Suuttimista
Suuttimista
Mä en sitten osaa hakea varmaan oikein, kun ei löydy mitään tietoa esim näistä 431 punaisista suuttimista.
Minulla olisi mahdollisuus ostaa edullisesti nämä yllä mainitut punaiset suuttimet.
Onko nämä nyt paremmat tuotoltaan, kuin nuo nykyiset CSE 2.3T vakiosuuttimet?
Tarvitsenko ylipäätään vaihtaa suuttimia, kun laitan 3" putkiston ja ~300 heppaa mahdollistavan lastun ( mikä sekin sitten stegiltään on)?
On tulossa uusi ahdin ja kuuleri myös.
Kiitos
-Hessu-
Minulla olisi mahdollisuus ostaa edullisesti nämä yllä mainitut punaiset suuttimet.
Onko nämä nyt paremmat tuotoltaan, kuin nuo nykyiset CSE 2.3T vakiosuuttimet?
Tarvitsenko ylipäätään vaihtaa suuttimia, kun laitan 3" putkiston ja ~300 heppaa mahdollistavan lastun ( mikä sekin sitten stegiltään on)?
On tulossa uusi ahdin ja kuuleri myös.
Kiitos
-Hessu-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Suunnilleen samat palikat ja tehot
Vihreät suuttimet alkuperäisten punaisten tilalle kuuluivat stage neloseen, jonka ostin PCS:n kautta. Olisikohan vihreät ollut 465cc? Korjata saa, jos muistan väärin.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
2.3T:n ja Aeron suuttimet ovat samat punaiset 431-loppuiset. Jos tuottoa haluaa sopivasti enemmän tuonne 300hv:n pintaan niin ne vihreät boschin 465cc tuottavat ovat hyvä valinta. Löytyy jonkin verran myös käytettynä kohtuuhintaan.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Selvä ja kiitos,
Onko nämä ko vihreät Boschin suuttimet sellaiset, mitkä ovat muissakin automerkeissä samanlaiset, mitä tulisi Saabiin?
Tai, sitten joku osanumero.
Voin täten sitten etsiä myös muilta autofoorumeilta.
Katsoin juuri Proturbon sivuilta ja yhden tuollaisen suuttimen hinta on jotain 80€ pintaan??? Kelpaa minulle käytettykin
-Hessu-
Onko nämä ko vihreät Boschin suuttimet sellaiset, mitkä ovat muissakin automerkeissä samanlaiset, mitä tulisi Saabiin?
Tai, sitten joku osanumero.
Voin täten sitten etsiä myös muilta autofoorumeilta.
Katsoin juuri Proturbon sivuilta ja yhden tuollaisen suuttimen hinta on jotain 80€ pintaan??? Kelpaa minulle käytettykin
-Hessu-
Huomattavaa on noissa vihreissä että se 465cc tuotto tulee 3.8bar bensanpaineella. Orkkis-säädinhän on 3.0bar. Yleensähän tapana on ilmoittaa tuotto @3.0bar.G-mies kirjoitti:2.3T:n ja Aeron suuttimet ovat samat punaiset 431-loppuiset. Jos tuottoa haluaa sopivasti enemmän tuonne 300hv:n pintaan niin ne vihreät boschin 465cc tuottavat ovat hyvä valinta. Löytyy jonkin verran myös käytettynä kohtuuhintaan.
Matti
volvo numero on 9202100 ja bosch numero 0280155968
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Re: Suuttimista
Mistä nopeasti ja edukkaasti uudet tiivarit suuttimiin? ...paikallinen boschin huolto?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Re: Suuttimista
Paikallisesta boschin pisteestä viimeset 3kpl/7€ ...kaksi vanhaa oli paskana joten riittivät kuitenkin.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Re:
Tuollaiset täytyisi hankkia. Onko noi ihan bolt-on allekirjoittaneen tonnariin?JouniCSE kirjoitti:Huomattavaa on noissa vihreissä että se 465cc tuotto tulee 3.8bar bensanpaineella. Orkkis-säädinhän on 3.0bar. Yleensähän tapana on ilmoittaa tuotto @3.0bar.G-mies kirjoitti:2.3T:n ja Aeron suuttimet ovat samat punaiset 431-loppuiset. Jos tuottoa haluaa sopivasti enemmän tuonne 300hv:n pintaan niin ne vihreät boschin 465cc tuottavat ovat hyvä valinta. Löytyy jonkin verran myös käytettynä kohtuuhintaan.
Matti
volvo numero on 9202100 ja bosch numero 0280155968
http://www.bosch.com.au/content/languag ... ectors.pdf
Suuttimet on optimoitu 3,8 bar bensapaineelle, mutta toimii ilmeisesti hyvin 3 barilla ja vakio bensanpainesäätimellä?
