Magneettiventtiilin johto irti -96 aero ahtaa tasaisesti keltaisen loppuun. Johto kiinni menee punaisen loppuun asti. Rikkinäisen mankun aiheuttama fuelcut on kokemuksien mukaan hyvän matkaa punaisen alueen yli.
Onko tuossa peruspaineet kohdallaan, kun ainakin joissain versioissa peruspaineet ovat lukemani mukaan keltaisen puolivälissä tms.? Niin taisi olla myös tuossa ao. -89:ssä.
Taitaa mennä trionicin fetit vaihtoon, kun tällä kertaa ei tuo pari kuukautta vanha mankku oireile... Tietty mahdollisuus taitaa olla myös jumittava hukkaportti.
Autossa ei ole viripalikoita.
Aeron ahtopainemittari
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Aeron ahtopainemittari
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Ei kyllä tunnu olevan peruspaineet ainakaan sitä, mitä oli tehtaalta lähtiessä. Hukkiksen pääsee tarkistamaan parhaiten auton alta ja ottaa vaikka koko kello pois ja renkata porttia. Jos sekin tuntuu toimivan normaalisti, eli ei vastusta yhtään, niin sitten mulla ei ole tarjota muuta. Yhteenkään T5-boksiin en ole fettejä vaihtanut, aiheesta olen kyllä lukenut.
Kannataisiko vielä kokeilla laittaa numeroarvoja antava ahtopainemittari ja tarkistaa sitten peruspaineen määrä. Eli letkulla vaan irtomittari kabiiniin ja sitten testaamaan.
Matti
Kannataisiko vielä kokeilla laittaa numeroarvoja antava ahtopainemittari ja tarkistaa sitten peruspaineen määrä. Eli letkulla vaan irtomittari kabiiniin ja sitten testaamaan.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Kiitos vastauksista!
Jep. Ongelma on se, että pari kuukautta sitten vaihdettu mankku toimi hyvin eiliseen asti. Nyt on alkanut venttiilin johto kytkettynä paukuttamaan fuelcuttille. Samat oireet siis kuin edellisen rikkonaisen mankun kanssa. Nyt tosin piuha irti ahdot nousevat em. keltaisen loppuun asti. Voihan toki mankku tässäkin tapauksessa olla rikki ja jumahtanut vain semmoiseen asentoon, ettei paukuta fuelcuttiin, kuten viimeksi?
En ole vielä koittanut yhdistää C ja W -letkuja ja katsoa paineita sen kanssa. Jos toiminta sillä kytkennällä on paineiden osalta myös keltaisen loppu, niin varmasti aika pitkälle voisi päätellä, että mankku on kunnossa? Vikaa on sitte hukkaportissa tms., jos peruspaineet näyttävät vielä keltaisen loppua? Tällöin myös millään feteillä ei pitäis olla tekemistä peruspaineiden vääryyden kanssa. Siltihän ne lukeman mukaan voivat rikkoa mankkuja ja aiheuttaa paineiden holtitonta käytöstä. Tässä on nyt ainekset kahteen erilliseen vikaan.
Pitää toki vielä kokeilla asteikkomittarilla. En ole aikaisemmin semmoisen kanssa touhunnut, ohjeita varmasti löytyisi haulla, mutta miten käytännön kytkentä kannattaisi tehdä tämän auton kohdalla? (Kysyn myös siksi, että hyviä ohjeita voi olla hyvä kerätä useaan ketjuun...)
Varmasti haaroituskappaleen kanssa löydän paineen konehuoneesta, mutta miten tuon letkun kanssa, saako miten ujutettua ulkokautta jostain konepellin raosta ja vaikka kuskin ikkunan välistä? Ei viitsisi millään lähteä pujottamaan kuskin jalkatilan kautta vielä tässä vaiheessa...
P*rkele ku täälläki sataa aina...
Kiitokset taasen.
Jep. Ongelma on se, että pari kuukautta sitten vaihdettu mankku toimi hyvin eiliseen asti. Nyt on alkanut venttiilin johto kytkettynä paukuttamaan fuelcuttille. Samat oireet siis kuin edellisen rikkonaisen mankun kanssa. Nyt tosin piuha irti ahdot nousevat em. keltaisen loppuun asti. Voihan toki mankku tässäkin tapauksessa olla rikki ja jumahtanut vain semmoiseen asentoon, ettei paukuta fuelcuttiin, kuten viimeksi?
En ole vielä koittanut yhdistää C ja W -letkuja ja katsoa paineita sen kanssa. Jos toiminta sillä kytkennällä on paineiden osalta myös keltaisen loppu, niin varmasti aika pitkälle voisi päätellä, että mankku on kunnossa? Vikaa on sitte hukkaportissa tms., jos peruspaineet näyttävät vielä keltaisen loppua? Tällöin myös millään feteillä ei pitäis olla tekemistä peruspaineiden vääryyden kanssa. Siltihän ne lukeman mukaan voivat rikkoa mankkuja ja aiheuttaa paineiden holtitonta käytöstä. Tässä on nyt ainekset kahteen erilliseen vikaan.
Pitää toki vielä kokeilla asteikkomittarilla. En ole aikaisemmin semmoisen kanssa touhunnut, ohjeita varmasti löytyisi haulla, mutta miten käytännön kytkentä kannattaisi tehdä tämän auton kohdalla? (Kysyn myös siksi, että hyviä ohjeita voi olla hyvä kerätä useaan ketjuun...)
