9000 CD(ostettu on, vielä muutama kysymys)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

9000 CD(ostettu on, vielä muutama kysymys)

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Iltoja vain kaikille saabisteille.

Nyt olisi tarkoitus aloittaa oma saabistin ura.
Kertokaapas nyt kun olen menossa torstaina katsomaan vm.-89 2-litraista 9000 turbo CD:tä automaattivaihteistolla, että onko mitään mitä pitäisi syynätä todella tarkasti?
Autolla on ajettu 177tkm. Löytyy ACC, vakionop.säädin ja lasikattoluukku.
Pirssi on ollut kolme ensimmäistä vuottaan maatalousministerin edustusautona, ja tämän jälkeen vanhalla paapalla.
Toinen takalasi ei jaksa kuulemma nousta ilman avustusta ylös, ehdotuksia viasta? Takaovien keskuslukitus ei pelaa. Voisivatko nuo olla vain käytönpuutetta?

Oli miten oli mutta sellainen kutina on, että tuo auto lähtee mukaan....
Viimeksi muokannut rälläkkä, To Kesä 10, 2004 22:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja jara »

Katso tarkasti kattoluukun ympäristö jos hapan unohda koko juttu! ( kokemusta kahden saapin mädistä kattoluukun reunoista...)
Myös kaaret ja ovien alalaidat.... ( näistäkin ikävä kyllä..) :evil:

Tekniikan pitäisi tossa kilometreissä olla kunnossa.
Tarkista kuitenkin sähkövarusteet ja ilmastoinnin kunto.

Muuten jos halvalla saat niin osta!!! Älä maksa ylihintaa!!! :wink:

Tervetuloa saapistien joukkoon!!!! :D
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Sainkin tuossa jo yv:nä jonkinmoisen listan mitä kannattaa katsoa.
Uskoisin, että tuon auton huolto ei rahasta ole ollut kiinni. Saabin kanssa kuvissa Porsche 911, Sportcoupe mersu ja joku 7-sarjan Baijerilainen Mutteri Wiritys...

Sähkövarusteet tuskin muodostuvat ongelmaksi, kun on itse sähkömies.
Ainakin kymmenen saamani kuvan(jopa erittäin hyvälaatuisia)perusteella ruoste ei ole ongelma, ja jos näin on niin käytän sitä hetimiten jossain ruosteenestokäsittelyssä.
Ja vaikka siinä nyt hieman ruostettakin olisi, niin kaveripiiristä löytyy kolme metallialan ammattilaista...
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

moro

Jos Auto on yleisilmeeltään kuosissa niin kannattanee ostaa. Kyseessä on jo jonkin sortin klassikko. Itellä oli edellinen tonnari -90 musta CD. Valtiovarainministeriön autoja ollut. Muuten oli hieno mutta kun se turbo puuttu... :( . On tää nykynen CSE:kin hieno ja mukava peli, mutta ihan samaa tunnelmaa ei ole. (pohijmmiltaan auton värillä ei niin hirveesti oo väliä kuhan se vaan on musta :wink: )

Joka tapaukses onnee hankintaan, varmaan on kerrottukkin sitä bensantäyttö letkun takaa voi löytyä ruostetta. Laatikko sitten heti hoitoon eli öljyt vaihtoon, mielellään vaikka pariin kertaan. Ja käytä esim Mobilin öljyä, Nesteen litkuista kannattaa pysyä kaukana.
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Re: 9000 CD:n hankinta

Viesti Kirjoittaja samsikki »

rälläkkä kirjoitti:Iltoja vain kaikille saabisteille.