Mitä mieltä bensapumpun päivittämistarpeesta jos tavoite on 300-330hp (TD04-18t)?
Pitääkö vakio bensapainesäädin bensapaineen imusarjapaine + 3bar lukemissa jos laittaa isomman pumpun (walbro 255 tai Bosch 044)?
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Suuttimista
Toimiihan ne toki mutta eihän ne samaa tuottoa anna 3bar kui tuo 3.8bar...
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Suuttimista
465cc Boschit tuottavat 3bar bensanpaineella ~413cc .
Re: Suuttimista
Noita vihreitä suuttimia kannattaa katella myös cossu klubilta, aika yleisiä riesojen virisuuttimina.
Toisaalta jonku viri walbron datsuni foorumilta saa varmaa about 50-80€:lla...
Toimii.Suuttimet on optimoitu 3,8 bar bensapaineelle, mutta toimii ilmeisesti hyvin 3 barilla ja vakio bensanpainesäätimellä?
Ei välttämätöntä tuossa vaiheessa. Ecuprojectin puolella muistaakseni about 400hv tuloksia penkitetty vakiopumpulla. Tuotto vaan rupeaa romahtamaan kun kierroksia ja ahtoja enempi -> Ei saa pitkälle pidettyä seosta niin rikkaana.Mitä mieltä bensapumpun päivittämistarpeesta jos tavoite on 300-330hp (TD04-18t)?
Toisaalta jonku viri walbron datsuni foorumilta saa varmaa about 50-80€:lla...
Bensanpaineen säätimen tehtävähän on nimenomaan pitää se tietty paine, eli vakio b-painesäätimellä nimenomaan noin. Paine ei vaan romahda isolla pumpulla samoin kuin vakiona jos ahtoja ja voimaa enempi...Pitääkö vakio bensapainesäädin bensapaineen imusarjapaine + 3bar lukemissa jos laittaa isomman pumpun (walbro 255 tai Bosch 044)?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Suuttimista
Ok, kiitos vastauksista! Vaikuttaisi siltä, että vakiopumppu kelpaa noilla tehoilla kunhan se on kunnossa. Viripumput on uutena vähän hintavia ja sitten tietysti hieman työläämpi asennus. Kyllähän noita osia varmasti käytettynä saa ihan hyvillä diileillä, mutta pakko suhtautua hieman varauksella sellaisten osien ostamiseen käytettynä, mitä ei itse pysty aistinvaraisesti tarkistamaan. Suuttimet ja bensapumppu mm.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Suuttimista
En kumminkaan tarkoittanut, että täällä kukaan tahallaan myisi rikkinäistä tai loppuunkulutettua tavaraa..mikaels kirjoitti: ....pakko suhtautua hieman varauksella sellaisten osien ostamiseen käytettynä, mitä ei itse pysty aistinvaraisesti tarkistamaan. Suuttimet ja bensapumppu mm....
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Suuttimista
Yllättävän pitkälle välttää näköjään vakiopumpulla. Eikös ole kuitenkin niin, että jos kyseessä vanha pumppu niin tuotto alkaa pikkuhiljaa laskemaan?
Mulla on tuolla nyt asennuksessa hieman vakiota tehokkaampi pumppu ja ei se aivan heittämällä ämpäriin asennu. Vaan mukavaahan tuo näpräily on. Hieman tehokkaampaan päädyin, kun hintaeroa ei niin kauheasti ollut vrt. vakioon.
Mulla on tuolla nyt asennuksessa hieman vakiota tehokkaampi pumppu ja ei se aivan heittämällä ämpäriin asennu. Vaan mukavaahan tuo näpräily on. Hieman tehokkaampaan päädyin, kun hintaeroa ei niin kauheasti ollut vrt. vakioon.
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Re: Suuttimista
tarkennuksella että tuotto laskee paineenalaisena eli ilman vastapainetta pumppu saattaa antaa ihan ok lukemat mutta kun laitetaan esim. 4bar vastapainetta ja mitataan tuotto niin jopas näkyykin eroja käytetyn ja uuden välillä.Wiljami kirjoitti:Yllättävän pitkälle välttää näköjään vakiopumpulla. Eikös ole kuitenkin niin, että jos kyseessä vanha pumppu niin tuotto alkaa pikkuhiljaa laskemaan?
Mulla on tuolla nyt asennuksessa hieman vakiota tehokkaampi pumppu ja ei se aivan heittämällä ämpäriin asennu. Vaan mukavaahan tuo näpräily on. Hieman tehokkaampaan päädyin, kun hintaeroa ei niin kauheasti ollut vrt. vakioon.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135