Tyhjäkäynnillä on pientä seilailua 700-950 välillä, joten mietin olisiko näillä kahdella asialla yhteyttä. tietysti paineensäädinkin kävi mielessä.
Polttoainepuolen juttuja kun en ole ikinä tehnyt, ja omalla uskollisella pajalle ei ollut mittaria ja taitoakaan sähköisistä ruiskuvehkeistä, niin kävin ns. laadukkaassa, ei Saab spesialisti paikassa tiistaina.
Mies sitten mittaili paineet ja tuomitsi paineet ja säätimen toimiviksi, heittoja tuli silloin tällöin 0.1 verran. Kuulemma normaalia. Bensapumput kuulemma hajoavat yleensä laakista ja pitävät joskus melkoista ääntä
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Lukemat: 2.1 tyhjäkäynnillä, 2.6 kun alipaineletku irrotetaan imusarjasta. Kun kaasua painaa kunnolla 2.1 -> 2.6 tietämille.
Kysymys siis kuuluu: Onko tämä nyt _teidän_ mielestä oikea paine. Oikein/tavalla mitattu jne. Mittari oli kiinni tukin perässä.
Jollei ole niin mikähän voisi mättää paineissa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tässähän on viimeaikoina ollut foorumillakin paljon puhetta paineista ja tullut selailtua niitä keskusteluja ruunsastikin. Jotenkin kummasti tällainen 2.8 lukema on jäänyt päähän.
-Pitäisikö mittarissa lukea, alipaineletku kiinni säätimessä 2.8 tms tyhjäkaynnillä ja nousta siitä sitten vielä ylöspäin kierrosten mukaan?
-Vai pitäisikö sen paineensäätimen pitää koko ajan tasainen paine 2.8 tms, kuormasta riippumatta?
-VAI onko se 2.8 oltava ilman alipaineletkua ja siitä sitten laskee kun laittaa säätimen letkun kiinni, noustakseen maksimiin kuormalla?
Tässä hämmentää minua se, että jotenkin olen tajunnut homman niin että bensapaine olisi koko ajan sama ja suuttimet sitten ruiskisivat tarpeellisen määrän tavaraa tilanteesta riippuen. Onko näin? Vai olenko ihan metässä:)
Taisi tulla mahdollisimman sekavasti selvitettyä, mutta kaippa joku tuosta jotain tajuaa.
Btw, tämä firma on kyllä autosähkö erikoistunut, bosch valtuutettu jne, mutta 7 äijää siellä asentelee ebereitäkin isoonkin kalustoon joten kai ne nyt jotain tajuaa bensapaineistakin. Minä taas en, vielä.