Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94
Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94
ja saahan tuon mittarin vaihdettua, itsellänikin on vaihdettu pelkkä mittariosa. Tuossa kun on alunperin mailimittari ja edellinen omistaja halusi kilometri mittarin joten purkaamolta osti pelkän nopeusmittarin (jossa siis matkamittari on kiinteesti). Mukaan tietenkin tuli vanha mittari josta näki oikean matkan ennen mittarin vaihtoa. mutta tässä tapauksessa siis tiesin vaihdosta ja ajattelin myös seuraavalle ostajalle sitten joskus kertoa tapahtuneesta.. tällä hetkellä aerossani on siis 138tkm vaikka pitäisi olla 248tkm
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94
Ne muovit on melkein värittömät ja toimivat valojohteina. Jos muovit onnistuu saamaan pois, niin valon jakautuminen koko mittarin alueelle menee kovin epätasaiseksi. Poltimon kohdalle kyllä saa kirkasta taustavaloa, mutta muualla onkin sitten pimeää. Ennemminkin kannattaisi kokeilla maalata valojohteen reuna polttimon vierestä sillä sinisellä läpikuultavalla.Kaide kirjoitti:OFFTOPIC: Ota se muovi pois ja laita polttimoiden päälle siniset "huput" joita saa tarvikekaupastaonnistuuko niiden mittarintakuisten vihreiden taustamuovien vaihtaminen sinisiin
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94
Tämä nyt on sellaista tietosuojaänkyröintiä. En pidä siitä, että yksityinen firma kerää ja myy tietoa minusta ilman korvausta minulle. Jos km lukematieto olisi ilmainen niin ehkä sitten.Raser kirjoitti:Häh? Miksi halusit kieltää lukeman kirjaamisen? Eikös se juuri osoita sitä epärehellisyyttä..., tai sen aietta myöhemmin myynnin yhteydessä?Svc kirjoitti: Ainoa konsti estää lukeman kirjaaminen on peittää matkamittari vaikkapa teipillä katsastuksen ajaksi. (Matkamittari ei ole katsastusvaruste).
Mutta mitä merkitystä koko katsastuksen yhteydessä tehtävissä kirjaamisissa on, jossei niitä kilometrilukemia saa ulkopuolinen autonostajaehdokas mistään tietoonsa?
Toisaalta ymmärrän ja hyväksyn lukematiedon keräämisen tarpeen mutta en sitä, että se on yksityistä kauppatavaraa melkoisella hinalla.
Ajatelkaapa itse, millaisen kuvan kuka tahansa markkinoija, tutkija tai viranomainen pystyy muodostamaan nykyään kenestä tahansa autonomistajasta. Kun julkista tai muuten vaan saatavilla olevaa tietoa ovat henkilötietojen lisäksi:
mm. tulot, auton tiedot, vuotunen ajokilometrimäärä, ajokorttitiedot, sakot jne.
Yksityisyys on nykyään melkoisen olematonta.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94
Miten suhtautuvat jos teet päästömittauksen ennen katsastusta mittari näkyvillä (km-merkintä todistuksessa) tai peitettynä ?Svc kirjoitti: Ainoa konsti estää lukeman kirjaaminen on peittää matkamittari vaikkapa teipillä katsastuksen ajaksi. (Matkamittari ei ole katsastusvaruste).
Jos matkamittari on lisävaruste, ilmeisesti saa poistaa kokonaan. Mitenkähän suhtautuvat tuontiauton verotuksessa ?
Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94
18800km/vuosi?wesku kirjoitti:Jos matkamittari on lisävaruste, ilmeisesti saa poistaa kokonaan. Mitenkähän suhtautuvat tuontiauton verotuksessa ?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94
Mistähän mahtaa erottaa "ulkomaille myytävän auton" saksalaisessa autoliikkeessä jos nämä nyt sitten on niitä hirveän kamalia ruuvattuja yksilöitä? Olen luullut että niitä saa ostaa kuka vaan sieltä.
Ainiin. Kilometrit lähtevät mittarista viimeistään kai siinä vaiheessa kun se on jo myyty ulkomaalaiselle koska silloin siitä on tuleva "tuontiauto".
Virolaisten autojen kilometrejä voi ehkä ymmärtää vähän paremmin kun ottaa maaliman kartan kouraansa ja katsoo sen maan kokoa ja etäisyyksiä.
