Ongelmia

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Gsus
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Heinä 09, 2007 21:14

Ongelmia

Viesti Kirjoittaja Gsus »

Mitähän kaikkea vikaa on vm90 2.3i automaatti-tonnarissani kun tekee:
-ei meinaa käynnistyä (tarttee avittaa kaasulla)
-kun lähtee liikkelle d-vaihteella sammuu jos ei käytä erittäin paljon kaasua, pakilla liikkumminen toimii pikkasen paremmin :)
-check engine valo syttyy joskus (nykii myöskin)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ongelmia

Viesti Kirjoittaja jus »

Gsus kirjoitti:-kun lähtee liikkelle d-vaihteella sammuu jos ei käytä erittäin paljon kaasua, pakilla liikkumminen toimii pikkasen paremmin :)
Toimiiko tyhjäkäyntikorotus, nouseeko tyhjäkäynti hiukan, kun kytket P:ltä tai N:ltä ajovaihteelle?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Gsus
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Heinä 09, 2007 21:14

Re: Ongelmia

Viesti Kirjoittaja Gsus »

eipä kierrokset nouse, vaan päinvastoin sammuu samantien jos ei paina reilusti kaasua. oli ajaminen tänään sen verran keljua että päätin kurvata korjaamon pihaan. saas nähdä mitä ne sieltä löytää... :(
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ongelmia

Viesti Kirjoittaja jus »

[quote="Gsus"]eipä kierrokset nouse, vaan päinvastoin sammuu samantien/quote]
Eikö nouse kierrokset siirtäessä vaihdevalitsin R-asentoonkaan? Vaihteenvalitsimen juuressa olevan asentokytkimen kuuluisi kertoa ruiskuboksille vaihteiston aiheuttamasta kuormituksesta kun poistutaan tyhjäkäynniltä vaihteenvalitsinta siirtäessä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Gsus
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Heinä 09, 2007 21:14

Re: Ongelmia

Viesti Kirjoittaja Gsus »

alle tuhanteen kierrokseen jää r:lle siirrytäessä, eli pikkasen tipahtaa tyhjäkäynnistä. moottori kunnolla lämmenneenä toimii vähän paremmin.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Ongelmia

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Eikö tyhjäkäynti pitäis olla 750-800rpm? (ei kokemusta 2.3:sta)
Mun CC ei tainnu kans paljoa korotella kierroksia, mutta tyhjäkäynti ei missään tonnissa kyllä ollut P ja N asennoissa. Itseasiassa, mun CC ei välttämättä D asennossa lähde edes rullaamaan vaan pysyy paikalla, eli puuttuisko multa tuo kierroskorotuksen signaali kans (pitää varmistaa vielä jossain vaiheessa pysykö kierrokset 800:ssa)?
Gsus
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Heinä 09, 2007 21:14

Re: Ongelmia

Viesti Kirjoittaja Gsus »

tulppien vaihtaminen ei ainakaan auttanut asiaan. fixus-huoltamolta käskettiin viemään merkkihuoltoon. :roll: kesällä sitä check engine valoa aina välillä vilkutteli, joten oisko se sitten ilmamassamittari? jos joku tietää kouvolassa jonkun saab-remonttireiskan niin laittakaahan yhteystietoa
Gsus
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Heinä 09, 2007 21:14

Re: Ongelmia

Viesti Kirjoittaja Gsus »

hah. kävin ajamassa n20km testilenkin - uusilla tulpilla jotka fixus huollossa laittoivat. kylmäkäynnistys takkuisaa mutta muuten saabbi toimi vallan mainiosti, ei nykiny ollenkaan. ajotietokoneen mukaan keskikulutuskin oli pienempi mitä ennen on ollut (tai sitten tämä on jotain voiton huumassa nähtyä harhaa). jatkamme testailua aamulla.
Vastaa Viestiin