Viidakkorummut kertoivat, että auton korjauttaminen Tallinnassa on suomalaisen näkökulmasta erittäin halpaa. Mulla on hyväkuntoinen tonnari, jonka nopeusmittari oli ollut epäkunnossa kolmisen vuotta. Asia oli tutkittu ja todettu, että vika on vaihdelaatikon sisällä. Sinne asti mittari oli todettu toimivaksi. Olin tilannut ajan Viking Motorsista, mutta perille päästyäni ilmenikin, että he olivat käsittäneet väärin vian laadun. Niin "isoja" remppoja he eivät tee, mutta työnjohtaja tiesi yhden firman joka tekee. Autotarvete OU (U:n päällä pisteet mikä tekee sen yy:ksi). Hieman epäuskoisena ajoin auton sinne. Se luvattiin seuraavan viikon tiistaiksi valmiiksi. Tuntui hölmöltä ajaa turhan päiten takaisin, joten jätin sen sinne. Vaikka vähän harmittikin moinen sekaannus.
Olin viikon aikana yhteydessä pari kertaa firman pomoon Anttiin (Anti), joka puhuu ja ymmärtää suomea kohtuullisen hyvin. Työn aikana ilmeni, että kytkin oli loppu, ja että pari laakeria vaihdelaatikosta pitäisi vaihtaa. Sovimme, että näin tehdään. Kytkimen työlle ei tulisi eri veloitusta, kun kerran kone oli jo auki. Kokonaishinnaksi hän arvioi 7400 kruunua, mikä tuntui suomen hintoihin verrattuna aika uskomattomalta. Westerlundin arvio oli n. 1200 euroa pelkästään nopeusmittarin kunnostuksesta. Merkkiliikkeestä en edes kysynyt. Toissapäivänä lähdin sitten kaverin kanssa hakemaan autoa pois. Hieman jännitti, että kuinkahan virolainen työnsä tekee.
Kokonaisuutena ERITTÄIN POSITIIVINEN kokemus. Hienoinen epäusko hinta-arvion paikkansa pitävyyteen haihtui vasta, kun olimme perillä ja oli maksun aika. Laskun loppusumma oli alle 7400 kruunua eli noin 470 euroa ja se sisälsi kaikki työt ja osat (vaihdelaatikon irroituksen, avauksen tarkistukset, korjaukset sekä osat eli nopeusmittariin liittyvän hammaspyörän pari uutta laakeria vaihdelaatikkoon, uudet öljyt, kytkinlevyn, joka oli todettu kuluneeksi, kytkimen painelaakerin, ohjaustehostajan nesteen lisäyksen kaupan päälle).
Täytyy antaa täydet pisteet ja papukaijamerkki työstä ja asenteesta, millä asia hoidettiin. Matkakulut korvautuivat sillä, että tankkasin tankin täyteen 0,86 e/l ja matkan varrella olevassa Prismassa tein (S-bonuksia kerryttäviä) ostoksia, lähinnä ruokaa. Juustoja, kestomakkaraa ym. jääkaapin täyteen. Kyllä jäi hyvä mieli lopputuloksena reissusta, vaikka ensin meinasikin käämi lämmetä, kun totesin, että joudun jättämään tontun Tallinnaan viikoksi. Yllättävä kokemus sekin, että Tallinnasta lähdettäessä ei passintarkastusta ollut lainkaan. Liput vain tsekattiin ja sillä siisti. Valtuutustakaan, jonka olin varta vasten hankkinut hakumatkaa varten Handelsbanken rahoituksesta, ei tarkastettu eikä kysytty. Kyllä sellainen kumminkin mukana kannattaa olla varmuuden vuoksi, niinkuin totta kai passikin. Kiinnostuneille tiedoksi, että firman tiedot löytyvät netistä osoitteessa http://www.saabianti.ee/.
Oli se vaan mukava ajaa, kun nopeus-, ja keskikulutusmittari sekä cruise taas toimivat ja ennen remppaa ilmennyt kierrosten satunnainen aaltoilukin oli jostain mystisestä syystä yks kaks loppunut ja auto käynnistyy ilman kaasuttelua mikä ei onnistunut viikko sitten. On se vaan silkkaa naatintoa taas olla tonnarin iloinen omistaja.
Antti ottaa mielellään suomalaisia asiakkaita ja niitä on kuulemma paljon ollutkin. Enkä yhtään ihmettele vaan suosittelen mitä lämpimimmin.
Nopeusmittarin korjaus Tallinnassa
-
- "Kaasari"
Nopeusmittarin korjaus Tallinnassa
Elä ja anna elää!
Re: Nopeusmittarin korjaus Tallinnassa
Samasta aiheesta olen kirjoitellut aikaisemminkin ja minulla on pelkästään myönteisiä kokemuksia Tallinnan autohuollosta ja hinnoittelusta . Siskolla oli isohuolto ja tunti veloitus Saksa 1 - korjaamossa 30 /E tunti , Suomessa merkkikorjaamolla 99 E / tunti.
Tähän asti aina on ollut jopa halvempaa kuin sovittiin , koska moista on kuultu Suomessa ? Ainoa moite ; joskus kelpaa eurot , joskus taasen ei.
P.S: Älkää ottako puolisoanne mukaan , sillä edullisemman korjaamohinnan sijaa auton huolto Tallinnassa tulee kallimmaksi , kuin Suomessa.
Parisuhdehoidon kannalta taasen em on pelkkää plussaa . Reissun jälkeen voit taas viettää autosi kimpussa pitkiä toveja ilman narinoita.
Tähän asti aina on ollut jopa halvempaa kuin sovittiin , koska moista on kuultu Suomessa ? Ainoa moite ; joskus kelpaa eurot , joskus taasen ei.
P.S: Älkää ottako puolisoanne mukaan , sillä edullisemman korjaamohinnan sijaa auton huolto Tallinnassa tulee kallimmaksi , kuin Suomessa.