Eikö mitä, huijareitahan nekin on kaikki koska ne on ulkomaalaisia. Jos mittarissa ei kertakaikkiaan ole mitä ruuvata pois niin ne kuulemma palkkaa puolalaisia ajamaan autolla hulluna ympyrää puoli vuotta autoliikkeen pihalla että saavat sitten ruuvata. Oikeasti vähän ajattuja autoja ei ulkomailla voi kertakaikkiaan olla. Ulkomailla ajetaan paljon ja sen jälkeen ruuvataan ihan hulluna.
Toista se on kun on rehellinen suomalainen ja sen rehellisen suomalaisen rehellinen Aito Suomi-Auto. Koivun ja männyn tuoksu ja ihmisillä hyvä tahto.
Ainiin. Kilometrit lähtevät mittarista viimeistään kai siinä vaiheessa kun se on jo myyty ulkomaalaiselle koska silloin siitä on tuleva "tuontiauto".
Virolaisten autojen kilometrejä voi ehkä ymmärtää vähän paremmin kun ottaa maaliman kartan kouraansa ja katsoo sen maan kokoa ja etäisyyksiä.
Eikö mitä, huijareitahan nekin on kaikki koska ne on ulkomaalaisia. Jos mittarissa ei kertakaikkiaan ole mitä ruuvata pois niin ne kuulemma palkkaa puolalaisia ajamaan autolla hulluna ympyrää puoli vuotta autoliikkeen pihalla että saavat sitten ruuvata. Oikeasti vähän ajattuja autoja ei ulkomailla voi kertakaikkiaan olla. Ulkomailla ajetaan paljon ja sen jälkeen ruuvataan ihan hulluna.
Toista se on kun on rehellinen suomalainen ja sen rehellisen suomalaisen rehellinen Aito Suomi-Auto. Koivun ja männyn tuoksu ja ihmisillä hyvä tahto.
9000CS 2,3
Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94
Juu ja "new car" tjsp wunderbaumi tuomaan uuden auton tuoksua
Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94
Tachojustierung (http://www.tachojustierung-krefeld.de/) on Saksassa sen verran suosittua, mainostettua ja helppoa että monet nuukat sakemannit todennäköisesti ennen autonvaihtoa suorituttavat pikku fiksauksen mittariin, koska se säästää selvää rahaa.Saappi Kuski kirjoitti:Mistähän mahtaa erottaa "ulkomaille myytävän auton" saksalaisessa autoliikkeessä jos nämä nyt sitten on niitä hirveän kamalia ruuvattuja yksilöitä? Olen luullut että niitä saa ostaa kuka vaan sieltä.
Ainiin. Kilometrit lähtevät mittarista viimeistään kai siinä vaiheessa kun se on jo myyty ulkomaalaiselle koska silloin siitä on tuleva "tuontiauto".
Virolaisten autojen kilometrejä voi ehkä ymmärtää vähän paremmin kun ottaa maaliman kartan kouraansa ja katsoo sen maan kokoa ja etäisyyksiä.
Eikö mitä, huijareitahan nekin on kaikki koska ne on ulkomaalaisia.
Edullisten autojen häkkimyymälät (turkkilaiset) ovat taas jo kokonaan oma lajinsa, jossa taitaa tosissaan olla kaikki kiesit ruuvattuja. Eihän sitä kukaan voi todistaa ja varmuudella sanoa, mutta kun laskee yks ynnä yks, niin...!
Ja eikös ne kaikki virolaiset autot ole tulleet Saksasta (tai vielä kyseenalaisimmista naapurimaista).
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94
Monessako häkkimyymälässä oot käyny? tai muuten saksalaisessa autokaupassa?Raser kirjoitti:Tachojustierung (http://www.tachojustierung-krefeld.de/) on Saksassa sen verran suosittua, mainostettua ja helppoa että monet nuukat sakemannit todennäköisesti ennen autonvaihtoa suorituttavat pikku fiksauksen mittariin, koska se säästää selvää rahaa.Saappi Kuski kirjoitti:Mistähän mahtaa erottaa "ulkomaille myytävän auton" saksalaisessa autoliikkeessä jos nämä nyt sitten on niitä hirveän kamalia ruuvattuja yksilöitä? Olen luullut että niitä saa ostaa kuka vaan sieltä.
