Bensatankki tyhjäksi --> käynnistyy hitaasti!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Raser »

Sitkeä Googlettaminen ja foorumilta haku tuottaa pikkuhiljaa tulosta :-)

Eli Motonetin pumppu on vain pumppu ilman mitään muuta. Lisäksi tarvitsee 20 cm taipuisaa 8 mm halkaisijaltaan olevaa polttoaineletkua ja klemmareita. Ilmeisesti löytyy Motonetista nuo?

Joku on kuulemma kuumailmapuhaltimella lämmittämällä saanut käytettyä vanhaa letkua uudelleen, mutta helpointa lienee laitella uusi pätkä.

Kuvat ja paljon "pumppu-infoa" löytyy viestiketjusta:

(Linkki poistettu vanhentuneena.

Autokorjaamolla kun sanoivat etteivät vaihda sitä pelkkää pumppuosaa, koska joku kansi tai kiinitys tms. ei kestä, niin lienevät tarkoittaneen pumpun kaulusta joka saattaa kirjoitusten mukaan mennä rikki pumppua "ämpäriin" vaihdettaessa???
Viimeksi muokannut Raser, Ke Loka 28, 2009 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Raser »

No niin, pikku karvapallerot!

Homma on edennyt taas harppauksen eteenpäin.

Tein kovasta lastulevystä bensiinipumpun kannen avaustyökalun (ks. kuva). Toimi erinomaisesti. Vaikka kierteinen kansi oli tiukasti kiinni, niin tuosta palasta sai sen verran hyvän otteen, että aukesi. Kierteiden suunta on muuten normaali, eli vastapäivään kääntämällä aukenee.

Itse "ämpärin" ja kohon ylösottaminen olikin sitten projekti erikseen. Meinasin jo kirjoittaa tänne, että rikkomatta vekotinta, on sen poistaminen täysin mahdotonta.

Kääntelin ja vääntelin purkkia rei'ässä ja nuuhkin 95E:n oktaaneja. Tehokasta hivuttamista kesti muutaman minuutin jaksoissa ainakin vartin verran, kunnes lopulta sain "ämpärin" pois tankista. Huh, huh!

Kuva


Saisikos ohjeita mitä sitten tehdään?

Miten tuo itse pumppuosa on tuolla "ämpärissä" kiinni?

Miten tuon paketin saa auki rikkomatta sitä? Tarkoitus on siis vaihtaa pelkkä pumppu.

Mitkä letkut täytyy uusia?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Raser »

JESSSSS...!

Kauhean ähertämisen, tuhertamisen, nyhertämisen ja säheltämisen (?) jälkeen sain itse pumpun viimein irti "ämpäri"-osasta.

Abiko-liittimet (musta ja valkoinen johto) lähtivät irti kätevästi ja helposti pitkillä pihdeillä.

Pumpulta tulevan mustan polttoaineletkun katkaisin kylmästi sivuleikkureilla.

"Ämpärin"-pohja lähtee irti kun neljä muovikynttä kampeaa varoen irti ja "ämpäriä" sen jälkeen nitkuttaa irti. Pohjassa on tiivis kumitiiviste joka piti - ainakin minulla - "ämpäriä" tiukasti aluksi pumpussa kiinni.

Etenin askel askeleelta varoen, jotten riko muoviosia ja kumitiivisteitä. Ihmettelyyn meni paljon aikaa, kun asia oli täysin uusi. En tiennyt mikä osa on mitenkin toisissaan kiinni.

Pumpun yläosassa oleva kumitiivisteohjain lähti myös lopulta irti kun ruuvimeisselillä kampesin hitaasti ja jälleen kerran äärimmäisen varovasti.

Hiki meinasi tulla, kun pelkäsin koko ajan rikkovani jotain peruuttamattomasti. Laakkosella pumppu "ämpäreineen" maksaa reilusti yli 300 euroa, joten viimeiseen asti täytyy yrittää onnistua tässä vaihtotyössä.

