Prkl... pärinä konehuoneessa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kaapisti9000
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Prkl... pärinä konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja kaapisti9000 »

Mikä mahtaa päristä konehuoneessa, joku relekkö. Pärinä kuuluu 3-4 sekunttia kun laittaa virrat päälle. Jos autoa ei käynnistä mutta pitää virrat päällä kuuluu ko. ääni noin 7-8 sekunnin välein kesto pari sekuntia. Auto on -96 2.0 turbo
Romich
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 15:13
Paikkakunta: Mli

Re: Prkl... pärinä konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja Romich »

joku hihna? :roll:
9000CD2.3A
velmu
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 17:36
Paikkakunta: Lahti

Re: Prkl... pärinä konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja velmu »

Eihän hihna voi päristä jos autoa ei käynnistetä!Rele entäs se surullisen kuuluis mankkuvena?Kaveri paikallistamaan mistä kuuluu ja kädellä koittamallahan pitäisi pärinänlähde tuntua.
Rangerover 84
9000 CD turpo 88
WW 1303 s 73
Ford coynty 754.
oldhouse
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Maalis 08, 2006 21:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Prkl... pärinä konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja oldhouse »

Itse huomasin juuri viime viikolla että minulla ääntelee kuskinpuoleinen valon säätömoottori. Mankkuvenaa itsekkin epäilin aluksi, ovat niin lähellä toisiaan.
velmu kirjoitti:kädellä koittamallahan pitäisi pärinänlähde tuntua.
Jep. Tällä metodilla se löytyi tarkasti, kädellä kourien :-)
regs,
marco
-------------------------------------------
9-5 Vector Wagon 2.0t aut, bp,st1 MY05
EX: 3x900+99+90+9000(90CDTA)+9000(92CDTA)
kaapisti9000
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: Prkl... pärinä konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja kaapisti9000 »

Onkos tuossa sitä mankkuvenaa kun se on matalapaine turbo?? Tuo pärinä kuuluu siis kun auto ei ole käynnissä.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Prkl... pärinä konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

ABS koneikko nostaa paineen järjestelmään?
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
kaapisti9000
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: Prkl... pärinä konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja kaapisti9000 »

Sen verran sain käsikopelolla selvitettyä että ääni lähtee luultavast mötikästä jonka näkee kun katsoo pelkääjänpuolelta konehuoneeseen. Mötikkä sijaitsee n. 20 sm laturin alapuolella. Siitä lähtee noin 1 sm letku imursarjaan letkussa on haaroitus puolessa välissä. Mikä mötikkähän on kyseessä.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Prkl... pärinä konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Onko automaatti? Automaatissa on siellä alipainepumppu. Toisen haara letkuista menee jarrutehostimelle.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
kaapisti9000
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: Prkl... pärinä konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja kaapisti9000 »

Onko automaatti? Automaatissa on siellä alipainepumppu. Toisen haara letkuista menee jarrutehostimelle.

Jeps, on automaatti. Pitäisiköhän tuosta pärinästä olla huolissaan 8O . Jarrut kyllä toimii. Toimiiko tuo alipaine pumppu sähköllä vai saako se käyttövoimansa koneesta.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Prkl... pärinä konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Sähköllä. -95 automaatissa sitä ei ole ja toimii ainakin ihan OK. 98:ssa se on, mutta en ole huomannut eroja alipaineissa.

Vuotaako takaisku tai tehostimen letkut, koska käy ns. jatkuvasti. myös pumppu voi olla väljä, jolloin pumpulla tuotettu alipaine häviää.

Jos omasta joskus hajoaa kyseinen pumppu, niin vaihdan letkun suoraan tehostimelle ja otan sähköliittimen irti.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
kaapisti9000
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: Prkl... pärinä konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja kaapisti9000 »

Vuotaako takaisku tai tehostimen letkut, koska käy ns. jatkuvasti. myös pumppu voi olla väljä, jolloin pumpulla tuotettu alipaine häviää.

Vähän samaan diagnoosiiin päädyin itsekkin. Pitänee tarkastaa takaiskuventtiili ja letkut. Nuo paksummat letkut on vaan ikävä irroittaa kun ne on kivikovaa muovia.
Vastaa Viestiin