Ainiin. Kilometrit lähtevät mittarista viimeistään kai siinä vaiheessa kun se on jo myyty ulkomaalaiselle koska silloin siitä on tuleva "tuontiauto".
Virolaisten autojen kilometrejä voi ehkä ymmärtää vähän paremmin kun ottaa maaliman kartan kouraansa ja katsoo sen maan kokoa ja etäisyyksiä.
Eikö mitä, huijareitahan nekin on kaikki koska ne on ulkomaalaisia.
Edullisten autojen häkkimyymälät (turkkilaiset) ovat taas jo kokonaan oma lajinsa, jossa taitaa tosissaan olla kaikki kiesit ruuvattuja. Eihän sitä kukaan voi todistaa ja varmuudella sanoa, mutta kun laskee yks ynnä yks, niin...!
Ja eikös ne kaikki virolaiset autot ole tulleet Saksasta (tai vielä kyseenalaisimmista naapurimaista).
Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94
Kuin niin? 2004 olin pari kuukautta Saksassa ja muutaman kerran kävin autoja autokaupoissa katsomassa (noh, itseasiassa aika monta kertaa ). Kaverille ostettiin V70. Itse ihailin niitä S-mersuja ja muita "loistoautoja" ja etenkin saabbeja just sieltä mistä volvo ostettiin (oli saabbi-kauppa). Onhan tuosta juttua kotisivuillanikin (http://koti.phnet.fi/fiktio/saksanmatka.html).JouniCSE kirjoitti:
Monessako häkkimyymälässä oot käyny? tai muuten saksalaisessa autokaupassa?
Semmonen juttu tuosta ostoprosessista Saksassa, että se on ihan pötypuhetta ja urbaanilegenda ettei sikäläisissä autokaupoissa voisi tinkiä pyyntihinnasta. (Tästä on juttua myös muissa foorumeissa jos ette usko.) Ja uudet autothan nimenomaan ostetaan Saksassa tinkimällä hyvät alennukset, mutta se on tietty vähän eri juttu kuin noi käytetyt ritsat mitä Suomeen raastetaan.
Porschen museossa ja mersu-museossa tuli käytyä - suosittelen. Stuttgartissa siis olla möllöttelin, mutta tulihan sitä ympäristöäkin koluttua melkoisesti.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94
Aika vahvat mielipiteet oli yllä, ajatellen muutamaa käyntikertaa autokaupoissa. No mulla on sitten varmaan väärennetty merkkihuollosta löytynyt huoltohistoriakin, vuoden takuun antoivat kuitenkin Tarkoitan, että auton historiaa voi tutkia muutenkin, kuin mittarilukemaa tuijottamalla. Toki niitä huijareita löytyy, myös Suomesta, valitettavasti.
EDIT: Useat Viroon tuodut autot ovat esim Sveisistä.
EDIT: Useat Viroon tuodut autot ovat esim Sveisistä.
Raser kirjoitti:Kuin niin? 2004 olin pari kuukautta Saksassa ja muutaman kerran kävin autoja autokaupoissa katsomassa (noh, itseasiassa aika monta kertaa ). Kaverille ostettiin V70. Itse ihailin niitä S-mersuja ja muita "loistoautoja" ja etenkin saabbeja just sieltä mistä volvo ostettiin (oli saabbi-kauppa). Onhan tuosta juttua kotisivuillanikin (http://koti.phnet.fi/fiktio/saksanmatka.html).JouniCSE kirjoitti:
Monessako häkkimyymälässä oot käyny? tai muuten saksalaisessa autokaupassa?
Semmonen juttu tuosta ostoprosessista Saksassa, että se on ihan pötypuhetta ja urbaanilegenda ettei sikäläisissä autokaupoissa voisi tinkiä pyyntihinnasta. (Tästä on juttua myös muissa foorumeissa jos ette usko.) Ja uudet autothan nimenomaan ostetaan Saksassa tinkimällä hyvät alennukset, mutta se on tietty vähän eri juttu kuin noi käytetyt ritsat mitä Suomeen raastetaan.
Porschen museossa ja mersu-museossa tuli käytyä - suosittelen. Stuttgartissa siis olla möllöttelin, mutta tulihan sitä ympäristöäkin koluttua melkoisesti.
Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94
[quote="Jarmo900"]Aika vahvat mielipiteet oli yllä, ajatellen muutamaa käyntikertaa autokaupoissa. No mulla on sitten varmaan väärennetty merkkihuollosta löytynyt huoltohistoriakin, vuoden takuun antoivat kuitenkin Tarkoitan, että auton historiaa voi tutkia muutenkin, kuin mittarilukemaa tuijottamalla. Toki niitä huijareita löytyy, myös Suomesta, valitettavasti.
[quote="JouniCSE"]
No ei kai nyt ihan jokainen kärry siellä ruuvattu ole! Mielipiteeni ovat aika vahvasti Saksassa asuvien ystävieni muokkaamia jotka joutuvat "kavereilleen" noita kiesejä sieltä ostamaan.
Se että jos otetaan 20.000 kilometriä pois tai sitten jos otetaan 200.000 kilometriä poijes, niin on varmasti ihan eri asia. Kaikki dokumentit esim. huoltohistoriasta ovat tietenkin todisteita puoleen tai vastaan. Sanovat myös että monet sakemannit eivät viitsi autojaan kalliisti huollattaa, vaan vaihtavat kärryn muutaman vuoden välein.
Poikkeuksia on aivan varmasti moneen suuntaan! Mutta on ne aika pihejä nuo saksalaiset, sen olen itsekin huomannut, etten yhtään ihmettelis niitten tekemisiä.
(Esim. sitä volvoa siellä ihmeteltiin ja tutkittiin, että pitävätkö kilsat paikkansa. Kyseessä oli kuitenkin uusia saabbeja myyvä autoliike. Silti kaveri väitti että kyllä tästä on varmaan 50.000 kilsaa otettu pois. Ostopäätös tehtiin auton kunnon ei kilometrien takia. Niin kaveri on autoinsinööri, mikä taas sinänsä ei takaa yhtään mitään )
[quote="JouniCSE"]
No ei kai nyt ihan jokainen kärry siellä ruuvattu ole! Mielipiteeni ovat aika vahvasti Saksassa asuvien ystävieni muokkaamia jotka joutuvat "kavereilleen" noita kiesejä sieltä ostamaan.
Se että jos otetaan 20.000 kilometriä pois tai sitten jos otetaan 200.000 kilometriä poijes, niin on varmasti ihan eri asia. Kaikki dokumentit esim. huoltohistoriasta ovat tietenkin todisteita puoleen tai vastaan. Sanovat myös että monet sakemannit eivät viitsi autojaan kalliisti huollattaa, vaan vaihtavat kärryn muutaman vuoden välein.
Poikkeuksia on aivan varmasti moneen suuntaan! Mutta on ne aika pihejä nuo saksalaiset, sen olen itsekin huomannut, etten yhtään ihmettelis niitten tekemisiä.
(Esim. sitä volvoa siellä ihmeteltiin ja tutkittiin, että pitävätkö kilsat paikkansa. Kyseessä oli kuitenkin uusia saabbeja myyvä autoliike. Silti kaveri väitti että kyllä tästä on varmaan 50.000 kilsaa otettu pois. Ostopäätös tehtiin auton kunnon ei kilometrien takia. Niin kaveri on autoinsinööri, mikä taas sinänsä ei takaa yhtään mitään )
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94
Joo. toi ruuvailu pätee varmaan uudempiin saappeihin ja tietty volvo/bmw/mersu etc. osastoon. Tonnikala on saksalaisten mielestä lähinnnä haaskaa, joten niitä tuskin kukaan viittiii ees ruuvata. Pyörittelevät päätään kun joku hullu tulee jostain suomesta moisia ostaan. 3 tonnaria on tuotu ite eikä oo kyllä epäilystä että yhessäkään ois ruuvattu. 2kpl on oikeesta liikkeestä ja yks semmosen turkkilaishäiskän pihasta. Tosin paperit tehtiin hienon paikkallisen saab liikkeen pihassa, tonnari ei kelvannu enää lasipalatsin pihalle niin jouti turkkilaisen myytäväks.Raser kirjoitti:Jarmo900 kirjoitti:Aika vahvat mielipiteet oli yllä, ajatellen muutamaa käyntikertaa autokaupoissa. No mulla on sitten varmaan väärennetty merkkihuollosta löytynyt huoltohistoriakin, vuoden takuun antoivat kuitenkin Tarkoitan, että auton historiaa voi tutkia muutenkin, kuin mittarilukemaa tuijottamalla. Toki niitä huijareita löytyy, myös Suomesta, valitettavasti.
