Mitähän kaikkea vikaa on vm90 2.3i automaatti-tonnarissani kun tekee:
-ei meinaa käynnistyä (tarttee avittaa kaasulla)
-kun lähtee liikkelle d-vaihteella sammuu jos ei käytä erittäin paljon kaasua, pakilla liikkumminen toimii pikkasen paremmin
-check engine valo syttyy joskus (nykii myöskin)
eipä kierrokset nouse, vaan päinvastoin sammuu samantien jos ei paina reilusti kaasua. oli ajaminen tänään sen verran keljua että päätin kurvata korjaamon pihaan. saas nähdä mitä ne sieltä löytää...
Eikö tyhjäkäynti pitäis olla 750-800rpm? (ei kokemusta 2.3:sta)
Mun CC ei tainnu kans paljoa korotella kierroksia, mutta tyhjäkäynti ei missään tonnissa kyllä ollut P ja N asennoissa. Itseasiassa, mun CC ei välttämättä D asennossa lähde edes rullaamaan vaan pysyy paikalla, eli puuttuisko multa tuo kierroskorotuksen signaali kans (pitää varmistaa vielä jossain vaiheessa pysykö kierrokset 800:ssa)?
tulppien vaihtaminen ei ainakaan auttanut asiaan. fixus-huoltamolta käskettiin viemään merkkihuoltoon. kesällä sitä check engine valoa aina välillä vilkutteli, joten oisko se sitten ilmamassamittari? jos joku tietää kouvolassa jonkun saab-remonttireiskan niin laittakaahan yhteystietoa
hah. kävin ajamassa n20km testilenkin - uusilla tulpilla jotka fixus huollossa laittoivat. kylmäkäynnistys takkuisaa mutta muuten saabbi toimi vallan mainiosti, ei nykiny ollenkaan. ajotietokoneen mukaan keskikulutuskin oli pienempi mitä ennen on ollut (tai sitten tämä on jotain voiton huumassa nähtyä harhaa). jatkamme testailua aamulla.