Nyt ollaan ropleemin edessä...
Autossa siis ongelmana se, ettei bensapumpulle tule virtaa.
Ongelma ilmeni sen jälkeen, kun olin käyttänyt moottorin pois nokalta kytkin rempan vuoksi.
Havainnot:
-Sulakkeelle numero 14 ei tule virtoja startatessa
-Sulakkeelle numero 13 tulee virrat
-Releelle tulee virrat
-Kaiken PITÄISI olla kunnossa.
Tässä foorumilta lueskelin jo jotakin vaihtoehtoja tuon ongelman ratkaisemiseksi -->
-Releitä vaihdettu 3 kpl sekä päärele, että bensapumpun > PITÄISI ainakin yhden olla ehjä.
-Johtosarjan maadoitukset ovat kunnossa (2 kpl imusarjan suunnassa)
-Ylipainekatkaisin hävietty ja johdot tukevasti yhdessä.
Ratkaisuun johtavasta vihjeestä on luvattu kiitokset.
Bensapumpun virtaongelma
Re: Bensapumpun virtaongelma
Mitä tekee kierroslukumittari kun yrität käynnistää?
Tuleeko sytytyspulssi ruiskuboksille? Sytytysjärjestelmän ja ruiskuboksin välissä on ainakin -87-autossa sytytyspulssivahvistin, yksi mahdollinen vikapaikka. Boksi ei pyöritä pumppua jos ei tule sytytyspulsseja. Kirjan mukaan ruiskuboksin ykkösnavasta mitattuna pitäisi näkyä 6,5V jännite kun starttimoottorilla pyöritetään ja yli 8 V tyhjäkäynnillä kun pulssit tulee normaalisti.
Sytytyspulssivahvistin (147) on reletaulussa paikassa J.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 372#100372
Tarkoititko että Ruiskun releelle (229, paikka H) ja pumpun releelle (102, paikka I) kummallekin tulee syöttöjännite ja ohjaus käämille? Silloin ei mitenkään pitäisi olla mahdollista ettei sulake 14 saa jännitettä jos releet ja johdotukset on kunnossa.
87-tontun ruiskusähköt PDF:n sivulla 13:
http://www.jus.liitin.net/SAAB9000sahko ... a87-88.pdf Harmillisesti kaavion jaksotusviiva näkyy olevan ylhäältä alas tasan samassa kohdassa kuin releen 102 87B:stä sulakkeelle 14 menevä johto, joten johto näyttää jatkuvan vaikka minne.
Tuleeko sytytyspulssi ruiskuboksille? Sytytysjärjestelmän ja ruiskuboksin välissä on ainakin -87-autossa sytytyspulssivahvistin, yksi mahdollinen vikapaikka. Boksi ei pyöritä pumppua jos ei tule sytytyspulsseja. Kirjan mukaan ruiskuboksin ykkösnavasta mitattuna pitäisi näkyä 6,5V jännite kun starttimoottorilla pyöritetään ja yli 8 V tyhjäkäynnillä kun pulssit tulee normaalisti.
Sytytyspulssivahvistin (147) on reletaulussa paikassa J.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 372#100372
Tarkoititko että Ruiskun releelle (229, paikka H) ja pumpun releelle (102, paikka I) kummallekin tulee syöttöjännite ja ohjaus käämille? Silloin ei mitenkään pitäisi olla mahdollista ettei sulake 14 saa jännitettä jos releet ja johdotukset on kunnossa.
87-tontun ruiskusähköt PDF:n sivulla 13:
http://www.jus.liitin.net/SAAB9000sahko ... a87-88.pdf Harmillisesti kaavion jaksotusviiva näkyy olevan ylhäältä alas tasan samassa kohdassa kuin releen 102 87B:stä sulakkeelle 14 menevä johto, joten johto näyttää jatkuvan vaikka minne.
Viimeksi muokannut jus, Pe Maalis 07, 2008 10:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Ei taida tulla kipinääkään? Toimiiko Hall-anturi?Thor| kirjoitti:Nyt tarkastettu sytytyspulssi, tätä siis ei tule boksille ja rele ja tuo pulssin vahvistimen vaihdoin, eikä sekään tuonut muutosto. Myöskään kiekkamittari ei elä startatessa. Mistäkö siis vikaa hakemaan?
http://townsendimports.com/Web/electric ... cttest.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00