Hei,
Auto on 9000 2.0t A CDE 1996, 228 tkm mittarissa.
Tasapainoketju lähti viikonloppuna, kiitokset kaikille tänne ko. aiheesta kirjoittaneille, foorumin ohjeiden ja EPC:n kanssa ei käytännössä voi epäonnistua.
Tulokset olivat erinomaisia, rapina lähes poistui, tyhjäkäynti tasoittui ja värinätkin ovat kurissa. Momenttituen kumit ja automaattiaskin kumi ovat uusia (alkuperäiset Saabilta), joten ne varmasti hillitsevät myös värinöitä tyhjäkäynnillä.
Mutta:
Olen päättänyt rempata jakopään, mutta en ole löytänyt vauhtipyörän ajoitusmerkkejä. Haynes sanoo, että joissakin myöhemmissä malleissa niitä
ei ole näkyvissä, vaan merkit ovat jossain moniurahihnan päässä.
Tietääkö joku, mistä ne löytyvät ??
Jakopää remonttiiin, automaatin jakomerkit hukassa ??
Jakopää remonttiiin, automaatin jakomerkit hukassa ??
-- 9-5 AERO A -08 & 9-5 AERO A WAGON -05 & 9-3 2.0T A CV -04 --
Re: Jakopää remonttiiin, automaatin jakomerkit hukassa ??
Oletko varma ettei vauhtipyörässä sittenkin ole merkkejä?
Tässä viestiketjussa niitä merkkejä etsiittiin melko perusteellisesti:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=59256
Tässä viestiketjussa niitä merkkejä etsiittiin melko perusteellisesti:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=59256
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Jakopää remonttiiin, automaatin jakomerkit hukassa ??
Hei
Tutkin lohkon ja vaihteiston rajapintaa, enkä löytänyt mitään reikää tai
tulppaa, jonka alla ne merkit majailevat. Olen lukenut tuon mainitsemasi
artikkelin, mutta onko siinä kyseessä manuaaliaski vai "tomaatti" ??
Tutkin lohkon ja vaihteiston rajapintaa, enkä löytänyt mitään reikää tai
tulppaa, jonka alla ne merkit majailevat. Olen lukenut tuon mainitsemasi
artikkelin, mutta onko siinä kyseessä manuaaliaski vai "tomaatti" ??
-- 9-5 AERO A -08 & 9-5 AERO A WAGON -05 & 9-3 2.0T A CV -04 --
Re: Jakopää remonttiiin, automaatin jakomerkit hukassa ??
Mulla on -96 Aerossa merkit kampiakselin hihnapyörässä(moniurahihnan päässä). Näkyy hieman heikosti ylhäältä, mutta sisälokarin poistamalla pitäis löytyä likakerroksen alta merkki. Vastaavasti öljypumpun kannesta löytyy vastine. Oma autoni on ollut alunperin automaatti, mutta on nykyään manuaali, eikä vaihtipyörässä ole mitään merkkejä(vauhtipyörä on -98 mallista).
Ja pyynnöstä tarkennettuna, että automaatin kuoressa on aukko, mutta vetolevyä siitä ei näe, eikä myöskään ajoitusmerkkejä ole momentinmuuntimeen/vetolevyyn piirrelty. Ajoitus on siis tarkistettava tuolta hihnapyörän merkistä.
Matti
Ja pyynnöstä tarkennettuna, että automaatin kuoressa on aukko, mutta vetolevyä siitä ei näe, eikä myöskään ajoitusmerkkejä ole momentinmuuntimeen/vetolevyyn piirrelty. Ajoitus on siis tarkistettava tuolta hihnapyörän merkistä.
Matti
Viimeksi muokannut G-mies, Ma Syys 24, 2007 14:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Jakopää remonttiiin, automaatin jakomerkit hukassa ??
Hei,
Kiitos vinkistä. Otan viikonloppuna lokarin pois ja etsin merkin. Tästä mainitaan
Haynesin kirjassa, mutta niin ylimalkaisesti, että ei se minulle ainakaan riittänyt ja
on paljon helpompi etsiä, kun tietää suh't tarkkaan mistä hakea !
Kiitos vinkistä. Otan viikonloppuna lokarin pois ja etsin merkin. Tästä mainitaan
Haynesin kirjassa, mutta niin ylimalkaisesti, että ei se minulle ainakaan riittänyt ja
on paljon helpompi etsiä, kun tietää suh't tarkkaan mistä hakea !
-- 9-5 AERO A -08 & 9-5 AERO A WAGON -05 & 9-3 2.0T A CV -04 --
Re: Jakopää remonttiiin, automaatin jakomerkit hukassa ??
Itse löysin sen hihnapyörän merkin parhaiten yläkautta katsomalla, sen sijaan sisälokarissa olevasta reiästä tihrustamalla sitä en nähnyt. Pointti oli kuitenkin että se pitäs löytyä yläkautta ilman sisälokarin irroitusta.
9-5 Aero Wagon -06
9-5 2,2 Tid Wagon -03
9-5 2,2 Tid Wagon -03
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Jakopää remonttiiin, automaatin jakomerkit hukassa ??
Kello yhdessä näkyy keltainen nuoli ( lohkossa selvä merkki, ja hihnapyörässä on yläkuolokohdassa
myös lovi.
http://photo.platonoff.com/Auto/2006070 ... _Assembly/
Omassa ex tontussa 91 ajoitusmerkit löytyivät myös vauhtipyörän kotelosta, siinä "vauhtipyörässä"
oli asteikko ja se 0 oli merkitty selvästi.
Ja itse vauhtipyörän kotelossa oli myös asteikko.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#