Prkl... pärinä konehuoneessa
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 58
- Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 15:42
- Paikkakunta: Helsinki
Prkl... pärinä konehuoneessa
Mikä mahtaa päristä konehuoneessa, joku relekkö. Pärinä kuuluu 3-4 sekunttia kun laittaa virrat päälle. Jos autoa ei käynnistä mutta pitää virrat päällä kuuluu ko. ääni noin 7-8 sekunnin välein kesto pari sekuntia. Auto on -96 2.0 turbo
Re: Prkl... pärinä konehuoneessa
Eihän hihna voi päristä jos autoa ei käynnistetä!Rele entäs se surullisen kuuluis mankkuvena?Kaveri paikallistamaan mistä kuuluu ja kädellä koittamallahan pitäisi pärinänlähde tuntua.
Rangerover 84
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
Re: Prkl... pärinä konehuoneessa
Itse huomasin juuri viime viikolla että minulla ääntelee kuskinpuoleinen valon säätömoottori. Mankkuvenaa itsekkin epäilin aluksi, ovat niin lähellä toisiaan.
Jep. Tällä metodilla se löytyi tarkasti, kädellä kourienvelmu kirjoitti:kädellä koittamallahan pitäisi pärinänlähde tuntua.
regs,
marco
-------------------------------------------
9-5 Vector Wagon 2.0t aut, bp,st1 MY05
EX: 3x900+99+90+9000(90CDTA)+9000(92CDTA)
marco
-------------------------------------------
9-5 Vector Wagon 2.0t aut, bp,st1 MY05
EX: 3x900+99+90+9000(90CDTA)+9000(92CDTA)
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 58
- Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 15:42
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Prkl... pärinä konehuoneessa
Onkos tuossa sitä mankkuvenaa kun se on matalapaine turbo?? Tuo pärinä kuuluu siis kun auto ei ole käynnissä.
Re: Prkl... pärinä konehuoneessa
ABS koneikko nostaa paineen järjestelmään?
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 58
- Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 15:42
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Prkl... pärinä konehuoneessa
Sen verran sain käsikopelolla selvitettyä että ääni lähtee luultavast mötikästä jonka näkee kun katsoo pelkääjänpuolelta konehuoneeseen. Mötikkä sijaitsee n. 20 sm laturin alapuolella. Siitä lähtee noin 1 sm letku imursarjaan letkussa on haaroitus puolessa välissä. Mikä mötikkähän on kyseessä.
Re: Prkl... pärinä konehuoneessa
Onko automaatti? Automaatissa on siellä alipainepumppu. Toisen haara letkuista menee jarrutehostimelle.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 58
- Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 15:42
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Prkl... pärinä konehuoneessa
Onko automaatti? Automaatissa on siellä alipainepumppu. Toisen haara letkuista menee jarrutehostimelle.
Jeps, on automaatti. Pitäisiköhän tuosta pärinästä olla huolissaan . Jarrut kyllä toimii. Toimiiko tuo alipaine pumppu sähköllä vai saako se käyttövoimansa koneesta.
Jeps, on automaatti. Pitäisiköhän tuosta pärinästä olla huolissaan . Jarrut kyllä toimii. Toimiiko tuo alipaine pumppu sähköllä vai saako se käyttövoimansa koneesta.
Re: Prkl... pärinä konehuoneessa
Sähköllä. -95 automaatissa sitä ei ole ja toimii ainakin ihan OK. 98:ssa se on, mutta en ole huomannut eroja alipaineissa.
Vuotaako takaisku tai tehostimen letkut, koska käy ns. jatkuvasti. myös pumppu voi olla väljä, jolloin pumpulla tuotettu alipaine häviää.
Jos omasta joskus hajoaa kyseinen pumppu, niin vaihdan letkun suoraan tehostimelle ja otan sähköliittimen irti.
Vuotaako takaisku tai tehostimen letkut, koska käy ns. jatkuvasti. myös pumppu voi olla väljä, jolloin pumpulla tuotettu alipaine häviää.
Jos omasta joskus hajoaa kyseinen pumppu, niin vaihdan letkun suoraan tehostimelle ja otan sähköliittimen irti.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 58
- Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 15:42
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Prkl... pärinä konehuoneessa
Vuotaako takaisku tai tehostimen letkut, koska käy ns. jatkuvasti. myös pumppu voi olla väljä, jolloin pumpulla tuotettu alipaine häviää.
Vähän samaan diagnoosiiin päädyin itsekkin. Pitänee tarkastaa takaiskuventtiili ja letkut. Nuo paksummat letkut on vaan ikävä irroittaa kun ne on kivikovaa muovia.
Vähän samaan diagnoosiiin päädyin itsekkin. Pitänee tarkastaa takaiskuventtiili ja letkut. Nuo paksummat letkut on vaan ikävä irroittaa kun ne on kivikovaa muovia.