9000 CD(ostettu on, vielä muutama kysymys)
9000 CD(ostettu on, vielä muutama kysymys)
Iltoja vain kaikille saabisteille.
Nyt olisi tarkoitus aloittaa oma saabistin ura.
Kertokaapas nyt kun olen menossa torstaina katsomaan vm.-89 2-litraista 9000 turbo CD:tä automaattivaihteistolla, että onko mitään mitä pitäisi syynätä todella tarkasti?
Autolla on ajettu 177tkm. Löytyy ACC, vakionop.säädin ja lasikattoluukku.
Pirssi on ollut kolme ensimmäistä vuottaan maatalousministerin edustusautona, ja tämän jälkeen vanhalla paapalla.
Toinen takalasi ei jaksa kuulemma nousta ilman avustusta ylös, ehdotuksia viasta? Takaovien keskuslukitus ei pelaa. Voisivatko nuo olla vain käytönpuutetta?
Oli miten oli mutta sellainen kutina on, että tuo auto lähtee mukaan....
Nyt olisi tarkoitus aloittaa oma saabistin ura.
Kertokaapas nyt kun olen menossa torstaina katsomaan vm.-89 2-litraista 9000 turbo CD:tä automaattivaihteistolla, että onko mitään mitä pitäisi syynätä todella tarkasti?
Autolla on ajettu 177tkm. Löytyy ACC, vakionop.säädin ja lasikattoluukku.
Pirssi on ollut kolme ensimmäistä vuottaan maatalousministerin edustusautona, ja tämän jälkeen vanhalla paapalla.
Toinen takalasi ei jaksa kuulemma nousta ilman avustusta ylös, ehdotuksia viasta? Takaovien keskuslukitus ei pelaa. Voisivatko nuo olla vain käytönpuutetta?
Oli miten oli mutta sellainen kutina on, että tuo auto lähtee mukaan....
Viimeksi muokannut rälläkkä, To Kesä 10, 2004 22:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Katso tarkasti kattoluukun ympäristö jos hapan unohda koko juttu! ( kokemusta kahden saapin mädistä kattoluukun reunoista...)
Myös kaaret ja ovien alalaidat.... ( näistäkin ikävä kyllä..)
Tekniikan pitäisi tossa kilometreissä olla kunnossa.
Tarkista kuitenkin sähkövarusteet ja ilmastoinnin kunto.
Muuten jos halvalla saat niin osta!!! Älä maksa ylihintaa!!!
Tervetuloa saapistien joukkoon!!!!
Myös kaaret ja ovien alalaidat.... ( näistäkin ikävä kyllä..)
Tekniikan pitäisi tossa kilometreissä olla kunnossa.
Tarkista kuitenkin sähkövarusteet ja ilmastoinnin kunto.
Muuten jos halvalla saat niin osta!!! Älä maksa ylihintaa!!!
Tervetuloa saapistien joukkoon!!!!
Sainkin tuossa jo yv:nä jonkinmoisen listan mitä kannattaa katsoa.
Uskoisin, että tuon auton huolto ei rahasta ole ollut kiinni. Saabin kanssa kuvissa Porsche 911, Sportcoupe mersu ja joku 7-sarjan Baijerilainen Mutteri Wiritys...
Sähkövarusteet tuskin muodostuvat ongelmaksi, kun on itse sähkömies.
Ainakin kymmenen saamani kuvan(jopa erittäin hyvälaatuisia)perusteella ruoste ei ole ongelma, ja jos näin on niin käytän sitä hetimiten jossain ruosteenestokäsittelyssä.
Ja vaikka siinä nyt hieman ruostettakin olisi, niin kaveripiiristä löytyy kolme metallialan ammattilaista...
Uskoisin, että tuon auton huolto ei rahasta ole ollut kiinni. Saabin kanssa kuvissa Porsche 911, Sportcoupe mersu ja joku 7-sarjan Baijerilainen Mutteri Wiritys...
Sähkövarusteet tuskin muodostuvat ongelmaksi, kun on itse sähkömies.
Ainakin kymmenen saamani kuvan(jopa erittäin hyvälaatuisia)perusteella ruoste ei ole ongelma, ja jos näin on niin käytän sitä hetimiten jossain ruosteenestokäsittelyssä.
Ja vaikka siinä nyt hieman ruostettakin olisi, niin kaveripiiristä löytyy kolme metallialan ammattilaista...
moro
Jos Auto on yleisilmeeltään kuosissa niin kannattanee ostaa. Kyseessä on jo jonkin sortin klassikko. Itellä oli edellinen tonnari -90 musta CD. Valtiovarainministeriön autoja ollut. Muuten oli hieno mutta kun se turbo puuttu... . On tää nykynen CSE:kin hieno ja mukava peli, mutta ihan samaa tunnelmaa ei ole. (pohijmmiltaan auton värillä ei niin hirveesti oo väliä kuhan se vaan on musta )
Joka tapaukses onnee hankintaan, varmaan on kerrottukkin sitä bensantäyttö letkun takaa voi löytyä ruostetta. Laatikko sitten heti hoitoon eli öljyt vaihtoon, mielellään vaikka pariin kertaan. Ja käytä esim Mobilin öljyä, Nesteen litkuista kannattaa pysyä kaukana.
Jos Auto on yleisilmeeltään kuosissa niin kannattanee ostaa. Kyseessä on jo jonkin sortin klassikko. Itellä oli edellinen tonnari -90 musta CD. Valtiovarainministeriön autoja ollut. Muuten oli hieno mutta kun se turbo puuttu... . On tää nykynen CSE:kin hieno ja mukava peli, mutta ihan samaa tunnelmaa ei ole. (pohijmmiltaan auton värillä ei niin hirveesti oo väliä kuhan se vaan on musta )
Joka tapaukses onnee hankintaan, varmaan on kerrottukkin sitä bensantäyttö letkun takaa voi löytyä ruostetta. Laatikko sitten heti hoitoon eli öljyt vaihtoon, mielellään vaikka pariin kertaan. Ja käytä esim Mobilin öljyä, Nesteen litkuista kannattaa pysyä kaukana.
Re: 9000 CD:n hankinta
Etkai vain lähiseudulta ole tommoista bongannut???rälläkkä kirjoitti:Iltoja vain kaikille saabisteille.
Nyt olisi tarkoitus aloittaa oma saabistin ura.
Kertokaapas nyt kun olen menossa torstaina katsomaan vm.-89 2-litraista 9000 turbo CD:tä automaattivaihteistolla, että onko mitään mitä pitäisi syynätä todella tarkasti?
Autolla on ajettu 177tkm. Löytyy ACC, vakionop.säädin ja lasikattoluukku.
Pirssi on ollut kolme ensimmäistä vuottaan maatalousministerin edustusautona, ja tämän jälkeen vanhalla paapalla.
Toinen takalasi ei jaksa kuulemma nousta ilman avustusta ylös, ehdotuksia viasta? Takaovien keskuslukitus ei pelaa. Voisivatko nuo olla vain käytönpuutetta?
Oli miten oli mutta sellainen kutina on, että tuo auto lähtee mukaan....
Re: 9000 CD:n hankinta
samsikki kirjoitti:
Etkai vain lähiseudulta ole tommoista bongannut???
Torniossa...Että ei se nyt ainakaan liika lähellä ole...
Enempää en kerro, ettei joku yritä tulla jaolle
Re: 9000 CD:n hankinta
Keltaisessapörssissähän tuo ilmoitus oli jo viimekuun puolivälin tienoilla...( hups! )....rälläkkä kirjoitti:samsikki kirjoitti:
Etkai vain lähiseudulta ole tommoista bongannut???
Torniossa...Että ei se nyt ainakaan liika lähellä ole...
Enempää en kerro, ettei joku yritä tulla jaolle
....katselin itsekin tuota ilmoitusta "sillä silmällä" aikani, mutta ostinkin sitten hiukan lähempää pirssin itselleni.
Edullinen tuo Tornion CD ainakin on.
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Nyt se sitten on pihassa ja
Laatikko ei kuitenkaan pelaa kunnolla, vai liekkö tukikumi kun tuntuu että se D:tä kytkiessään pyrkii paiskamaan koko koneen ympäri...no ei nyt aivan, mutta aika karkea kuitenkin. Kaikki muut menevät rykimättä päälle.
Vaihdot ylöspäin ovat täyskaasulla hyvin lievästi nykäiseviä. Öljy oli kuitenkin aivan kirkasta eikä haissut palaneelle. Öljyt menee viikonlopun aikana kuitenkin vaihtoon kun edellisestä vaihdosta oli sopivasti 38tkm.
Ahtopaineet ei nouse kuin keltaisen puoleenväliin, joten mistäs tätä vikaa aletaan hakemaan?
Myyjä oli mennyt tulppia Kemin Aine oy:ltä päivällä hakemaan kun auto nyki....no pojathan oli sitten todennut että sytkäkasetti paskana ja eikun vaihtoon johtosatseja myöten joten siinä kohti säästyi 300 euroa....
Sähkövehkeet kärsivät käytönpuutteesta, koska autoa ei ole kolmeen vuoteen juuri ajeltu kun sen omistanut papparainen kupsahti...
Kori on ikäisekseen mainiossa kunnossa, yhtään pehmeää kohtaa tai selvää ruostetta en löytänyt äkkiseltään mistään.
ajokilometrit 178tkm pitivät paikkansa ja sen kyllä auton yleisilmeestä huomaa...
Ai niin....ilmastoinnista ei tule kuin kuumaa ilmaa sama minkän lämpötilan paukuttaa tauluun. Auto-asennossa yrittää kyllä kylmentää ja Econ-asennossa ei tule kuin kuumaa. Lämmönsäätöläppä? Vikakoodeja ACC antaa 0...
Laatikko ei kuitenkaan pelaa kunnolla, vai liekkö tukikumi kun tuntuu että se D:tä kytkiessään pyrkii paiskamaan koko koneen ympäri...no ei nyt aivan, mutta aika karkea kuitenkin. Kaikki muut menevät rykimättä päälle.
Vaihdot ylöspäin ovat täyskaasulla hyvin lievästi nykäiseviä. Öljy oli kuitenkin aivan kirkasta eikä haissut palaneelle. Öljyt menee viikonlopun aikana kuitenkin vaihtoon kun edellisestä vaihdosta oli sopivasti 38tkm.
Ahtopaineet ei nouse kuin keltaisen puoleenväliin, joten mistäs tätä vikaa aletaan hakemaan?
Myyjä oli mennyt tulppia Kemin Aine oy:ltä päivällä hakemaan kun auto nyki....no pojathan oli sitten todennut että sytkäkasetti paskana ja eikun vaihtoon johtosatseja myöten joten siinä kohti säästyi 300 euroa....
Sähkövehkeet kärsivät käytönpuutteesta, koska autoa ei ole kolmeen vuoteen juuri ajeltu kun sen omistanut papparainen kupsahti...
Kori on ikäisekseen mainiossa kunnossa, yhtään pehmeää kohtaa tai selvää ruostetta en löytänyt äkkiseltään mistään.
ajokilometrit 178tkm pitivät paikkansa ja sen kyllä auton yleisilmeestä huomaa...
Ai niin....ilmastoinnista ei tule kuin kuumaa ilmaa sama minkän lämpötilan paukuttaa tauluun. Auto-asennossa yrittää kyllä kylmentää ja Econ-asennossa ei tule kuin kuumaa. Lämmönsäätöläppä? Vikakoodeja ACC antaa 0...
Laatikosta en osaa sanoa, itselläni 2.0T automaatti CD vm 89 ajettu 364tkm ja laatikko pelaa melkein kuin uudessa... Ahtopaineen hukkumiseen voi olla lukusia syitä, esim joku näistä: magneettiventtiili voi olla paskana (todennäköisin syy), jarrupolkimen kytkin voi jumittaa (jarruvalot palaa koko ajan), joten lataa vain peruspaineet eli n.0.4bar, ilmamassamäärämittarissa häikkää tai
imusarjan vuodot. Jos huono tuuri, niin heikkoihin ahtopaineisiin voi olla syynä monen tekijän summa. Toivotaan, että selviät helpolla, mutta nämä ongelmat ovat ikävä kyllä saabistin arkipäivää.
-Lauri
imusarjan vuodot. Jos huono tuuri, niin heikkoihin ahtopaineisiin voi olla syynä monen tekijän summa. Toivotaan, että selviät helpolla, mutta nämä ongelmat ovat ikävä kyllä saabistin arkipäivää.
