Tontusta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Tontusta

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kyllä se ainakin käynnistäessä tarkastaa, että valo syttyy ja sammuu diagnostiikka-ajonaikana.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Tontusta

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

No kun mä oon autoo leimalle vieny niin ei sitä oo kyl koskaa käynnistetty (ollu aina valmiiks käynnis ettei katti jäähdy). En mä kyl jarrutestis oo mitenkää kiinnittäny huomioo siihen, että kuinka paljo se runnoo sitä poljinta. Kai seki riippuu niin inssistä. Esim nyt viimeses katsastukses en jaksanu nyppiä xenoneita irti niin inssi anto hylsyn ja käski vaihtaa toisen pitkän polttimon toiseen lyhkäseen ja ottaa toiselta lyhkäseltä johto irti. No 2min myöhemmin ilmanen uusintanäyttö, minä sain kirjallisen korjauskehotteen palaneesta polttimosta ja konttori hylkäysprosenttia ylöspäin :D Ihan rentoo ja fiksuu toimintaa mun mielestä, eikä ollu valtion konttori...
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Carfan
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Elo 21, 2007 11:11

Re: Tontusta

Viesti Kirjoittaja Carfan »

Mulla taas ABS-valo ei enään pala, auto seisoi 2 kk ja kun otin käyttöön niin jarrua painaessa valo sytty ja virrat katkastua/uudelleen käntiin oli pimeänä kunnes jarrupoljinta painoi. Jarrulevyjen pinta oli ruosteesta ruskehtava mutta nyt parinsadan kilsan ja jarruttelun jälkeen loistaa kirkaana ja valo palaa käynnistäessä ja sammuun ajallaan. Olisko nii ettei saanut anturi "lukemia" ?
#3907
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tontusta

Viesti Kirjoittaja api »

Mimmi kirjoitti:
api kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Muista, että "katsastus-setä" tarkistaa myös ABS-valon oikean toiminnan.
kenelle on konkreettisesti käynyt näin? ja miten se toiminnan tarkastaminen tapahtuu?
Minulle. Tarkastus suoritetaan visualisesti, eli seurataan ko. merkkivalon toiminta (syttyminen ja sammuminen). Lisäksi jarrudynolla tarkistettiin ABSien toiminta (viisarit väpäjävät oikein villisti).
OK, selkis! Täytyy sanoa seuraavalla kerralla katsastusmiehelle, että tsekkaas ABSit, kun eivät ole kumpaakaan edellisestä koskaan tehneet. :D Auto aina käynnissä dynolle, eli merkkivaloa ei testattu. Ja ei oo jarrua annettu niin, että ABSit alkais hakkaamaan, dyno pysähtyny ennen ABSeja.

Sorry, menee OT:ksi vähän liikaa...
Yamaha FZ1-N -08
Vastaa Viestiin