Check radiator level

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Luetuta

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Käy luettamassa vikakoodit. Veikkaan lambda vikaa...

Jääkö näyttöön lukemaan tosiaan virtojen päällelaiton jälkeen pelkkä Check radiator?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Pitää käydä katsomassa jahka ehtii. Miten muuten onko tuolla nyt suotavaa ajaa, kun olisi noita pakollisia kilometrejä jonnin verran edessä, huoltoon varaan tässä kohta puoliin muutenkin ajan mutta sinnekin on rapiat 100km matkaa.. :/
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Vuan eeköhä kannata tarkistaa tuo vikakoodi ensin itse, ennen kuin lähtee kiikuttelemaan autoa minnekään.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 205#412205

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Tarkemman tutkailun jälkeen kun virrat laittaa päälle lukee Check Radiator ja kun odottaa vähän aikaa syttyy Check Engine joka vilkkuu neljä kertaa ja kun auton laittaa käyntiin palaa tuo Check Engine koko ajan..
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Saab900i kirjoitti:Check Engine vilkkuu neljä kertaa ja kun auton laittaa käyntiin palaa tuo Check Engine koko ajan..
4 Temperature sensor, coolant

Termari taitaapi olla tiensä päässä. Minulla oli viime talvena ihan sama vikakoodi, tuli kovilla pakkasilla. Vaihdettiin uusi termari ja uudet pakkasnesteet.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7574
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

ompi ollut

Viesti Kirjoittaja mestari »

noissa paisuntasäiliön alla olevissa/tulevissa johdoissa hapertumaa ja maadoittelee toisensa johtuisko radiator level välkkyminen siitä. kurkkaappa ne johtojen kunto heti kärkeen siitä pohjasta
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

noissa paisuntasäiliön alla olevissa/tulevissa johdoissa hapertumaa ja maadoittelee toisensa johtuisko radiator level välkkyminen siitä.
Mulla ei oo ainakaan niissä johdoissa ollenkaan enää kuoria jäljellä niin ei tarvitse hirveesti ihmetellä jos valo vähän toimii oudodosti :D
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Joo eli mulla on tälläinen vika autossa että ei palanut ollenkaan tuo check radiator level edes käynnistäessä eikä virrat päälläkään vaikka paisuntasäiliössä nesteen taso oli minimimerkin alla lämpöisellä koneella,onko vika jossain liitännässä vai onko poltin palanut mittaristosta?

Nyt on max merkissä nesteen taso mutta ei pala valo virtojen ollessa päällä,olen ymmärtänyt että pitäisi palaa vähän aikaa sen check radiator valon siinä mittaristossa virtojen ollessa päällä...Olenko väärässä?
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Kyllä se pitäisi palaa.
Onko sinulla paisuntasäiliön alla pinta-anturin johdot kiinni?

[EDIT]
No, joo eihän tuo johtojen kiinnioleminen tietystikkään vaikuta siihen että, "level" valo pitäisi syttyä kun virrat käännetään päälle.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

MacTurbo kirjoitti:Kyllä se pitäisi palaa.
Onko sinulla paisuntasäiliön alla pinta-anturin johdot kiinni?

[EDIT]
No, joo eihän tuo johtojen kiinnioleminen tietystikkään vaikuta siihen että, "level" valo pitäisi syttyä kun virrat käännetään päälle.
En tiedä onko johdot kiinni kun meinaa olla tuo tila paisuntasäiliön alla aika nihkeetä ja ei sinne kyllä oikein näekkään ja käsikopelolla tuntuisi ettei siellä mitään johtoja olekkaan....

Mites muuten tuon paisarin sais irti niin pääsis sinne alle katsomaan kun en minä ainakaan sinne näe :oops:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Mulla ainakin se paisari oli vaan semmosissa klipseissä et kun väänteli johonkin suuntaan niin irtos, oli kyl perk*leen tiukassa vaan.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Re: Check radiator level

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Missäs tuossa 9000cs -98 tonnarissa sijaitsee tuo termostaatti kun ei ole ainakaan niin näkösillä ku og-satkussa, onko se jossain tuolla tietämillä johon tuo syylärin ylävesiletku menee?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Check radiator level

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab900i kirjoitti:onko se jossain tuolla tietämillä johon tuo syylärin ylävesiletku menee?
On.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

Re: Check radiator level

Viesti Kirjoittaja Archie »

Tänään sitten vaihdettiin tuo termostaatti kun on kolme talvea paleltu.
37 ekua töineen päivineen, oispa pitänyt tehdä aikaisemmin :oops:
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Re: Check radiator level

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Mulla oli myös termari sökö, eilen tuli vaihdettua, kyllä siinä muutama letku piti raivata tieltä että pääsi käsiksi siihen. :) Mutta sitten toinen juttu, mistä johtuu että nesteet olivat aivan tummat/mustat ja paisuntasäiliön pohjalla oli kans jotain mustaa öljymäistä mömmöä, ei syö öljyä ja öljyt ihan normaalin väriset mutta vähän tuntuu että nestettä söisi jonkin verran. Autossa ei ole muuten ollut mitään huomattavaa vikaa/omituisuuksia, muuta kuin tuo termari (jota ei ole varmasti koskaan vaihdettu ja vuosimallihan oli -98) :?
Vastaa Viestiin