-Lauri
täällä on kuvia autosta, jos kiinnostaapi katsoa
Suap iestä ja Suap takkoo...ja vähä sivultakin ja sisältä
Tuli tuosta lootasta sen verran vielä mieleen, että siellähän on joku jousisysteemi, eikö? voisiko tuo oikuttelu johtua niistä jousista? Oireet tuon D:n kytkennässä ovat juuri sellaiset kuin venytettäisiin jousta ja sitten päästetään irti, eli n.sekunnin kierrokset nousevat ja sitten paukahtaa vaihde päälle.
Eivät vissiin olisi kovin kalliit ja mahtaakohan noita löytyä varaosapuljusta vai pitääkö mennä merkkipuotiin?
Suap iestä ja Suap takkoo...ja vähä sivultakin ja sisältä
Tuli tuosta lootasta sen verran vielä mieleen, että siellähän on joku jousisysteemi, eikö? voisiko tuo oikuttelu johtua niistä jousista? Oireet tuon D:n kytkennässä ovat juuri sellaiset kuin venytettäisiin jousta ja sitten päästetään irti, eli n.sekunnin kierrokset nousevat ja sitten paukahtaa vaihde päälle.
Eivät vissiin olisi kovin kalliit ja mahtaakohan noita löytyä varaosapuljusta vai pitääkö mennä merkkipuotiin?
Komee pirulainen . Juu viittaa vaihteiston matolaatikon jousiin. Kannattaa vaihtaa kerralla molemmat isot jouset. Onnistuu yläkautta ilman että laatikkoo tarttis irrottaa. Niitä ei kyllä saa kun merkkiliikkeestä, ite maksoin reilu vuosi sitten n 35e (molemmat). Ohjeita miten temppu suoritetaan on netissä.rälläkkä kirjoitti: Tuli tuosta lootasta sen verran vielä mieleen, että siellähän on joku jousisysteemi, eikö? voisiko tuo oikuttelu johtua niistä jousista? Oireet tuon D:n kytkennässä ovat juuri sellaiset kuin venytettäisiin jousta ja sitten päästetään irti, eli n.sekunnin kierrokset nousevat ja sitten paukahtaa vaihde päälle.
Eivät vissiin olisi kovin kalliit ja mahtaakohan noita löytyä varaosapuljusta vai pitääkö mennä merkkipuotiin?
Paineitten hukkumiseen tosiaan voi olla monta syytä. Jos nyppää "W" letkun mankkuvenalta irti ja varovasti koittaa kiihdyttää ja paineet nousee tappiin niin vika on sillon melko varmasti mankkuvenassa tai sen ohjauksessa. Jos sillonkaan ei nouse niin jostain vuotaa, by-pass kannattaa vaihtaa joka tapauksessa, on kuitenkin vähintään löystyny.
Myös se hukkaportin tanko voi olla jumissa.
Muutenkin ne kaikki ohuet paineletkut kannattaa tarkistaa koska saattaa olla hapertuneita
Hieno on !
Mutta ne nahkapenkit puuttuu ; )
Jos kiinnostaa vaihtaa nahkapenkit CD:hen, niin kyselepä Veljekset Mäntykorvelta (Kokkola) tai Hernesmaan Auto ja Osa Ky (Hernesmaa).
Mä ostin omaan tonnariini joskus puoltoista vuotta sitten nahkapenkit ja vaihtoon meni about 4 tuntia...käytettyjen penkkienkään hinta ei ollut huima 1800 mummoo...
Ja sitten seuraavaksi se viritys kuntoon ; )))))
t:kapsu & 9000 CDE steg-1
Mutta ne nahkapenkit puuttuu ; )
Jos kiinnostaa vaihtaa nahkapenkit CD:hen, niin kyselepä Veljekset Mäntykorvelta (Kokkola) tai Hernesmaan Auto ja Osa Ky (Hernesmaa).
Mä ostin omaan tonnariini joskus puoltoista vuotta sitten nahkapenkit ja vaihtoon meni about 4 tuntia...käytettyjen penkkienkään hinta ei ollut huima 1800 mummoo...
Ja sitten seuraavaksi se viritys kuntoon ; )))))
t:kapsu & 9000 CDE steg-1