Check radiator level
Vuan eeköhä kannata tarkistaa tuo vikakoodi ensin itse, ennen kuin lähtee kiikuttelemaan autoa minnekään.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 205#412205
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 205#412205
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
4 Temperature sensor, coolantSaab900i kirjoitti:Check Engine vilkkuu neljä kertaa ja kun auton laittaa käyntiin palaa tuo Check Engine koko ajan..
Termari taitaapi olla tiensä päässä. Minulla oli viime talvena ihan sama vikakoodi, tuli kovilla pakkasilla. Vaihdettiin uusi termari ja uudet pakkasnesteet.
ompi ollut
noissa paisuntasäiliön alla olevissa/tulevissa johdoissa hapertumaa ja maadoittelee toisensa johtuisko radiator level välkkyminen siitä. kurkkaappa ne johtojen kunto heti kärkeen siitä pohjasta
Mulla ei oo ainakaan niissä johdoissa ollenkaan enää kuoria jäljellä niin ei tarvitse hirveesti ihmetellä jos valo vähän toimii oudodostinoissa paisuntasäiliön alla olevissa/tulevissa johdoissa hapertumaa ja maadoittelee toisensa johtuisko radiator level välkkyminen siitä.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Joo eli mulla on tälläinen vika autossa että ei palanut ollenkaan tuo check radiator level edes käynnistäessä eikä virrat päälläkään vaikka paisuntasäiliössä nesteen taso oli minimimerkin alla lämpöisellä koneella,onko vika jossain liitännässä vai onko poltin palanut mittaristosta?
Nyt on max merkissä nesteen taso mutta ei pala valo virtojen ollessa päällä,olen ymmärtänyt että pitäisi palaa vähän aikaa sen check radiator valon siinä mittaristossa virtojen ollessa päällä...Olenko väärässä?
Nyt on max merkissä nesteen taso mutta ei pala valo virtojen ollessa päällä,olen ymmärtänyt että pitäisi palaa vähän aikaa sen check radiator valon siinä mittaristossa virtojen ollessa päällä...Olenko väärässä?
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Kyllä se pitäisi palaa.
Onko sinulla paisuntasäiliön alla pinta-anturin johdot kiinni?
[EDIT]
No, joo eihän tuo johtojen kiinnioleminen tietystikkään vaikuta siihen että, "level" valo pitäisi syttyä kun virrat käännetään päälle.
Onko sinulla paisuntasäiliön alla pinta-anturin johdot kiinni?
[EDIT]
No, joo eihän tuo johtojen kiinnioleminen tietystikkään vaikuta siihen että, "level" valo pitäisi syttyä kun virrat käännetään päälle.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
En tiedä onko johdot kiinni kun meinaa olla tuo tila paisuntasäiliön alla aika nihkeetä ja ei sinne kyllä oikein näekkään ja käsikopelolla tuntuisi ettei siellä mitään johtoja olekkaan....MacTurbo kirjoitti:Kyllä se pitäisi palaa.
Onko sinulla paisuntasäiliön alla pinta-anturin johdot kiinni?
[EDIT]
No, joo eihän tuo johtojen kiinnioleminen tietystikkään vaikuta siihen että, "level" valo pitäisi syttyä kun virrat käännetään päälle.
Mites muuten tuon paisarin sais irti niin pääsis sinne alle katsomaan kun en minä ainakaan sinne näe
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Check radiator level
Missäs tuossa 9000cs -98 tonnarissa sijaitsee tuo termostaatti kun ei ole ainakaan niin näkösillä ku og-satkussa, onko se jossain tuolla tietämillä johon tuo syylärin ylävesiletku menee?
Re: Check radiator level
On.Saab900i kirjoitti:onko se jossain tuolla tietämillä johon tuo syylärin ylävesiletku menee?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Check radiator level
Tänään sitten vaihdettiin tuo termostaatti kun on kolme talvea paleltu.
37 ekua töineen päivineen, oispa pitänyt tehdä aikaisemmin![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
37 ekua töineen päivineen, oispa pitänyt tehdä aikaisemmin
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
Re: Check radiator level
Mulla oli myös termari sökö, eilen tuli vaihdettua, kyllä siinä muutama letku piti raivata tieltä että pääsi käsiksi siihen.
Mutta sitten toinen juttu, mistä johtuu että nesteet olivat aivan tummat/mustat ja paisuntasäiliön pohjalla oli kans jotain mustaa öljymäistä mömmöä, ei syö öljyä ja öljyt ihan normaalin väriset mutta vähän tuntuu että nestettä söisi jonkin verran. Autossa ei ole muuten ollut mitään huomattavaa vikaa/omituisuuksia, muuta kuin tuo termari (jota ei ole varmasti koskaan vaihdettu ja vuosimallihan oli -98) ![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)