Nyt olisi tarkoitus aloittaa oma saabistin ura.
Kertokaapas nyt kun olen menossa torstaina katsomaan vm.-89 2-litraista 9000 turbo CD:tä automaattivaihteistolla, että onko mitään mitä pitäisi syynätä todella tarkasti?
Autolla on ajettu 177tkm. Löytyy ACC, vakionop.säädin ja lasikattoluukku.
Pirssi on ollut kolme ensimmäistä vuottaan maatalousministerin edustusautona, ja tämän jälkeen vanhalla paapalla.
Toinen takalasi ei jaksa kuulemma nousta ilman avustusta ylös, ehdotuksia viasta? Takaovien keskuslukitus ei pelaa. Voisivatko nuo olla vain käytönpuutetta?

Oli miten oli mutta sellainen kutina on, että tuo auto lähtee mukaan....
Etkai vain lähiseudulta ole tommoista bongannut???
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 9000 CD:n hankinta

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

samsikki kirjoitti:
Etkai vain lähiseudulta ole tommoista bongannut???

Torniossa...Että ei se nyt ainakaan liika lähellä ole...
Enempää en kerro, ettei joku yritä tulla jaolle :wink:
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9000 CD:n hankinta

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

rälläkkä kirjoitti:
samsikki kirjoitti:
Etkai vain lähiseudulta ole tommoista bongannut???

Torniossa...Että ei se nyt ainakaan liika lähellä ole...
Enempää en kerro, ettei joku yritä tulla jaolle :wink:
Keltaisessapörssissähän tuo ilmoitus oli jo viimekuun puolivälin tienoilla...( hups! :oops: )....:D :D :D
....katselin itsekin tuota ilmoitusta "sillä silmällä" aikani, mutta ostinkin sitten hiukan lähempää pirssin itselleni.
Edullinen tuo Tornion CD ainakin on.
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Moro,

jos saan kysyä niin mitä vikaa on Nesteen ATF-X öljyssä?? Me ollaan aina käytetty molemmissa (2.0T ja 2.3T) tomaattitonnareissa ATF-X:ää ja laatikot toimivat TODELLA hienosti!
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Nyt se sitten on pihassa ja :D :D :D

Laatikko ei kuitenkaan pelaa kunnolla, vai liekkö tukikumi kun tuntuu että se D:tä kytkiessään pyrkii paiskamaan koko koneen ympäri...no ei nyt aivan, mutta aika karkea kuitenkin. Kaikki muut menevät rykimättä päälle.
Vaihdot ylöspäin ovat täyskaasulla hyvin lievästi nykäiseviä. Öljy oli kuitenkin aivan kirkasta eikä haissut palaneelle. Öljyt menee viikonlopun aikana kuitenkin vaihtoon kun edellisestä vaihdosta oli sopivasti 38tkm.

Ahtopaineet ei nouse kuin keltaisen puoleenväliin, joten mistäs tätä vikaa aletaan hakemaan?
Myyjä oli mennyt tulppia Kemin Aine oy:ltä päivällä hakemaan kun auto nyki....no pojathan oli sitten todennut että sytkäkasetti paskana ja eikun vaihtoon johtosatseja myöten joten siinä kohti säästyi 300 euroa....

Sähkövehkeet kärsivät käytönpuutteesta, koska autoa ei ole kolmeen vuoteen juuri ajeltu kun sen omistanut papparainen kupsahti...

Kori on ikäisekseen mainiossa kunnossa, yhtään pehmeää kohtaa tai selvää ruostetta en löytänyt äkkiseltään mistään.

ajokilometrit 178tkm pitivät paikkansa ja sen kyllä auton yleisilmeestä huomaa...

