Ensin huomasin vian, kun kiihdytin liikennevaloissa, auto niiasi kun kierrokset meni 4000 rpm/min (tuntui kuin olisi syöttö katkennut). Lähdin ajelemaan kotia kohti ja koko matkaan ajan auto alkoi kestämään huonommin kierroksia (ihan kuin ei olisi saanut bensaa), kunnes meno loppui kokonaan ja lopulta hyytyi tien sivuun eíkö lähtenyt enää käymään. Nyt auto on hinautettu länkkärille tuomiota odottamaan. Loppumetreillä Check Engine valo syttyi ja uudelleen käynnistettäessä hetken päästä myös airbagin valo jäi palamaan. Mikäs moisen voisi aiheuttaa? Bensapumppu, bensasuodatin vai joku elektroniikkarekkula? Onko kokemuksia, kiitos jo etukäteen vastauksista.
t. Aerofan
Niin ja auto on -97 2.0. ajettu 223 tkm. Lisäksi sellainen jännä juttu, että bensamittari alkoi näyttämään täyttä tankkia, vaikka oikeasti siellä on ehkä vajaa puoli tankkia (en tiedä liittyykö asiaan).
Tonnari hyytyi kesken ajon, Ratkaistu
Tonnari hyytyi kesken ajon, Ratkaistu
Viimeksi muokannut AEROFAN, Ke Syys 05, 2007 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
t. AEROFAN
Bensapumppu
Bensapumppu tullut tiensä päähän. Vaihtavat todennäköisesti koko ämpärin ja lasku on sen mukainen.
Haulla olisi todennäköisesti löytynyt.
Vaihda bensasuodatin sitten muutaman kuukauden päästä, kun on kaikki metallisilput siirtyneet pumpusta suodattimeen.
Haulla olisi todennäköisesti löytynyt.
Vaihda bensasuodatin sitten muutaman kuukauden päästä, kun on kaikki metallisilput siirtyneet pumpusta suodattimeen.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Paljonkos se ämpäri maksaa??
Kiitos tiedosta (Länkkäri tosin sanoi aamulla että bensapumppu hajoaa on/off eikä tolleen vaiheittain). Lupasivat selvittää asiaa.
Yritin hakea ja vaihtoehtoja vikamahdollisuuksi kyllä löytyi IMM:stä erilaisiin antureihin, mutta ihan sopivaa kuvausta ei löytynyt.
Paljonkos se pumppu maksaa?
t. Aerofan
Yritin hakea ja vaihtoehtoja vikamahdollisuuksi kyllä löytyi IMM:stä erilaisiin antureihin, mutta ihan sopivaa kuvausta ei löytynyt.
Paljonkos se pumppu maksaa?
t. Aerofan
t. AEROFAN
Re: Paljonkos se ämpäri maksaa??
Myös tonnarista hajosi samalla tavalla. Hinurilla PCS:n pihaan ja auto uudestaan käymään. Ei ottanut kkierroksia, mutta kävi tyhjäkäyntiä eli ei hajoa aina on/off. Omassa tonnarissa oli pumppu täynnä metallisilppua, minkä takia vaihdoin kuukauden päästä bensansuodattimen. Myös sieltä löytyi samaa silppua.AEROFAN kirjoitti:Kiitos tiedosta (Länkkäri tosin sanoi aamulla että bensapumppu hajoaa on/off eikä tolleen vaiheittain). Lupasivat selvittää asiaa.
Yritin hakea ja vaihtoehtoja vikamahdollisuuksi kyllä löytyi IMM:stä erilaisiin antureihin, mutta ihan sopivaa kuvausta ei löytynyt.
Paljonkos se pumppu maksaa?
t. Aerofan
Länsiautossa ilmeisesti lähelle koko ämpärin kanssa lähelle 500€, mutta pelkän pumpun vaihtamalla pääsee 200€ tuntumaan.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Bensapumppu oli kunnossa
mutta tankin huohotinletku oli mennyt poikki ja tukkoon. Tämä aiheutti sitten sen että tankki oli mennyt ruttuun (ja siksi bensamittari näytti täyttä tankkia vaikka oikeasti se oli melko tyhjä). No Länkkärin pojat laittoivat tankkiin paineilmaa ja huohottimen kuntoon. Kyllä taas tonnari kulkee
t. AEROFAN
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Oho... aika mielenkiintonen vika!
Jos taasen vika pumpussa, niin Biltemasta uus kloonipumppu ja pätkä letkua sekä klemmarit alle 40€urolla sekä lisäksi vähän asennuskaljaa lähi siwasta... tekee yhteensä 50€
Jos taasen vika pumpussa, niin Biltemasta uus kloonipumppu ja pätkä letkua sekä klemmarit alle 40€urolla sekä lisäksi vähän asennuskaljaa lähi siwasta... tekee yhteensä 50€
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77