Huomenna Motonettiin tilailemaan/ostamaan uutta pumppuosaa ja sitten sitä 20 cm pätkää bensankestävää bensaletkua.

Tarvitseeko sen letkun olla alkuperäisen letkun tavoin mutkalla...???

Mikä idea tuossa mutkassa on? Eikö se voi olla suorempi?
Viimeksi muokannut Raser, Ke Syys 26, 2007 20:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Raser »

Lisää kysymysmerkkejä ja ongelmia...!?!

Motonetin pumpun yläosa on täysin erilainen kuin alkuperäisen pumpun?

Pumpun yläosaan tuleva tiivisteohjainkumi ei käy Motonetin pumppuun?

Kuinkas se nyt näin...? Onko joku löytänyt kuvanmukaiseen alkuperäistiivisteeseen käyvää pumppua Motonetista tai muualta?


Kuva

Entäs Bilteman pumput? Ongelma on se, että Lahdessa on vain Motonet, mutta ei Biltemaa, eli pumppu pitäisi tilata sokkona.

****

Toinen iso ongelma on tuon bensaa kestävän polttoaineletkupätkän löytäminen. Lahdesta ei tunnu löytyvän mistään oikeasti 95E:tä kestävää letkunpätkää.

Mistä olette oman letkunne ostaneet/tilanneet?

Kuinkas tuo, kun pumpun lähtö on 8 mm ja se muoviliitin "ämpärin"-kannessa on ohuempi, eli ehkä 6 - 7 mm. Olisiko pitänyt hankkia 6 mm lähdöllä oleva pumppu ja 6 mm sisähalkaisijaltaan olevaa letkua???
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Bensatankki tyhjäksi --> käynnistyy hitaasti!

Viesti Kirjoittaja Raser »

(Joo, melkoista yksinpuhelua. Taitaa olla aika vieras aihe saabisteille, joten täytyy yrittää käydä tämä homma läpi esimerkin vuoksi.)

Eli yritän Laakkosen ylihintaisen (?) bensiinipumppuhässäkän sijaan vaihtaa ITSE pelkän rikki menneen bensiinipumpun.

Ongelmaksi on muodostunut se, että Motonetissa ja autotarvikeliikkeissä myytävät Walbron pumput ovat erilaisia kuin alkuperäinen saabin bensiinipumppu. Erilaisuus ilmenee siten, ettei pumppu sovi alkuperäisiin tiivisteisiin.

Tiivisteitä ei käsittääkseni taas Motonetin pumppuun ole erikseen saatavilla, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäänee alkuperäisen modaaminen Motonet-pumppuun sopivaksi.

Toinen eteen tullut ongelma on bensiiniä kestävän bensiiniletkun löytäminen. Foorumilla oli ohjeita katkaista vanha 20 cm letkunpätkä ja korvata se uudella. --------> SUURI VIRHE !!!

Itse en ole löytänyt korvaavaa letkua mistään toistaiseksi. Moottoripyöräliike, varaosaliikkeet, Teollisuus-Etolat on käyty läpi - tuloksetta.

Lisäksi letkun pitäisi olla pumpulta lähtevään putkeen (ulkohalkaisijaltaan 8 mm) ja "ämpärin" kannessa olevaan putkeen (ulkohalkaisijaltaan 6 mm) sopiva!?!

Alkuperäisessä ratkaisussa on erillinen sovitin 6 mm letkulle, jolla se saadaan pumpun 8 mm lähtöön kiinni. Valitettavasti sovitinta ei voi enää käyttää uudelleen.

*********

Palautin Motonetin pumpun takaisin. Letkun etsintä jatkuu edelleen, olisiko vinkkejä?

Bilteman pumput olivatkin loppu tai ehkä niillä ei ole kysyntää johtuen juuri em. ongelmista...!?!

Katselen vaihtoehtoja Saksasta, eli joutuu ilmeisesti ostamaan koko "ämpäri"-hässäkän käytettyine pumppuineen. Kotimaisille purkamoille en sitä iloa suo, että ostaisin heidän vanhoista paskoistaan pyytämillä 100 euron hinnoilla 500.000 kilometriä ajettua pumppua - ei ikinä!!!

(Täytyy myöntää että alkaa jo vituttaa ja rankasti.)
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: Bensatankki tyhjäksi --> käynnistyy hitaasti!

Viesti Kirjoittaja pevi »

Hienoa, että sait auki ämpärin lastulevytyökalulla, vaikka itse epäilin.

Motonetista ostamasi pummpu vaikuttaa mallilta, jota on 9000:ssa ainakin vm 95 eteenpäin. Näissä malleissa on tietenkin ko pumppuun sopiva tiiviste. Pumppuja on Motonetissa 6mm ja 8 mm lähdöllä. Ehdottaisin, että ostat merkkiliikkeestä uudemman mallin tiivisteen ja motonetista pumpun oikealla lähdöllä.

Minulla ei tuottanut ollenkaan vaivaa löytää Turusta sopivaa bensaletkua oli sekä 8 että 6 millistä( sisähalkaisija). Laitoin varmuudeksi pienen pätkän pilttipurkkiin bensaan likomaan. Tästä sitten näen jos letku alkaa hapertumaan edellyttäen vaihtotoimenpiteitä myöhemmin. Nyt vuoden olleena ei ole edes väriä päästänyt.

Käyttämäni letku oli ulkohalkaisijaltaan n 12 mm ei se haittaa, kyllä se joustaa. Pääasia on, että sisähalkaisija on oikein.

Rasvaa esim Fairyllä tiivisteen ennen pumpun asennusta niin eivät ahdista.

Letkun on hyvä olla vastaavanlailla kiepillä koska ämpärin kansi painuu kasaan asennettaessa. Liian lyhyt letku ottaisi vastaan.

Pahaa pelkään, että ähellyksesi tuloksena sait kohon rautalangan vääntymään jolloin PA-mittari alkaa näyttämään liian optimista tulosta.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Bensatankki tyhjäksi --> käynnistyy hitaasti!

Viesti Kirjoittaja Raser »

Voi Ristus mikä homma tämä bensampumpun vaihtoruljanssi oli (mulle)!!!

Laitetaan tähän viestiketjuun tarinalle toistaiseksi onnellinen päätös, eli OIKEA uusi bensiinipumppu löytyi ja nyt tiedän mistä niitä saa.

Myös bensankestävän bensaletkun arvoitus ratkesi. Senkään jäljittäminen ei ollut aivan yksinkertaista, mutta sitkeys palkittiin tässä tapauksessa.

Pumpun kasaus ja etenkin tuon letkunpätkän kiinnitys tuotti hieman ongelmia. Vaikka laitoin varsinaisen bensaletkun päälle vahvisteeksi lyttyynmenoa vastaan toisen letkun, en saanut 20 senttimetristä letkuhässäkkää sellaiselle mutkalle, ettei liitoskohdista tai keskeltä letku kuitenkin olisi taipunut huolestuttavannäköiselle mutkalle.

Lyhensin letkun tylysti noin viisi senttiseksi ja kiristin klemmareilla tiukalle. Työntäessäni ämpäriä tankkiin, huomasin ettei tuo ämpärin jousikansi niin lyttyyn painu, että ultralyhyt letku ei antaisi sen verran periksi taipumalla hieman sivuun. Sinne se upposi tankkiin bensapumppu ämpäreineen!

Vähän tärisi jalat kun käänsin virta-avaimesta konetta tulille...! :-)

Kesti pari sekuntia ennenkuin starttasi ja parin viikon seisomisen jälkeen on mun saabbini ennenkin käynyt vähän epätasaisesti kuten nytkin kävi. Olin ihan paniikissa kun lähdin koeajoreissulle ja tällä kertaa myös tankkaamaan reilusti bensaa sinne tyhjään tankkiin! Onneksi saabbi alkoi käydä normaalilla tavalla ja tein tuossa muutaman kilometrin reippaan koeajon testatakseni että kone saa riittävästi polttoainetta. Kaikki tuntuu toimivan mainiosti, joten ei muuta kun kovaa ajoa itse kullekin!!!
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Re: Bensatankki tyhjäksi --> käynnistyy hitaasti!

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Raser kirjoitti:Voi Ristus mikä homma tämä bensampumpun vaihtoruljanssi oli (mulle)!!!

Laitetaan tähän viestiketjuun tarinalle toistaiseksi onnellinen päätös, eli OIKEA uusi bensiinipumppu löytyi ja nyt tiedän mistä niitä saa.

Myös bensankestävän bensaletkun arvoitus ratkesi. Senkään jäljittäminen ei ollut aivan yksinkertaista, mutta sitkeys palkittiin tässä tapauksessa.


Lyhensin letkun tylysti noin viisi senttiseksi ja kiristin klemmareilla tiukalle. Työntäessäni ämpäriä tankkiin, huomasin ettei tuo ämpärin jousikansi niin lyttyyn painu, että ultralyhyt letku ei antaisi sen verran periksi taipumalla hieman sivuun. Sinne se upposi tankkiin bensapumppu ämpäreineen!
Kerrotko mistä niitä oikeita pumppuja sitten saa ja mihin hintaan? PCS:ltä ainakin oman tiedon mukaan löytyy. Kokeilitko vetää tuohon moton pumppuun tuon ylätiivisteen tylysti vaan päälle? Samanlainen lievästi yhteensopimaton tiivari oli kaverin vm. 97 tontun orkkis walpro -pumpussa. Siinä yläreunassa oli vaan tuollainen korvake jonka yli kun tiivarin kiskoi, niin passasi ihan ok. Tilalle meni Bilteman pumppu, johon tiiviste kävi suoraan yksi yhteen. Bensaletkuksi laitettiin 8millistä letkua (välissä kangaskudos) n. 10cm klemmareilla kiinni... oli vähän löysä siellä liittimen päässä, mutta klemmulla tuokin hoitui tiukaksi. Muuten samanlaista kuusmillistä kangaskudosletkua ei saatu pujotettua pumpun 8millin liittimeen, mutta uskon että 6-millinen letku jossa ei niin vahvaa kangaspunosta tuohon menisi. Kuusimillisellä gummisella pensaletkulla hoidettiin muistaakseni taasen serkkumiehen pumpun vaihto.

Mikäs se kestävän pensaletkun arvoituksen ratkaisu sitten oli?

Kaverin asennusrengas saatiin kahteen mieheen auki/kiinni väärinpäin käännetyillä tongeilla, siten että toinen piti päitä paikoillaan hahloissa kun toinen väänsi putkella välistä.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Bensatankki tyhjäksi --> käynnistyy hitaasti!

Viesti Kirjoittaja Raser »

Ahtopaine kirjoitti: Kerrotko mistä niitä oikeita pumppuja sitten saa ja mihin hintaan?

Kokeilitko vetää tuohon moton pumppuun tuon ylätiivisteen tylysti vaan päälle?

Mikäs se kestävän pensaletkun arvoituksen ratkaisu sitten oli?
Joo, multa saa nyt pumppuja ja letkuja.

(Oman näkemykseni mukaan tuon vääränlaisen pumpun laitto alkuperäiseen tiivisteohjauskumiin ei niin vain onnistu. Pitäisin sitä jopa mahdottomana suoritteena ja ei kannata kun oikeanlaisen pumpunkin saa.)
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Bensatankki tyhjäksi --> käynnistyy hitaasti!

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

itse askartelin tuon samanmoisen pumpun ihan sivuleikkureiden kanssa tuosta kumista läpi,ei paljoa tarvinnut leikata. paikallisesta ad-varaosa liikkeestä bensan kestävää letkua ja hapokkaat klemmarit. nyt jo 25tkm kestänyt ehjänä........kop kop
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 526
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bensatankki tyhjäksi --> käynnistyy hitaasti!

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

minä lämmitin kumin kuumailma puhaltimella varovasti nin 45 asteiseksi. tämän jälkeen meni ongelmitta paikoilleen.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Bensatankki tyhjäksi --> käynnistyy hitaasti!

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Juu kyllä noita kumeja jne. saa dremelöityä sopivaksi kun tosiaan eroja noissa yläosissa tullut itsellekkin vastaan.

Ja jos joku lukee tätä ja miettii että bensapumpun vaihtoon menee kaksi viikkoa aikaa ja lähes mahdoton operaatio suorittaa kotikonstein niin ei pidä paikkaansa jos hommat vaan luistaa. Itse muutamia kertoja homman tehtyt ja tunti tai pari aikaa ottanut.

Pikaohje:
1. Luukku auki kontista(tais olla parilla kuusiokololla joita kääntää 45 astetta)
2. Voitele ja nosta suoraan bensaputket pois (huom. älä siis katko)
3. Lattaraudasta hitsaa aukasu työkalu ja ruuvaa "korkki" auki. Johdot revi irti jossain vaiheessa.
4. Nosta ja samalla käännä ämpäri ylös/ulos, ota huomioon kohon suunta (tälle joku merkki kannessa)
5.Ämpäri klipseillä auki ja pumppu purkaen samoin kuin se vanha b-letku irti vaikka mattoveitsellä
6.Uusi sopivan kokoisella lähdöllä oleva walbro tilalle ja sopivan kokoista bensaa kestävää letkua(myös ulkoapäin)siihen perään. Toki pari sopivaa klemmaria kova juttu tässä.
7.Kasaus vastaavassa järjestyksessä, pumppu kulmassa tankkiin ja merkki huomioiden, johdot kiinni ja letkut kiinni.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Bensatankki tyhjäksi --> käynnistyy hitaasti!

Viesti Kirjoittaja Jope »

Tai sitten parts for saabsista £93,90 hintaan uus ämpäri pumppuineen, niin ei tarvi nykertää.
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3707
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Bensatankki tyhjäksi --> käynnistyy hitaasti!

Viesti Kirjoittaja mestari »

Raser kirjoitti:
Ahtopaine kirjoitti: Kerrotko mistä niitä oikeita pumppuja sitten saa ja mihin hintaan?

Kokeilitko vetää tuohon moton pumppuun tuon ylätiivisteen tylysti vaan päälle?

Mikäs se kestävän pensaletkun arvoituksen ratkaisu sitten oli?
Joo, multa saa nyt pumppuja ja letkuja.

(Oman näkemykseni mukaan tuon vääränlaisen pumpun laitto alkuperäiseen tiivisteohjauskumiin ei niin vain onnistu. Pitäisin sitä jopa mahdottomana suoritteena ja ei kannata kun oikeanlaisen pumpunkin saa.)
Nin että ensin kysellään apuja foorumilta, ratkaistaan yhtälö itse ja sitten kieltäydytään kertomasta toisille tarvittavia tietoja. n'in se menee ja eikun lisää paskaa lahkeeseen....
Viimeksi muokannut tturku, La Tammi 15, 2011 13:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Bensatankki tyhjäksi --> käynnistyy hitaasti!

Viesti Kirjoittaja Jope »

mestari kirjoitti:Nin että ensin kysellään apuja foorumilta, ratkaistaan yhtälö itse ja sitten kieltäydytään kertomasta toisille tarvittavia tietoja. n'in se menee ja eikun lisää paskaa lahkeeseen....
No eiks se ole koko autoharrastuksen peruskivi suomessa? Salaisuuksia pitää olla, niitä voi sitten kuiskata vaikka YV:ssä ja vannottaa ettei kerro eteenpäin.

Vielä parempi, jos pienimuotoisen rahastuksen saa tähän ympättyä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Vastaa Viestiin