Boksien sopivuus

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Boksien sopivuus

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Eli kyseessä ovat tonnarit -96 ja -98. -98 tonnarissa on ajonesto ja tuossa -96:ssa ei. Molemmat ovat 2.0t (150hv) alkujaan ja nykyään tuossa vanhemmassa on SP:n steg 3. Päivitin tuohon -96 tonnariin turbon 9-5 aerosta ja en ole kovin luottavainen noihin SP:n tarjoamiin nakutuksen estoihin ja seoksiin enää tuon vaihdetun turbon kanssa (Ahdot yli 1.4bar :lol: ).

Eli ideana olis kokeilla steg 3 toimimista tuossa uudemmassa ja tilata tuohon enemmän muutoksia kokeneeseen uuden boksin joka olisi suunniteltu kyseiselle turbolle.

Itselleni on tullut ristiriitaista tietoa boksien sopivuudesta ajoneston kanssa ja ilman. Joku sanoo kytkennöissä olevan eroja ja joku taas väittää sopivan suoraan.

Lisäksi höysteenä -96 on manuaali ja -98 on automaatti.

PS. Hakua on yritetty käyttää.....

Tai vaihdetaan ajonestoton boksi ajonestolliseen.... Steg 3 -> Steg 1-3
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ainakin 9-3:ssa, missä on alunperin ajonesto, toimii ngsatkun estoton softa. Eli estoton softa toimii.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Olen kuullut samaa.

Ajonestoton käy ajonestolliseen.
Ajonestollinen ei käy ajonestottomaan.

Manuaalissa ei ole rajoitettu vääntöä kuten automaatissa pitäisi olla. Sen saa päälle boksista.

Itsellä olisi ollut tiedossa edullinen steg 1 boksi mutta oli ajonestollisesta värkistä joten ei mahda toimia omassa :cry:

Tuossa tarkkaa analyysiä aiheesta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... hlight=vss
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Jep, viriputkien trionic5 boksit tuntuvat olevan general purpose, eli ihan sama onko ajonestoo vai ei, aina lähtee käyntiin. Itelläkin aerossa vilkkuu hälyn ledi välillä ajaessakin, eikä käynnistyksenesto toimi, ts. lähtee aina käyntii. Kai noi sais takas toimintaan tech:llä.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Mulla ainakin on ajonesto koodattu MapTunin boksiin samalla koodilla, kuin orkkis ja toimii ihan niinkuin pitääkin. Techillä saisi ainakin katsottua saako ajoneston toimimaan vai ei, eli onko koko boksissa koodia sisällä.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Toimii

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Toimii sekä tuon -96 vuosimallin alkuperäinen, että viripurkki. Eli ilmeisesti ajonestolliseen voi laittaa noita vanhempia ajonestottomia.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Barney74
"Turbo"
Viestit: 259
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Boksien sopivuus

Viesti Kirjoittaja Barney74 »

Aihetta sivusta sliipaten...
Ostin käynnistyksen estollisen boksin, siis ihan kolari autosta ja on alkuperäinen. Ei kuitenkaan sillä auto lähtenyt käyntiin muuta kuin sen ensimmäisen yrityksen jälkeisen ajan, jolloin käynn. esto menee päälle. Pitääkö tuo käydä asennuttamassa siis TECH2:n kanssa?
Ja kaara on CS 2,0t -97. Niin ja boksien numerot ovat samat.

Kiitos vastauksesta! :wink:
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Boksien sopivuus

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Barney74 kirjoitti:Aihetta sivusta sliipaten...
Ostin käynnistyksen estollisen boksin, siis ihan kolari autosta ja on alkuperäinen. Ei kuitenkaan sillä auto lähtenyt käyntiin muuta kuin sen ensimmäisen yrityksen jälkeisen ajan, jolloin käynn. esto menee päälle. Pitääkö tuo käydä asennuttamassa siis TECH2:n kanssa?
Ja kaara on CS 2,0t -97. Niin ja boksien numerot ovat samat.

Kiitos vastauksesta! :wink:
Onko omassasi ollut käynnistyksen esto?

Käynnistyksen estollinen boksi ei toimi käynnistyksen estottomassa ilman ohjelma päivitystä (Ei Tech 2 ohjelmointi).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Boksien sopivuus

Viesti Kirjoittaja Jope »

Mutta jos sekä omassa, että boksin luovuttaja-autossa on VSS, voi TECH2:lla ohjelmoida uuden purkin VSS-numeron VSS-järjestelmään.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Barney74
"Turbo"
Viestit: 259
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Boksien sopivuus

Viesti Kirjoittaja Barney74 »

Jope kirjoitti:Mutta jos sekä omassa, että boksin luovuttaja-autossa on VSS, voi
TECH2:lla ohjelmoida uuden purkin VSS-numeron VSS-järjestelmään.
Kiitos tästä tiedosta. Juurikin näin on, että omassa on VSS. Ja kuten jo edellä mainitsin niin boksien numerot ovat samat.

Miten tuo niinkuin käytännössä menee...onko suurikin homma vai riittääkö pikahuollossa käynti? :roll:
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Boksien sopivuus

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Barney74 kirjoitti:
Jope kirjoitti:Mutta jos sekä omassa, että boksin luovuttaja-autossa on VSS, voi
TECH2:lla ohjelmoida uuden purkin VSS-numeron VSS-järjestelmään.
Kiitos tästä tiedosta. Juurikin näin on, että omassa on VSS. Ja kuten jo edellä mainitsin niin boksien numerot ovat samat.

Miten tuo niinkuin käytännössä menee...onko suurikin homma vai riittääkö pikahuollossa käynti? :roll:
Riittää kun on osaava huoltomies. Aikaa menee alle 5min.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Boksien sopivuus

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ilman Vss purkki menee Vss autoon muttei päin vastoin.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin