Check radiator level
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Re: Check radiator level
Kumiletkut liukenevat tunnetusti hiljalleen nestekiertoon vanhetessaan. Öljy muuten nousee yleensä pinnalle
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Re: Check radiator level
Niin miten se paisuntasäiliö on kiinni että saisi sen irti ja pääsisi katsomaan onko johdot kiinni siinä pinta-anturissa
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Re: Check radiator level
Kolauta sitä oikealla kämmenellä sinne mottiin päin... pitäisi irrota. Vasemmalla voi kokeilla samaan aikaan sieltä etureunan alta löytyvästä lipareesta väännättää vaikka ylespäin.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Re: Check radiator level
Joo täytyypä kokeilla tässä vaikka huomenna tuota konstia
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Check radiator level
Pistetäänpä tänne jatkoksi, kun aihetta sivutaan...
Onkos se normaalia, että tuo Check Radiator -valo jää palamaan muutamaksi sekunniksi (n. 5sek) auton käynnistämisen jälkeen ja sitten sammuu? Kun laittaa virrat päälle, syttyy Check Engine ja Check Radiator, mutta tuo jälkimmäinen jää tosiaan palamaan hetkeksi vielä käynnistyksen jälkeenkin. Mitään vilkutteluja ei ole, jäähdyttimessä on nestettä riittävästi eikä auton käyttäytymisessä tai moottorin lämmöissä ole mitään outoa.
.pi.
Onkos se normaalia, että tuo Check Radiator -valo jää palamaan muutamaksi sekunniksi (n. 5sek) auton käynnistämisen jälkeen ja sitten sammuu? Kun laittaa virrat päälle, syttyy Check Engine ja Check Radiator, mutta tuo jälkimmäinen jää tosiaan palamaan hetkeksi vielä käynnistyksen jälkeenkin. Mitään vilkutteluja ei ole, jäähdyttimessä on nestettä riittävästi eikä auton käyttäytymisessä tai moottorin lämmöissä ole mitään outoa.
.pi.
9000 CSE 2.0T Jubilee
Re: Check radiator level
Samaa tekee minullakin. Kait se ihan normaalia on. Toivottavasti ainakin
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Check radiator level
Mulla ei pala mittaristossa kun check radiator level joka sammuu käynnistämisen jälkeen. Eikös sen check engine ja check brake(vai mikähän se toinen oli) pitäisi palaa kun pistää virrat päälle?
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Check radiator level
Juu mulla ei pala kuin tuo Check Radiator hetken käynnistymisen jälkeen. Missähän voisi olla vika ettei nuo kaks muuta valoa pala? Täytyy varmaan kokeilla haku napilla ettiä tietoaMimmi kirjoitti:Check Engine ja Check Radiator Level pitää palaa hetken käynnistyksen jälkeen. Jarruvalojen tarkistusvaloa ei kaikissa ole.
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Check radiator level
Olen ollut huomaavinani että heikolla akulla rimpuillessa EDU on melko hidas sammuttelemaan loimottavia tarkistus- ja varoitusvaloja vaikka auto on jo käynnistynyt.
Re: Check radiator level
Toi voisi mun kohdallani kyllä selittää asian jos noin on. Vastikään (elokuussa) hankittu Superlaadukas(TM) Biltema-akku on nimittäin oireillut jo nyt siihen malliin, että taitaa saapas jäädä kadunvarteen kovilla pakkasilla.Minuteman kirjoitti:Olen ollut huomaavinani että heikolla akulla rimpuillessa EDU on melko hidas sammuttelemaan loimottavia tarkistus- ja varoitusvaloja vaikka auto on jo käynnistynyt.
.pi.
9000 CSE 2.0T Jubilee
Re: Check radiator level
Mitä oireita? Onko sulla EDUssa hetken näkyvissä selvästi alle 10V jännite, kun olet saanut auton käyntiin?typo kirjoitti:Toi voisi mun kohdallani kyllä selittää asian jos noin on. Vastikään (elokuussa) hankittu Superlaadukas(TM) Biltema-akku on nimittäin oireillut jo nyt siihen malliin, että taitaa saapas jäädä kadunvarteen kovilla pakkasilla.
Mulla myös palaa radiator level pidempään kuin Check Engine kun käynnistän autoa, ihan ominaisuus se lienee, se signaali tulee EDUsta, CE taas tulee Trionicilta.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Check radiator level
Pahimmillaan on jo +5 asteen lämmöillä valehdellut käynnistyksen alimmaksi jännitteeksi laiskahkon startin pyörittämisen jälkeen karvan verran alle 9V; normaalisti pyörii jossain 9.5-10.5V välillä, joskus n. 11V.Jope kirjoitti:Mitä oireita? Onko sulla EDUssa hetken näkyvissä selvästi alle 10V jännite, kun olet saanut auton käyntiin?typo kirjoitti:Toi voisi mun kohdallani kyllä selittää asian jos noin on. Vastikään (elokuussa) hankittu Superlaadukas(TM) Biltema-akku on nimittäin oireillut jo nyt siihen malliin, että taitaa saapas jäädä kadunvarteen kovilla pakkasilla.
.pi.
9000 CSE 2.0T Jubilee
Re: Check radiator level
Mitataan jossain välissä yleismittarilla, että lataako se kunnolla.
Vastahan se akku sinne vaihdettiin, mulla on vuosia vanha biltema-akku, joka on edelleen ihan iskussaan, joten en välttämättä ihan kokonaan tyrmäisi ko. putkan akkuja. Kaverilla volvossa muistaakseni 10v vanha B-akku ja edelleen toimii. :-)
Vastahan se akku sinne vaihdettiin, mulla on vuosia vanha biltema-akku, joka on edelleen ihan iskussaan, joten en välttämättä ihan kokonaan tyrmäisi ko. putkan akkuja. Kaverilla volvossa muistaakseni 10v vanha B-akku ja edelleen toimii. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Check radiator level
Juu voisihan sitä vilkuilla. Eilen tossa kattelin jokaisen startin yhteydessä ja näytti alimmillaan 8.9V, kun oli ensin startannut, ajanut pienen pätkän kaupunkiajoa ja sitten starttasi uudestaan.
.pi.
.pi.
9000 CSE 2.0T Jubilee