Apc-Boksin virittämisestä ?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Saab80
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:12

Apc-Boksin virittämisestä ?

Viesti Kirjoittaja Saab80 »

Moro taas. Elikkäs irrottelin tuossa omasta tonnaristani tuon APC:n ja mittasin vastusarvot: R42=3,86K R138=6,35K P02=280 ja P03=18K Sitten selasin 900 aeron sivuja ja löysin taulukon eri mallien bokseista ja huomasin että omassa tonnarissani on 190 heppasen boksi. Potikoiden resistanssiarvot täsmää taulukon kanssa, mutta vastuksien arvot ei. Taulukossa R42=4,43K ja R138=32,4K eli ne ovat erilaiset. Autooni on tehty korinvaihto ja ilmeisesti samalla tullut tehokkaamman auton boksi. Nyt kyselisinkin guruilta, että kannattaako noille R42 ja R138 vastusarvoille tehdä mitään. Luin myös Aeron sivuilta, että R42 vaikuttaa ahtopaineen pitoon korkeilla kierroksilla eli mitä pienempi arvo, sitä paremmin pysyy ahdot päällä korkeilla kierroksilla. Luin myös saabismionsairaus.netin sivuilta APC:n virityksestä ja siellä vastusarvot on ilmoitettu muutokseen R42=500 ja R138=30,9K Tosin siellä luki R132, mutta kuuluu olla ilmeisestikin R138. :evil:
Saab80
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:12

Viesti Kirjoittaja Saab80 »

Otetaan vielä sen verran takaisin että vastusarvot täsmäsivätkin kun juotin toisen pään irti piirilevyltä ja mittasin uudelleen. Potikan arvot taas mitattu piirilevyllä kiinni ollessaan.
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Se kuuluu olla tosiaan R138, sinne ilmeisesti tullu paino virhe paholainen.

En nyt muista oman boksini arvoja kun ovat kotona ja olen työmaalla käymässä, mutta kaikki muut on ton ratasaabin mukaset paitsi R42:s tuli muistaakseni 130 ohmia kun pitäs olla 0 ohmia, jolla ahdot pysyy kokoajan kierroksillakin tapissa :arrow: minne nyt sitten onkin säädetty. Säästyy ehkä vähän edes toi automaatti loota tolla 130 ohmilla..... :roll:
Mulla siis laskee jonkin verran kierroksilla, kokeilin tuota 500, mutta laski mieletäni vielä aika paljon.

Ongelmana vielä nakuttaminen itellä, mikä johtuu joko tulpista tai nakuanturin piuhasta.....tutkitaan kun keritään
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Vastaa Viestiin