Pientä ensiapua virityskuumeeseen ennen ensi kevättä
Pientä ensiapua virityskuumeeseen ennen ensi kevättä
Heippa kaikki,
Nyt kun en ole ihan varma näistä osien sopivuudesta, kysyn teiltä tietäjiltä.
Olisi Ruotsin turbo klubilla -94 aero myynnissä osina ja siitä voisi ottaa sen aeron boksin, jolla saisin 225 hummaa omaan normi 200 heppaiseen CSEhen.
Miten sopivuus, onko vain sillä mahdollisella TCSllä merkitystä ja onko tuossa -94 aerossa sellainen?
Olen kuullut, että aika moni on tällä tavoin päivittänyt oman 200hv CSn vähän pirteämmäksi.
kokemuksia ja ohjeita, kiitos.
-Hessu-
Nyt kun en ole ihan varma näistä osien sopivuudesta, kysyn teiltä tietäjiltä.
Olisi Ruotsin turbo klubilla -94 aero myynnissä osina ja siitä voisi ottaa sen aeron boksin, jolla saisin 225 hummaa omaan normi 200 heppaiseen CSEhen.
Miten sopivuus, onko vain sillä mahdollisella TCSllä merkitystä ja onko tuossa -94 aerossa sellainen?
Olen kuullut, että aika moni on tällä tavoin päivittänyt oman 200hv CSn vähän pirteämmäksi.
kokemuksia ja ohjeita, kiitos.
-Hessu-
Re: Pientä ensiapua virityskuumeeseen ennen ensi kevättä
vm.93 CSE:hen ei käy uudemmat boksit, en kyl tiedä minkä vuoden auto sul on mut kuitenkin. Jos sul ois TCS niin pitäs olla TCS boksi mut mitenköhän toisinpäin, luultavasti ei käy. Sitä taas ei voi tietää onko siinä Aerossa TCS, aika useinhan se näyttäs kyl olevan...
Re: Pientä ensiapua virityskuumeeseen ennen ensi kevättä
Ilmeisesti esim. minulle kävisi kyseinen boksi, koska autona TCS+trionic pitkälohko(vaikka sillä nyt mitään merkitystä olekkaan) 

Re: Pientä ensiapua virityskuumeeseen ennen ensi kevättä
Entäs tällainen pikku apu kuumeeseen: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=200456
Olisi oikea vuosiluku alue.
Miten tarkistan tuon osanumeron avulla sopivuuden?
-Hessu-
Olisi oikea vuosiluku alue.
Miten tarkistan tuon osanumeron avulla sopivuuden?
-Hessu-
Re: Pientä ensiapua virityskuumeeseen ennen ensi kevättä
takuuvarmasti esim. sinulle EI kävisi kyseinen boksi, koska autona on TCS+Trionic pitkälohko(koska sillä juuri merkitystä onkin)j0ne kirjoitti:Ilmeisesti esim. minulle kävisi kyseinen boksi, koska autona TCS+trionic pitkälohko(vaikka sillä nyt mitään merkitystä olekkaan)

-94 on lyhytlohko, Trionic 5.5 ja -93 pitkälohkossa Trionic 5.2.
-93 Pitkälohko-Aerossa ja -93 pitkälohko-200hv:ssa tosin ei ole muuta eroa keskenään kuin turbo ja softa.
TCS on myös määräävä tekijä.
Aeron softallahan ei saa Aeron tehoja, vaan siihen vaaditaan myös Aeron hieman isompi ahdin. Aeron softassakaan ei käsittääkseni ole muuta eroa, kuin hieman korkeampi maksimiahtopaine, mihin pääsee kaikkein halvimmalla vaihtamalla magneettiventtiilin paikalle bleederin eli säätöventtiilin. (n. 20e).
Forumissa on nykyään joku (naurettava) max. 300 pikselin korkeusrajoitus kuville, joten pannaan vaan linkit tulemaan.
http://www.pihl.fi/panu/auto/wis/93boksit.GIF
http://www.pihl.fi/panu/auto/wis/94-98boksit.GIF
http://www.pihl.fi/panu/auto/wis/95boksit.GIF
http://www.pihl.fi/panu/auto/wis/96_1_boksit.GIF
http://www.pihl.fi/panu/auto/wis/96_2_boksit.GIF
http://www.pihl.fi/panu/auto/wis/97_boksit.GIF
P.S: Olis varmaan fiksua Hessu75:nkin liittää signatureen auton tunnusmerkit, niin helpottaa arvailuja.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Pientä ensiapua virityskuumeeseen ennen ensi kevättä
Emmää mitään siguja osaa laittaa
Elisiis, mulle voisi tullainen bleederi auttaa helposti. Hakua käyttöön? Peinu, jos viittit valottaa mulle tota bleederi juttua, ihan vaikka YVllä niin oisin tosi kiitollinen.
-Hessu-
PS koetan yrittää osata tuota sigua laittaa

Elisiis, mulle voisi tullainen bleederi auttaa helposti. Hakua käyttöön? Peinu, jos viittit valottaa mulle tota bleederi juttua, ihan vaikka YVllä niin oisin tosi kiitollinen.
-Hessu-
PS koetan yrittää osata tuota sigua laittaa
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Re: Pientä ensiapua virityskuumeeseen ennen ensi kevättä
Eli sulla on -93 trionic 5.2. Voit siis unohtaa myös nuo 91-92 viritykset.
Tuossa yksi paikka bleederin hankintaan.
http://www.futurez.fi/webshop/product_details.php?p=95
Asennetaan vaikka magneettiventtiilin keskimmäisen letkun keskelle ja säädetään pikkuhiljaa koelenkkejä ajamalla niin, että ahtopaineet nousee jonnekin max. punaisen puoleenväliin. Ahtoja tulisi n. stage 1:n verran.
Itsellä automaattitontussa ei hurjasti apuja johtuen ahtojen kannalta epäedullisesta kierrosalueesta. Lootahan vaihtaa pienemmälle siinä vaiheessa kun ahtojen pitäis alkaa vasta kunnolla nousta.
Tuossa yksi paikka bleederin hankintaan.
http://www.futurez.fi/webshop/product_details.php?p=95
Asennetaan vaikka magneettiventtiilin keskimmäisen letkun keskelle ja säädetään pikkuhiljaa koelenkkejä ajamalla niin, että ahtopaineet nousee jonnekin max. punaisen puoleenväliin. Ahtoja tulisi n. stage 1:n verran.
Itsellä automaattitontussa ei hurjasti apuja johtuen ahtojen kannalta epäedullisesta kierrosalueesta. Lootahan vaihtaa pienemmälle siinä vaiheessa kun ahtojen pitäis alkaa vasta kunnolla nousta.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Pientä ensiapua virityskuumeeseen ennen ensi kevättä
OK,
Tuossa sinun laittamassa linkissä on tuo nuoli virtaus-suunnalle. Mihin suuntaan nuolen pitää olla, mankkuun vai ahtimeen päin?
Kiitos vinkistäsi.
-Hessu-
Tuossa sinun laittamassa linkissä on tuo nuoli virtaus-suunnalle. Mihin suuntaan nuolen pitää olla, mankkuun vai ahtimeen päin?
Kiitos vinkistäsi.
-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Re: Pientä ensiapua virityskuumeeseen ennen ensi kevättä
Siinä ohjeessa kyl sanotaan; arrows points to actuator tjs. eli kelloon päin.