kannentiiviste
kannentiiviste
Osaako joku kertoa mistä saisin metallisen kannentiivisteen 2.3 tonnariin?
Re: kannentiiviste
Miksi metallinen?
Kyllä toi normitiiviste 2kilon ahdot kestää.
Tuolla oli juttua.
Haku:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... te#p468527

Kyllä toi normitiiviste 2kilon ahdot kestää.
Tuolla oli juttua.
Haku:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... te#p468527
Re: kannentiiviste
eipähän tarvi uusia enää tivistettä sen jälkeen. Mut tarkotus olis,että sais puristuksia pienemmiks koska ne on nyt jossain 12barin paikkeilla.
Re: kannentiiviste
Kannattaa miettiä kahdesti, siirtääkö suht helposti ja halvalla vaihdettavissa olevan "sulakkeen" kalliimpaan vaihtoehtoon. Pahimmassa tapauksessa kannenpultit alkaa nousta ja tuhoaa lohkosta kierteet. Toisekseen nuo metalliset, esmes Cometic ei todellakaan ole ikuisia. Porsii nekin ja muutenkin niitä suositeltavia käyttökertoja on maksimissaan kolme. Jos tuntuu, että pahvi ei meinaa kestää paikallaan, niin uudet pultit ja lievää ylimomenttia peliin ja jälkikiristys (tarkistus) säännöllisesti, jos ajelee reilummilla ahdoilla. Kova sälli laittaa kannen kiinni pinnapulteilla.
Tuo puristuspaine ei sinällään kerro paljoa, mikä mahtaa olla koneesi puristussuhde? Tiivisteellä tuskin saat puristusuhteeseen merkittävää muutosta. Ennemmin mäntien /palotilojen muokkausta tai matalapuristeisemmat männät peliin.
Jos nyt kumminkin halajat peltilärpäkettä, niin Trionic 5.5--> eteenpäin löytyy metallista tiivaria ainakin Cometicilta, pitkälohkoon on vasta tulossa (Abbott on tehnyt tilauksen tehtaalle). Hintaa on 200€ paremmalla puolella jo Iso-Britanniassa.
Tuo puristuspaine ei sinällään kerro paljoa, mikä mahtaa olla koneesi puristussuhde? Tiivisteellä tuskin saat puristusuhteeseen merkittävää muutosta. Ennemmin mäntien /palotilojen muokkausta tai matalapuristeisemmat männät peliin.
Jos nyt kumminkin halajat peltilärpäkettä, niin Trionic 5.5--> eteenpäin löytyy metallista tiivaria ainakin Cometicilta, pitkälohkoon on vasta tulossa (Abbott on tehnyt tilauksen tehtaalle). Hintaa on 200€ paremmalla puolella jo Iso-Britanniassa.
Foxbody turbo
Re: kannentiiviste
Kai sitä täytyy sit tyytyä normaaliin tiivisteeseen,jos kerta metallinen on niin kallis jne...
Ajattelin vaan kun mäntä hajos tos vähän aikaa sitten ja epäiltiin,että olis johtunut liian korkeista puristuksista mut en tiedä sit. Ahtopaineet mulla on about 1,3...
Ajattelin vaan kun mäntä hajos tos vähän aikaa sitten ja epäiltiin,että olis johtunut liian korkeista puristuksista mut en tiedä sit. Ahtopaineet mulla on about 1,3...
Re: kannentiiviste
Kyllä nuo mäntävauriot turbokoneissa johtuu yleensä muusta kuin puristussuhteestatomilp kirjoitti:Kai sitä täytyy sit tyytyä normaaliin tiivisteeseen,jos kerta metallinen on niin kallis jne...
Ajattelin vaan kun mäntä hajos tos vähän aikaa sitten ja epäiltiin,että olis johtunut liian korkeista puristuksista mut en tiedä sit. Ahtopaineet mulla on about 1,3...

Foxbody turbo
Re: kannentiiviste
kyllä se varmaan seoksista johtuu. On mulla hestecit sun muut siinä mut ei ollut säädöissä vielä täysin..