Varmasti haaroituskappaleen kanssa löydän paineen konehuoneesta, mutta miten tuon letkun kanssa, saako miten ujutettua ulkokautta jostain konepellin raosta ja vaikka kuskin ikkunan välistä? Ei viitsisi millään lähteä pujottamaan kuskin jalkatilan kautta vielä tässä vaiheessa...
P*rkele ku täälläki sataa aina...
Kiitokset taasen.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Henkka #2283 kirjoitti:Kiitos vastauksista!
Pitää toki vielä kokeilla asteikkomittarilla. En ole aikaisemmin semmoisen kanssa touhunnut, ohjeita varmasti löytyisi haulla, mutta miten käytännön kytkentä kannattaisi tehdä tämän auton kohdalla? (Kysyn myös siksi, että hyviä ohjeita voi olla hyvä kerätä useaan ketjuun...)
Varmasti haaroituskappaleen kanssa löydän paineen konehuoneesta, mutta miten tuon letkun kanssa, saako miten ujutettua ulkokautta jostain konepellin raosta ja vaikka kuskin ikkunan välistä? Ei viitsisi millään lähteä pujottamaan kuskin jalkatilan kautta vielä tässä vaiheessa...
P*rkele ku täälläki sataa aina...
Kiitokset taasen.
Imusarjassa saattaa olla tulpalla tukittuna "nippa" johon voit sen letkun tumpata. Jos ei ole, niin sitten haaroituksella siitä imusarjasta lähtevään nykyisen ahtomittarin letkuun. Ei kait se muuta vaadi kuin ikkuna rakoselleen ja letku sisälle ja mittari kiinni.
Joo niin sataa siks mun täytyy lähteä stadiin duunipaikan parkkihalliin värkkäilemään huomenna tuota omaani

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Jep, kiitti. Pitää lähteä tutkailemaan ja vielä Motonettiin palikoita hakemaan.Kaide kirjoitti:Imusarjassa saattaa olla tulpalla tukittuna "nippa" johon voit sen letkun tumpata. Jos ei ole, niin sitten haaroituksella siitä imusarjasta lähtevään nykyisen ahtomittarin letkuun. Ei kait se muuta vaadi kuin ikkuna rakoselleen ja letku sisälle ja mittari kiinni.
Joo niin sataa siks mun täytyy lähteä stadiin duunipaikan parkkihalliin värkkäilemään huomenna tuota omaani
Ja sadekin näytti taukoovan ainakin viideks minuutiks

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Jaajaa, C ja W -letkut yhdistämällä auton oma ahtomittari pysyy kiltisti hiukan yli keltaisen puolen välin. Tästä voisi päätellä, että peruspaineet ovat kohdallaan?
Tuli kuitenkin tommonen Moton mittari hommattuun
"Ahtopainemittari AG 2" 49-2171 19.90" (kokemuksia?)
josko noita paineita mittailis tarkemmin.
Tällä tietoa tuo uusikin mankku on hajalla, resistanssimittaus (1-2 ja 2-3) näyttää n.2 ohmia, mutta toiminta ei anna näyttöä toimivuudesta. Pitää lähettää tuo takuuvaihtoon ja varmaan ottaa trionic-laatikko pöydälle fettien tarkistusta varten. Jos ne nyt olisivat nuo kaksi mankkua rikkoneet...
Tuli kuitenkin tommonen Moton mittari hommattuun
"Ahtopainemittari AG 2" 49-2171 19.90" (kokemuksia?)
josko noita paineita mittailis tarkemmin.
Tällä tietoa tuo uusikin mankku on hajalla, resistanssimittaus (1-2 ja 2-3) näyttää n.2 ohmia, mutta toiminta ei anna näyttöä toimivuudesta. Pitää lähettää tuo takuuvaihtoon ja varmaan ottaa trionic-laatikko pöydälle fettien tarkistusta varten. Jos ne nyt olisivat nuo kaksi mankkua rikkoneet...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Tänään tuli touhuttua tuon uuden mittarin kanssa.
Otin konehuoneesta kabiiniin menevän paineletkun irti haarasta ja liitin siihen jatkoletkun kautta uuden mittarin. Tuo letku ei tule pelkästään kuin vain alkuperäiselle ahtomittarille?
Erillinen mittari antoi ahdoilla maksimiarvoksi ~0,4bar, joten peruspaineet tuntuvat olevan kohdallaan.
Tässä vielä pari kuvaa:
http://i28.photobucket.com/albums/c218/ ... kaynti.jpg
http://i28.photobucket.com/albums/c218/ ... aineet.jpg
Otin konehuoneesta kabiiniin menevän paineletkun irti haarasta ja liitin siihen jatkoletkun kautta uuden mittarin. Tuo letku ei tule pelkästään kuin vain alkuperäiselle ahtomittarille?
Erillinen mittari antoi ahdoilla maksimiarvoksi ~0,4bar, joten peruspaineet tuntuvat olevan kohdallaan.
Tässä vielä pari kuvaa:
http://i28.photobucket.com/albums/c218/ ... kaynti.jpg
http://i28.photobucket.com/albums/c218/ ... aineet.jpg
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87