JouniCSE kirjoitti:
No ei kai nyt ihan jokainen kärry siellä ruuvattu ole! Mielipiteeni ovat aika vahvasti Saksassa asuvien ystävieni muokkaamia jotka joutuvat "kavereilleen" noita kiesejä sieltä ostamaan.
Se että jos otetaan 20.000 kilometriä pois tai sitten jos otetaan 200.000 kilometriä poijes, niin on varmasti ihan eri asia. Kaikki dokumentit esim. huoltohistoriasta ovat tietenkin todisteita puoleen tai vastaan. Sanovat myös että monet sakemannit eivät viitsi autojaan kalliisti huollattaa, vaan vaihtavat kärryn muutaman vuoden välein.
Poikkeuksia on aivan varmasti moneen suuntaan! Mutta on ne aika pihejä nuo saksalaiset, sen olen itsekin huomannut, etten yhtään ihmettelis niitten tekemisiä.
(Esim. sitä volvoa siellä ihmeteltiin ja tutkittiin, että pitävätkö kilsat paikkansa. Kyseessä oli kuitenkin uusia saabbeja myyvä autoliike. Silti kaveri väitti että kyllä tästä on varmaan 50.000 kilsaa otettu pois. Ostopäätös tehtiin auton kunnon ei kilometrien takia. Niin kaveri on autoinsinööri, mikä taas sinänsä ei takaa yhtään mitään )
-
- "Ruisku"
- Viestit: 102
- Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 21:49
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94
Juu. Mulla on vuoden -85 9000 turbo, jonka mittarissa taitaa olla 147tkm. Itse laitteella on ajettu noin 450tkm, mutta mittaristo ja turbo on ihan oikeesti alun perin 144 tkm ajetusta pirssistä. Katsastusaseman lapussa lukee tuo 147tkm, vaikka kävin katsastamassa vuosi takaperin auton 425tkm mittarilukemalla
En kyllä (ehkä... ) yrittäisi myydä tätä autoa tällä mittarilukemalla
Hieman kyllä ihmetytti, ettei katsastusaseman setä edes kysynyt mittarilukeman paikkansapitävyyttä, vaan kirjasi lukeman ylös.
Ja tuo avatarissa näkyvä ihanuus ei oo ollenkaan myynnissä
En kyllä (ehkä... ) yrittäisi myydä tätä autoa tällä mittarilukemalla
Hieman kyllä ihmetytti, ettei katsastusaseman setä edes kysynyt mittarilukeman paikkansapitävyyttä, vaan kirjasi lukeman ylös.
Ja tuo avatarissa näkyvä ihanuus ei oo ollenkaan myynnissä
jäsen 2142
9000 CSE 2.3 aut -93
9000 turbo -85 VA
9000 CSE 2.3 aut -93
9000 turbo -85 VA
Re: Varoitus: Myynnissä oleva 9000 CSE -94
Ehkä saivartelua, mutta mittarilukema, ajomäärä ja oletettu ajomäärä ovat kaksi tai kolme eri asiaa.Punainen paroni kirjoitti:En kyllä (ehkä... ) yrittäisi myydä tätä autoa tällä mittarilukemalla
Hieman kyllä ihmetytti, ettei katsastusaseman setä edes kysynyt mittarilukeman paikkansapitävyyttä, vaan kirjasi lukeman ylös.
Autosi mittarilukema on 147 tkm. Katsastusmiehen tehtävä taitaa tässä tapauksessa olla vain kirjata lukema ylös, ei yrittää arvioida esim. verhoilujen kunnon perusteella vastaako se ajomäärää.
Autosi oletettu ajomäärä (joka on myytäessä reilua ja rehellistä ilmoittaa olettamanasi ajomääränä) on se noin 450 tkm.
Jos olet auton ensimmäinen omistaja, voit selkeästi kutsua tuota 450 tkm autosi ajomääräksi, mutta jos olet viides, kymmenes tai viideskymmenes omistaja, on sekä ostajaehdokkaalle reilua että itsellesi turvallista pidättäytyä puhumaan vain oletetusta ajomäärästä.
(Selkeää ja rehellistä on myös merkitä mittarinvaihto päivämäärineen ja mittarilukemineen esim. huoltokirjaan jos lukemaa ei päivitä vastaamaan oletettua ajomäärää.)
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm