Auto on -86/87 ja DCC:n takana siinä ympyrässä 88 eli tarkoittaa käsittääkseni valmistus vuotta.
Tänään kun rassailin sitä käytin johtoja irti ja painelin nappeja niin välillä kun virran sammutti niin sammui myös DCC mutta saattoi taas itsestään syttyä näytön taustavalo, jolloin näkyi myös valittu asetus eli kello.
Kun virta on päällä pelaa kaikki valot eli napit ja näyttö mutta kun virran sammuttaa niin useimmiten näytön valo jää palamaan..
Lisäksi sen jälkeen kun akun napa oli välillä irti niin kytkemisen jälkeen paloi DCC:ssä kaikki näytön symbolit ja kun virtoja käytti päällä ja pois sekä paineli nappuloita niin alkoi taas pelaamaan oikein.
Jotain ihmeellistä siinä on.. Lämpötilan näyttää nyt oikein kun painoin anturin kunnolla johtoon paikoilleen, oli vajavaisesti painettu alun perin ja näytti +1C vaikka tallissa oli miltei kymmenen lämmintä tai vaikka 2-3C näytti aina samaa yhtäastetta..
Voin tarkistaa vielä tuon numerosarjan siitä.
DCC:n taakse tulevat pistokkeet ja muutakin...*muokattu ots*
Re: DCC:n taakse tulevat pistokkeet ja muutakin...*muokattu ots*
Saab 9000i CC -87
Saab 9000 2,3T CSE -93
Saab 9000 2,3T CSE -93
Re: DCC:n taakse tulevat pistokkeet ja muutakin...*muokattu ots*
INFO-nappia painettaessa tulee DCC:ssä näkyviin taustavalo ja kellon aika, vaikka virta-avain olisi poissa. Olisikohan sinulla nappi jotenkin jumissa.
Se, että akun irrotuksen jälkeen näkyy koko näyttö ei ole tavatonta.
Todennäköisesti sinulla on oikea DCC-malli jos valmistusvuosi on 88.
Antamassani kytkentäkaaviossa näkyy johdin, jonne rele tulee kytkeä lämmityksen ohjausta varten. Varo kytkemästä ko. johtoa maihin, ettei ohjaintransistori kärähdä.
Se, että akun irrotuksen jälkeen näkyy koko näyttö ei ole tavatonta.
Todennäköisesti sinulla on oikea DCC-malli jos valmistusvuosi on 88.
Antamassani kytkentäkaaviossa näkyy johdin, jonne rele tulee kytkeä lämmityksen ohjausta varten. Varo kytkemästä ko. johtoa maihin, ettei ohjaintransistori kärähdä.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: DCC:n taakse tulevat pistokkeet ja muutakin...*muokattu ots*
Mihinkähän vuosimalliin numeron 41 09 591 omaava DCC on? Ympyrän keskellä on vuosi -89 ja 10 pistettä ympärillä. Ainakaan se ei toiminut -89 mallisessa tontussa, lämpötilanäytössä F2 ja keskinopeus älyttömissä lukemissa (yli 200 keskinopeus taajama ajossa
)
edit: korjattu typo EDU -> DCC
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
edit: korjattu typo EDU -> DCC
Viimeksi muokannut Juho_M, Ma Joulu 31, 2007 20:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 turbo16 -89
Saab 99 GL special -82 PR
#3076
Saab 9000 turbo16 -89
Saab 99 GL special -82 PR
#3076
Re: DCC:n taakse tulevat pistokkeet ja muutakin...*muokattu ots*
Uudemman mallin DCC ottaa lämpotilatietonsa datana ACC2:n kautta, eikä suoraan lämpotila-anturista. Siksi F2 ilmoitus lämpötilanäytössä.Juho_M kirjoitti:Mihinkähän vuosimalliin numeron 41 09 591 omaava edu on? Ympyrän keskellä on vuosi -89 ja 10 pistettä ympärillä. Ainakaan se ei toiminut -89 mallisessa tontussa, lämpötilanäytössä F2 ja keskinopeus älyttömissä lukemissa (yli 200 keskinopeus taajama ajossa)
Nopeustieto ( pulssisuhde nopeuden funktiona ) on kyllä mielestäni sama kakikissa tonnareissa vm 86-98, joten hiukan kummastuttaa miksi keskinopeus tökkii.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: DCC:n taakse tulevat pistokkeet ja muutakin...*muokattu ots*
Tuntuisi, että tuo taustavalon palaminen johtuu tuosta jumiutuneesta info napista, vaikkakin nappi pelaa muuten kuten pitääkin mutta kun virtakatkaistuna sitä naputtelee ja nostelee sain taustavalon sammumaan..
Jos ei sitten ollut sattumaa...
Pitää yrittää purkaa tuo DCC ja koittaa puhdistaa napit jos mahdollista.
Jos ei sitten ollut sattumaa...
Pitää yrittää purkaa tuo DCC ja koittaa puhdistaa napit jos mahdollista.
Saab 9000i CC -87
Saab 9000 2,3T CSE -93
Saab 9000 2,3T CSE -93
Re: DCC:n taakse tulevat pistokkeet ja muutakin...*muokattu ots*
Omassa saabissani on mittaristossa kiinniruuvattuna EDU3 ja tuon SCC/DCC:n tilalla viisarikello, jonka alla R ja Info nappulat.
Voisiko tähän vaihtaa suoraan uudemman/paremman SCC:n?
Eli eikös nuo keskinopeus, lämpötila tms. lukemat näytettäisi silloin siinä DCC:n näytössä ja vanha EDU3 saa jäädä kiinni mittaristoon, ja sen näytössä näkyisi edelleen kulutus, laturinvirta, hetkellinen kulutuspalkki...?
Voisiko tähän vaihtaa suoraan uudemman/paremman SCC:n?
Eli eikös nuo keskinopeus, lämpötila tms. lukemat näytettäisi silloin siinä DCC:n näytössä ja vanha EDU3 saa jäädä kiinni mittaristoon, ja sen näytössä näkyisi edelleen kulutus, laturinvirta, hetkellinen kulutuspalkki...?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: DCC:n taakse tulevat pistokkeet ja muutakin...*muokattu ots*
Toki.Raser kirjoitti:Voisiko tähän vaihtaa suoraan uudemman/paremman SCC:n?
Juu, paitsi jos asennat SCC:n niin lämpötila jää EDUlle. Ja keskinopeus yms ajoaikanäytöt näytetään SCC:ssä, ei DCC:ssä. Joka tapauksessa SCC:n asentamisen yhteydessä EDU:n näyttämät tiedot eivät muutu mitenkään.Eli eikös nuo keskinopeus, lämpötila tms. lukemat näytettäisi silloin siinä DCC:n näytössä ja vanha EDU3 saa jäädä kiinni mittaristoon, ja sen näytössä näkyisi edelleen kulutus, laturinvirta, hetkellinen kulutuspalkki...?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00