Tervehdys arvon raati! mikähän olisi vikana kun 9000cs 95vm ei puhalla lämmintä kuin käsin laittamalla se vipu sieltä konepellin alta toiseen asentoon..acc:llä varustettu ja kalibrointi kestää n,5 sekuntia? eikös tossa kalibroinnissa pitäisi kestää kauemmin ja ledin liikkua riviä ylös! no näin ei kuitenkaan tee!vika koodiksi antaa ensin 0 ja sitten 1 jos sen nyt oikein tein eli auto+alimmat siivekkeet. kesto sen 5 s.haistelija on kuulemma vaihdettu uuteen viime kesänä ja ohjain paneelia tinailtu autosähkö korjaamolla! ohjaus paneeli ainakin jotenkin toimii kun auton ollessa lämmin ja lämpötilaa pudottaa 27-->23 puhallin nopeus pienenee..eli haistelija olisi ehjä? tuntuu vaan että toi kalibrointi ei toimisi niin kuin pitäisi..vai toimiiko??
mene ja tiedä mutta saabbi tuli ostettua taas 12 vuoden tauon jälkeen.
Ei puhalla lämmintä
Re: Ei puhalla lämmintä
Jos kalibroinnin jälkeen näyttöön jää 1, se tarkoittaa että yksi vika löydetty. Merkkihuollossa testerillä saa sitten selvitettyä mikä on hätänä. Veikkaan vikaa lämmönsäätöläppää kääntävässä askelmoottorissa tai ACC-panelissa, jos kerran läppää kääntämällä lämpöä tulee ja "vaijeri" on kiinni läpässä (ja askelmoottorissa). Tosin läppäähän ei pääse käsin kääntämään muuten kuin "vaijerin" ollessa irrotettuna jommasta kummasta päästä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ei puhalla lämmintä
No joo! siis irroitin vaijerin sieltä läpältä ja sitten käänsit/vapautin sen läpän.Lisäksi kylmänä käynnistäessä pätkii virrat paneelilta noin 10min ajan ja sitten rauhoittuu paneeli! kalibrointi ehkä menee pieleen käynnistäessä tuon pätkimisen takia..kait 
Se yksi voisi tarkoittaa sitä kun kylmäaineet puuttuu putkista.

Se yksi voisi tarkoittaa sitä kun kylmäaineet puuttuu putkista.
Re: Ei puhalla lämmintä
Minkälainen on akkujännite käynnistyksen jälkeen tuon pätkimisen ajan? Esim. yleismittarilla akulta mitattuna tai ajotietokoneelta (Painettava INFO-nappia tai lähdettävä liikkeelle, jotta lopettaa alimman starttausjännitteen näyttämisen ja siirtyy ajantasaisen jännitelukeman näyttämiseen).voietta kirjoitti:kylmänä käynnistäessä pätkii virrat paneelilta noin 10min ajan ja sitten rauhoittuu paneeli!
Kalibrointi ei tiedä kylmäaineista mitään, kalibroinnin lopputulos pitää olla nolla vaikka olisi kaikki letkuliitokset auki ja letkut tyhjänä.Se yksi voisi tarkoittaa sitä kun kylmäaineet puuttuu putkista.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ei puhalla lämmintä
Minkälainen on akkujännite käynnistyksen jälkeen tuon pätkimisen ajan? Esim. yleismittarilla akulta mitattuna tai ajotietokoneelta (Painettava INFO-nappia tai lähdettävä liikkeelle, jotta lopettaa alimman starttausjännitteen näyttämisen ja siirtyy ajantasaisen jännitelukeman näyttämiseen).jus kirjoitti:voietta kirjoitti:kylmänä käynnistäessä pätkii virrat paneelilta noin 10min ajan ja sitten rauhoittuu paneeli!
Tuota jännitettä en kait ole katsonut heti käynnistyksen jälkeen mutta sen alimman kyllä. se alin oli 8.3v ja minusta liian alhainen! täytyy laittaa fluke akkuun ja ilmoitella sitten.akku kun oli laturissa vuorokauden ja käynnistys..niin paneeli teki samaa.No täytyy huomenna mittailla.
Mittasinkin heti! ja jännite nousi starttauksesta 2-3s jälkeen 14.5volttiin.
Re: Ei puhalla lämmintä
Pätkiminen johtui ilmeisesti siitä acc poksin takana olevasta riviliittimestä.kynnet olivat toisesta reunasta liitintä enemmän auki kuin toisesta ja neulalla pientä korjausta ja toimii! sitä läppää liikuttava moottori on kyllä hengetön! käsin kyllä rautalanka liikkuu mutta ei omatoimisesti
tuolle moottorille oli jossain joku ehjäys ohje! kukahan muistais sen.
