kannentiiviste

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
tomilp
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: To Elo 02, 2007 14:38

kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja tomilp »

Osaako joku kertoa mistä saisin metallisen kannentiivisteen 2.3 tonnariin?
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Re: kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja arttu »

Miksi metallinen? :o
Kyllä toi normitiiviste 2kilon ahdot kestää.

Tuolla oli juttua.
Haku:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... te#p468527
tomilp
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: To Elo 02, 2007 14:38

Re: kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja tomilp »

eipähän tarvi uusia enää tivistettä sen jälkeen. Mut tarkotus olis,että sais puristuksia pienemmiks koska ne on nyt jossain 12barin paikkeilla.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Japso »

Kannattaa miettiä kahdesti, siirtääkö suht helposti ja halvalla vaihdettavissa olevan "sulakkeen" kalliimpaan vaihtoehtoon. Pahimmassa tapauksessa kannenpultit alkaa nousta ja tuhoaa lohkosta kierteet. Toisekseen nuo metalliset, esmes Cometic ei todellakaan ole ikuisia. Porsii nekin ja muutenkin niitä suositeltavia käyttökertoja on maksimissaan kolme. Jos tuntuu, että pahvi ei meinaa kestää paikallaan, niin uudet pultit ja lievää ylimomenttia peliin ja jälkikiristys (tarkistus) säännöllisesti, jos ajelee reilummilla ahdoilla. Kova sälli laittaa kannen kiinni pinnapulteilla.

Tuo puristuspaine ei sinällään kerro paljoa, mikä mahtaa olla koneesi puristussuhde? Tiivisteellä tuskin saat puristusuhteeseen merkittävää muutosta. Ennemmin mäntien /palotilojen muokkausta tai matalapuristeisemmat männät peliin.

Jos nyt kumminkin halajat peltilärpäkettä, niin Trionic 5.5--> eteenpäin löytyy metallista tiivaria ainakin Cometicilta, pitkälohkoon on vasta tulossa (Abbott on tehnyt tilauksen tehtaalle). Hintaa on 200€ paremmalla puolella jo Iso-Britanniassa.
Foxbody turbo
tomilp
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: To Elo 02, 2007 14:38

Re: kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja tomilp »

Kai sitä täytyy sit tyytyä normaaliin tiivisteeseen,jos kerta metallinen on niin kallis jne...
Ajattelin vaan kun mäntä hajos tos vähän aikaa sitten ja epäiltiin,että olis johtunut liian korkeista puristuksista mut en tiedä sit. Ahtopaineet mulla on about 1,3...
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Japso »

tomilp kirjoitti:Kai sitä täytyy sit tyytyä normaaliin tiivisteeseen,jos kerta metallinen on niin kallis jne...
Ajattelin vaan kun mäntä hajos tos vähän aikaa sitten ja epäiltiin,että olis johtunut liian korkeista puristuksista mut en tiedä sit. Ahtopaineet mulla on about 1,3...
Kyllä nuo mäntävauriot turbokoneissa johtuu yleensä muusta kuin puristussuhteesta ;). Oisko päässyt laihalle ja nakutus tärvellyt männän? Noilla paineilla ei ole mitään hätää orkkispahvilla. Kannattaa tarkkailla seoksia ja pakolämpöjä, Vemsin roundin saa alle 250€ (laajakaista lambda ja EGT), suht halpa henkivakuutus koneelle.
Foxbody turbo
tomilp
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: To Elo 02, 2007 14:38

Re: kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja tomilp »

kyllä se varmaan seoksista johtuu. On mulla hestecit sun muut siinä mut ei ollut säädöissä vielä täysin..
Vastaa Viestiin