Pommikala reputti

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Catharsis
"Tuplakaasari"

Pommikala reputti

Viesti Kirjoittaja Catharsis »

Co2 arvot joutokäynnillä ja kierroksilla ohi. Samaan ongelmaan liittynee seilaava tyhjäkäynti sekä tasakaasulla kierrosten seilaus ilman vetoa.
Lämpimänä startatessa romauttaa myös toisinaan kierrokset sammumispisteeseen ilman kaasuun hipasemista, näin ainakin inssille :lol:

Jarruputkikin antautui saamari kun rehvakkaasti koputteli..

Auto siis suoraan RW:n pihaan..

Katellaan mitä löytyy, täältähän näitä vastaavanlaisia oireita löytää ihan riittämiin.

Muuten sai kyllä rotisko ihan kehuja ulkoisesta olemuksestaan :D
ex 9000 i vm 91 ja ex 900 C vm 89
toistaiseksi ilman saappia
Catharsis
"Tuplakaasari"

Vian aiheuttajaksi paljastui lambda ja
jarruputket tuli uusittua.
Westerlund sai päästöarvot järkevälle tasolle, nyt sitten koittamaan jos katsastusinssillä riittää hermot hehkuttaa edellisen omistajan asentama tarvikekatti punaiseksi ja toimimaan :oops:
liteFun
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Ja tämmösten varalta itsellä tapana käydä päästölappu hakemassa huollosta missä on päästömittaus, saavat tarvittaessa säädettyä samalla ja sitten vasta katsastukseen.
Ei helpolla uskois, Kaustisen katsastuskonttorilla on euron tai 2 kalliimpi päästömittaus kuin Teboililla jossa muuten on kallista. Niin noi oli ennen mun mielestä saman hintaset kummassaki paikassa...
Catharsis
"Tuplakaasari"

Mimmi kirjoitti:Et sitten ottanut pakokaasulappua mukaasi?
Lapun kanssa kun katsastusmies ei normalisti mittaa uudestaan.
Otin toki lapun mukaani, saa nähdä haluaako mitata vielä omilla vehkeillä.

Mä käsitin et jos joutuu päästöistä jälkitarkastettavaksi, niin mittaus pitäis tehdä samassa paikassa.. Saatan toki olla väärässäkin :roll:

Perkeleen asiallisia inssejä muuten tuolla katsastus-centerillä.
Useita autoja siellä käyttänyt ja aina saanut asiantuntevaa ja asiallista, opastavaa palautetta. 8)
Catharsis
"Tuplakaasari"

liteFun kirjoitti:Ja tämmösten varalta itsellä tapana käydä päästölappu hakemassa huollosta missä on päästömittaus, saavat tarvittaessa säädettyä samalla ja sitten vasta katsastukseen.
Ei helpolla uskois, Kaustisen katsastuskonttorilla on euron tai 2 kalliimpi päästömittaus kuin Teboililla jossa muuten on kallista. Niin noi oli ennen mun mielestä saman hintaset kummassaki paikassa...
Mulla oli huoltoaika varattu, mutta tovin itse autoa räpläiltyäni ajattelin varmemmaksi käydä ensin koittamassa leimaa. Novarox rulettaa. 8)
hessu75
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Ei, ei tarvitse olla siinä ko mestassa mittausta jos sinulla on jostain korjaamosta päästölappu mukana.

Itse asiassa, sinun ei tarvitse edes mennä siihen mestaan enää uudelleen. OK, joudut maksamaan täyden katsastus summan, jos menet toiseen konttoriin.

Minä olen AINA jokaisen omistamani auton mittauttanut muualla kuin konttorilla.
Se on jotain kauheaa katsoa, kun konttorilla ne rotat revittää toisen omaisuutta, varsinkin diesel autoja.

-Hessu-

PS ammatteja joita ei tueta: Steroidi portsarit, kesäapulais vartijat ja katsastusmiehet :lol:
liteFun
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Catharsis kirjoitti:
liteFun kirjoitti:Ja tämmösten varalta itsellä tapana käydä päästölappu hakemassa huollosta missä on päästömittaus, saavat tarvittaessa säädettyä samalla ja sitten vasta katsastukseen.
Mulla oli huoltoaika varattu, mutta tovin itse autoa räpläiltyäni ajattelin varmemmaksi käydä ensin koittamassa leimaa. Novarox rulettaa. 8)
Ihan piruuttani maksan katsastuskonttorille euronkin vähemmän jos muualta saa päästölapun euron halvemmalla sisältäen säädön.
saba90
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Joo ei mennyt täälläkään tonttu läpi,syynä välyksellinen vasen alapallonivel,tosin nyt on jo auto leimattu :lol:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Catharsis
"Tuplakaasari"

Re: Pommikala reputti

Läpihuutohomma tuo leima kun kiesi on kunnossa 8)
9000LPT
"Hölösuu"

Re: Pommikala reputti

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Catharsis kirjoitti:Läpihuutohomma tuo leima kun kiesi on kunnossa 8)
Niimpä.
Tänään tuli hylsy.

-etuparkit eivät toimi (Led valot ja katsastusmies ei nähnyt niitä kirkkaalla säällä)
-vääränvärinen vilkku polttimo (oranssista polttimosta väri lähtenyt)
-Väärä määrä perutusvaloja
-perutusvalot eivät hyväksytyt (olen asentanut etusumuvalot takahelman alle)
-Jarruletku murtunut, joka on ainoa järkevä syy hylkäykseen, mutta osa konttoreista antaa vain korjauskehoituksen. Letkussa on siis yksi murtuma, joka tulee esille taivutettaessa. Uudet letkut ovat jo hommattu ja vaihtuvat molemmille puolille, vaikka vain toinen oli rikki.

Peruutusvalot ovat laittomat, koska kyseessä on -98 vuoden tonnari ja näin ollen EU-tyyppihyväksymä auto. Pitäisi olla maksimissaan 2 peruutusvaloa ja valoissa pitää olla hyväksyntä peruutusvaloiksi.

Näin Jyväskylässä tänään...
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Vastaa Viestiin