lämppärin kennon vaihdon hinta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

lämppärin kennon vaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja rmeller »

Minkänäköisiä veloituksia olette joutuneet maksamaan lämppärin kennon vaihdosta? Siis jos ette ole tehneet sitä itse...Kylmässä tallissa ei operaatio innosta kun taas jäi kesällä tekemättä joten kai tuo on teetettävä jossakin muualla. Tai montako tuntia tuohon voisi olettaa liikkeen tuhraavan aikaa?
Auto mallia -96 autom. ilmastoinnilla.

t. Rami
****
VAG
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: lämppärin kennon vaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Torek-auto Espoossa kieltäytyi koko hommasta :lol:
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: lämppärin kennon vaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Veikkaan että 6 tuntia ei ole kaukana
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: lämppärin kennon vaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Riippuu aika pitkälti siitä tietävätkö miten homma tehdään vaiko ei. Raippaluodossa oltiin kuulemma kerran purettu kojelauta kokonaan veke, muutamassa päivässä.. :lol:
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: lämppärin kennon vaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Toi on kyl ihan arpapeliä mitä tosta tulee hinnaks, ite ens kertalaisena purin ja kasasin alle kolmen tunnin mut oon kuullu tosiaan et pajallaki saattaa mennä huomattavasti kauemmin... Joku kunno Saabisti tekis varmaan reiluun tuntiin.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
gilmer
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Tammi 26, 2007 21:07
Paikkakunta: HML

Re: lämppärin kennon vaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja gilmer »

Otin itse puhaltimen irti ja vein pajalle kennon vaihtoon, niin se otti 100€ kun laittoi kennon ja puhaltimen paikalleen.
ex 9000CS 2.3 -92
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

Re: lämppärin kennon vaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja rmeller »

j0ne kirjoitti:Toi on kyl ihan arpapeliä mitä tosta tulee hinnaks, ite ens kertalaisena purin ja kasasin alle kolmen tunnin mut oon kuullu tosiaan et pajallaki saattaa mennä huomattavasti kauemmin... Joku kunno Saabisti tekis varmaan reiluun tuntiin.
No ei tuo sitten niin kamalalta itse tehtynäkään kuulosta. Ohjeethan täältä foorumilta olen jo kuvien kera löytänyt, tai linkin ohjeisiin. Tekeekö tuon hyvin yksin vai pitäisikö varata kaveri mukaan? Erikoistyökaluja ei tainnut tarvita jos oikein ne ohjeet muistan? Voisihan sen kennon tilata valmiiksi ja katsella sitten lämpömittaria, nyt oli -18 aamulla tallissa :)

Rami
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: lämppärin kennon vaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

rmeller kirjoitti:
j0ne kirjoitti: Tekeekö tuon hyvin yksin vai pitäisikö varata kaveri mukaan?
Yksin tekee kyllä tuon hyvin, muista vaan varata hieman hermoja mukaan kun puhallinkotelon kanssa tappelet. :wink:
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: lämppärin kennon vaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Erikoistyökaluja ei tainnut tarvita jos oikein ne ohjeet muistan?
Eipä siinä tarvii ku räikän ja ruuvarin. Akvaariokotelo irti, kiinni pulteilla(8mm hylsy). Valetulipelti irti, kiinni parilla mutterilla(oisko taas 8mm). Ilmastointi hässäkän pultit irti, että sitä saa siirrettyä/väännettyä edestä edes vähä(oisko 13mm). Kennon letkut irti, ruuvarilla tai jos vanha kiinnitys nii klipseil. Sit ne puhallinkotelon klipsit vääntelee auki ja eikun pyörittelemään sitä ulos, tässä kohdin ei mul ollu kaveria mut ois iha hyvä jos toinen kampeis sitä ilmastointisysteemiä. Sit se kenno pitäs väännellä kans sieltä välistä, ei sovi sekää iha suoraan tulemaan. Johtoja saa irrotella oman tunnon mukaan et mikä tuntus tiellä olevan...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: lämppärin kennon vaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Lisäksi tuonvuotisessa kannattaa todellakin irroittaa myös se kuskinpuoleinen valetulipellin "jatko-osa", jossa m.m. trionic-boksi on kiinni. :idea:
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

Re: lämppärin kennon vaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja rmeller »

Tri-Lo kirjoitti:Lisäksi tuonvuotisessa kannattaa todellakin irroittaa myös se kuskinpuoleinen valetulipellin "jatko-osa", jossa m.m. trionic-boksi on kiinni. :idea:
Ja ilmeisesti akun kenkä irroitettava ehdottomasti, oliko siellä se puhaltimen säätöosa muuten jännitteellinen vai mikähän se syy nyt olikaan.

Rami
****
VAG
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: lämppärin kennon vaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

rmeller kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Lisäksi tuonvuotisessa kannattaa todellakin irroittaa myös se kuskinpuoleinen valetulipellin "jatko-osa", jossa m.m. trionic-boksi on kiinni. :idea:
Ja ilmeisesti akun kenkä irroitettava ehdottomasti, oliko siellä se puhaltimen säätöosa muuten jännitteellinen vai mikähän se syy nyt olikaan.

Rami
Ei tarvitse irroittaa, sehän on jännitteellinen vasta virrat päällä.

Hommahan kannattaa sitten aloittaa jäähdytysnesteen tyhjennyksellä. Ehkä pidettävä mielessä sekin ettei kaikki muovi taivu kovin hyvin jos 18 pakkasasteessa meinaat tehdä. :wink:
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

Re: lämppärin kennon vaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja rmeller »

Tri-Lo kirjoitti: Ei tarvitse irroittaa, sehän on jännitteellinen vasta virrat päällä.

Hommahan kannattaa sitten aloittaa jäähdytysnesteen tyhjennyksellä. Ehkä pidettävä mielessä sekin ettei kaikki muovi taivu kovin hyvin jos 18 pakkasasteessa meinaat tehdä. :wink:
No, tuskin siitä on haittaa kuitenkaan. Joo, tuon -18 takia minä sitä korjaamolle viemistä nyt olen suunnitellut, toisaalta kun auto ei joutaisi arkena minnekään niin pitäisi vaihtaa viikonloppuna itse. Ja sitten jos joku osa puuttuu niin mistän sen viikonloppuna sitten taas saa, onpas niin hankalaa taas. Isoisä kyllä lainaisi tietty ässäänsä joten kaipa tuota pitää kokeilla itse. Hommaa sen kennon odottelemaan lauhaa viikonloppua ja kaverilta lämmityspuhallin talliin hönkimään.
Oliko se nyt niin että tähän malliin on vain yksi vaihtoehto olemassa minkä motonetistäkin löysin? Vai onko jossain tarjolla parempi versio, taisin tätä kyselläkin joskus aiemmin.

Rami
****
VAG
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: lämppärin kennon vaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

rmeller kirjoitti: Oliko se nyt niin että tähän malliin on vain yksi vaihtoehto olemassa minkä motonetistäkin löysin?
Yksi versio (30-8554), Nissens-merkkisiä tapaavat olla. Laadukkaita kennoja.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: lämppärin kennon vaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Kyllä niitä kahta versiota on mutta sitä uudempaa myydään enää :wink:
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Vastaa Viestiin