Morjens!
Auto Saab 9000CDE -96. Takaoven keskuslukituksen "moottori" sammui, ostin Motonetista yleismallisen moottorin, jossa oli kaksi johdinta. Kiinnitys alkuperäisen paikalle kävi vaivattomasti, ensi yrittämällä johdot meni väärin päin, mutta vaihdon jälkeen laite on toiminut moitteettomasti ja on ripeämpi kuin alkuperäiset.
Nyt kuljettajan ovessa on alkanut olla samankaltaisia moottoriongelmia. Lukitsemis ja avausliike ovat tosi verkkaiset ja joskus ei toimi ennen kuin useamman yrityksen jälkeen.
Ostin Motonetista moottorin, jossa on 5 johdinta, koskamyyjä sanoi sen olevan etuoveen. Siinä on samoin kuin em. moottorissa sininen ja vihreä, jotka ovat tässäkin ilmeisesti moottorin käyttöjohdot, mutta sitten on vielä musta, ruskea ja valkoinen. En ole vielä katsonut alkuperäisen johdotusta. Olisikohan kellään suoraan ohjetta, kuinka nuo mainitut kolme johdinta sopii alkuperäisen johdotukseen ja mikä niiden toiminta on? Motonetissa ei ollut minkäänlaista tietoa ko. johdinten tarkoituksesta saati sitten kytkennästä. Se kyllä tuntui aika omituiselta. Ohje oli -kokeile. Saattaapi onnistuakin se kokeilu, mutta voipi tulla kalliiksikin.
Kesakuslukituksen moottori - Motonet
Re: Kesakuslukituksen moottori - Motonet
-96 mallissa on kaikissa ovissa sama moottori, ei erillistä kuskinoven moottoria, jossa ennenvanhaan oli tosiaan 5 piuhaa. Osta vaan se yleismallin 2-piuhainen yksilö ja laita paikoilleen. Jos vaittää muuta, niin on väärässä.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Kesakuslukituksen moottori - Motonet
Lienenkö vallan väärässä jo rohkenen olla eriävää mieltä. Ainakin aiemmin oli kuskin ovessa 3-piuhainen malli, joka oli ns. "viisas", osasi avata myös muut lukot kun kuskin ovesta käänsi avaimella lukon auki. EPC:n kuvan mukaan näin myös '96:ssa, mutta aiemminkaan ei ole kuviin ollut kovinkaan paljoa luottamista, joten?...G-mies kirjoitti:-96 mallissa on kaikissa ovissa sama moottori, ei erillistä kuskinoven moottoria, jossa ennenvanhaan oli tosiaan 5 piuhaa. Osta vaan se yleismallin 2-piuhainen yksilö ja laita paikoilleen. Jos vaittää muuta, niin on väärässä.
Matti
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Kesakuslukituksen moottori - Motonet
M90 alkaen kuskin oven moottorinnäköinen kolmejohtoinen "tyhmä" kytkin on korvattu kaksijohtoisella oikealla moottorilla ja samalla laitettu mikrokytkin ovenkahvan lukkopesän yhteyteen.
M93 alkaen apukuskin ovenkahvaankin tuli mikrokytkin.
Jos kuskin ovenkahvassa on mikrokytkin, kuskin oveen kuuluu kaksijohtoinen keskuslukon moottori.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2A#p470176
M93 alkaen apukuskin ovenkahvaankin tuli mikrokytkin.
Jos kuskin ovenkahvassa on mikrokytkin, kuskin oveen kuuluu kaksijohtoinen keskuslukon moottori.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2A#p470176
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kesakuslukituksen moottori - Motonet
En siis ollut vallan väärässä, mutta jotakuinkin silti. 
-Sami

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83