Ai niin....ilmastoinnista ei tule kuin kuumaa ilmaa sama minkän lämpötilan paukuttaa tauluun. Auto-asennossa yrittää kyllä kylmentää ja Econ-asennossa ei tule kuin kuumaa. Lämmönsäätöläppä? Vikakoodeja ACC antaa 0...
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Laatikosta en osaa sanoa, itselläni 2.0T automaatti CD vm 89 ajettu 364tkm ja laatikko pelaa melkein kuin uudessa... Ahtopaineen hukkumiseen voi olla lukusia syitä, esim joku näistä: magneettiventtiili voi olla paskana (todennäköisin syy), jarrupolkimen kytkin voi jumittaa (jarruvalot palaa koko ajan), joten lataa vain peruspaineet eli n.0.4bar, ilmamassamäärämittarissa häikkää tai
imusarjan vuodot. Jos huono tuuri, niin heikkoihin ahtopaineisiin voi olla syynä monen tekijän summa. :( Toivotaan, että selviät helpolla, mutta nämä ongelmat ovat ikävä kyllä saabistin arkipäivää.

-Lauri
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

täällä on kuvia autosta, jos kiinnostaapi katsoa

Suap iestä ja Suap takkoo...ja vähä sivultakin ja sisältä

Tuli tuosta lootasta sen verran vielä mieleen, että siellähän on joku jousisysteemi, eikö? voisiko tuo oikuttelu johtua niistä jousista? Oireet tuon D:n kytkennässä ovat juuri sellaiset kuin venytettäisiin jousta ja sitten päästetään irti, eli n.sekunnin kierrokset nousevat ja sitten paukahtaa vaihde päälle.
Eivät vissiin olisi kovin kalliit ja mahtaakohan noita löytyä varaosapuljusta vai pitääkö mennä merkkipuotiin?
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

rälläkkä kirjoitti: Tuli tuosta lootasta sen verran vielä mieleen, että siellähän on joku jousisysteemi, eikö? voisiko tuo oikuttelu johtua niistä jousista? Oireet tuon D:n kytkennässä ovat juuri sellaiset kuin venytettäisiin jousta ja sitten päästetään irti, eli n.sekunnin kierrokset nousevat ja sitten paukahtaa vaihde päälle.
Eivät vissiin olisi kovin kalliit ja mahtaakohan noita löytyä varaosapuljusta vai pitääkö mennä merkkipuotiin?
Komee pirulainen :wink: . Juu viittaa vaihteiston matolaatikon jousiin. Kannattaa vaihtaa kerralla molemmat isot jouset. Onnistuu yläkautta ilman että laatikkoo tarttis irrottaa. Niitä ei kyllä saa kun merkkiliikkeestä, ite maksoin reilu vuosi sitten n 35e (molemmat). Ohjeita miten temppu suoritetaan on netissä.

Paineitten hukkumiseen tosiaan voi olla monta syytä. Jos nyppää "W" letkun mankkuvenalta irti ja varovasti koittaa kiihdyttää ja paineet nousee tappiin niin vika on sillon melko varmasti mankkuvenassa tai sen ohjauksessa. Jos sillonkaan ei nouse niin jostain vuotaa, by-pass kannattaa vaihtaa joka tapauksessa, on kuitenkin vähintään löystyny.
Myös se hukkaportin tanko voi olla jumissa.

Muutenkin ne kaikki ohuet paineletkut kannattaa tarkistaa koska saattaa olla hapertuneita
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

Onnittelut rälläkälle hankinnasta! Kyllä vaan on tonnari-CD komea ilmestys mustana.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
kapsu
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ma Marras 17, 2003 15:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja kapsu »

Hieno on !

Mutta ne nahkapenkit puuttuu ; )
Jos kiinnostaa vaihtaa nahkapenkit CD:hen, niin kyselepä Veljekset Mäntykorvelta (Kokkola) tai Hernesmaan Auto ja Osa Ky (Hernesmaa).
Mä ostin omaan tonnariini joskus puoltoista vuotta sitten nahkapenkit ja vaihtoon meni about 4 tuntia...käytettyjen penkkienkään hinta ei ollut huima 1800 mummoo...

Ja sitten seuraavaksi se viritys kuntoon ; )))))

t:kapsu & 9000 CDE steg-1
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

No kyl on komee!

Paljonko siitä kärsit, jos sopii kysyä?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin