virtoja startatessa
-Sulakkeelle numero 13 tulee virrat
-Releelle tulee virrat
-Kaiken PITÄISI olla kunnossa.

Tässä foorumilta lueskelin jo jotakin vaihtoehtoja tuon ongelman ratkaisemiseksi -->
-Releitä vaihdettu 3 kpl sekä päärele, että bensapumpun > PITÄISI ainakin yhden olla ehjä. :wink:
-Johtosarjan maadoitukset ovat kunnossa (2 kpl imusarjan suunnassa)
-Ylipainekatkaisin hävietty ja johdot tukevasti yhdessä.

Ratkaisuun johtavasta vihjeestä on luvattu kiitokset.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bensapumpun virtaongelma

Viesti Kirjoittaja jus »

Mitä tekee kierroslukumittari kun yrität käynnistää?
Tuleeko sytytyspulssi ruiskuboksille? Sytytysjärjestelmän ja ruiskuboksin välissä on ainakin -87-autossa sytytyspulssivahvistin, yksi mahdollinen vikapaikka. Boksi ei pyöritä pumppua jos ei tule sytytyspulsseja. Kirjan mukaan ruiskuboksin ykkösnavasta mitattuna pitäisi näkyä 6,5V jännite kun starttimoottorilla pyöritetään ja yli 8 V tyhjäkäynnillä kun pulssit tulee normaalisti.

Sytytyspulssivahvistin (147) on reletaulussa paikassa J.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 372#100372

Tarkoititko että Ruiskun releelle (229, paikka H) ja pumpun releelle (102, paikka I) kummallekin tulee syöttöjännite ja ohjaus käämille? Silloin ei mitenkään pitäisi olla mahdollista ettei sulake 14 saa jännitettä jos releet ja johdotukset on kunnossa.

87-tontun ruiskusähköt PDF:n sivulla 13:
http://www.jus.liitin.net/SAAB9000sahko ... a87-88.pdf Harmillisesti kaavion jaksotusviiva näkyy olevan ylhäältä alas tasan samassa kohdassa kuin releen 102 87B:stä sulakkeelle 14 menevä johto, joten johto näyttää jatkuvan vaikka minne.
Viimeksi muokannut jus, Pe Maalis 07, 2008 10:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Thor|
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 14:01
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Thor| »

Nyt tarkastettu sytytyspulssi, tätä siis ei tule boksille ja rele ja tuo pulssin vahvistimen vaihdoin, eikä sekään tuonut muutosto. Myöskään kiekkamittari ei elä startatessa. Mistäkö siis vikaa hakemaan?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Thor| kirjoitti:Nyt tarkastettu sytytyspulssi, tätä siis ei tule boksille ja rele ja tuo pulssin vahvistimen vaihdoin, eikä sekään tuonut muutosto. Myöskään kiekkamittari ei elä startatessa. Mistäkö siis vikaa hakemaan?
Ei taida tulla kipinääkään? Toimiiko Hall-anturi?
http://townsendimports.com/Web/electric ... cttest.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Thor|
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 14:01
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Thor| »

Pitänee tarkastaa asia. Taitaa tosin mennä pari viikkoa ennen, kuin pääsee taas auton kimppuun. :?
Vastaa Viestiin