lämppärin kennon vaihdon hinta
lämppärin kennon vaihdon hinta
Minkänäköisiä veloituksia olette joutuneet maksamaan lämppärin kennon vaihdosta? Siis jos ette ole tehneet sitä itse...Kylmässä tallissa ei operaatio innosta kun taas jäi kesällä tekemättä joten kai tuo on teetettävä jossakin muualla. Tai montako tuntia tuohon voisi olettaa liikkeen tuhraavan aikaa?
Auto mallia -96 autom. ilmastoinnilla.
t. Rami
Auto mallia -96 autom. ilmastoinnilla.
t. Rami
****
VAG
VAG
Re: lämppärin kennon vaihdon hinta
Torek-auto Espoossa kieltäytyi koko hommasta
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: lämppärin kennon vaihdon hinta
Veikkaan että 6 tuntia ei ole kaukana
Re: lämppärin kennon vaihdon hinta
Riippuu aika pitkälti siitä tietävätkö miten homma tehdään vaiko ei. Raippaluodossa oltiin kuulemma kerran purettu kojelauta kokonaan veke, muutamassa päivässä..
Re: lämppärin kennon vaihdon hinta
Toi on kyl ihan arpapeliä mitä tosta tulee hinnaks, ite ens kertalaisena purin ja kasasin alle kolmen tunnin mut oon kuullu tosiaan et pajallaki saattaa mennä huomattavasti kauemmin... Joku kunno Saabisti tekis varmaan reiluun tuntiin.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: lämppärin kennon vaihdon hinta
Otin itse puhaltimen irti ja vein pajalle kennon vaihtoon, niin se otti 100€ kun laittoi kennon ja puhaltimen paikalleen.
ex 9000CS 2.3 -92
Re: lämppärin kennon vaihdon hinta
No ei tuo sitten niin kamalalta itse tehtynäkään kuulosta. Ohjeethan täältä foorumilta olen jo kuvien kera löytänyt, tai linkin ohjeisiin. Tekeekö tuon hyvin yksin vai pitäisikö varata kaveri mukaan? Erikoistyökaluja ei tainnut tarvita jos oikein ne ohjeet muistan? Voisihan sen kennon tilata valmiiksi ja katsella sitten lämpömittaria, nyt oli -18 aamulla tallissaj0ne kirjoitti:Toi on kyl ihan arpapeliä mitä tosta tulee hinnaks, ite ens kertalaisena purin ja kasasin alle kolmen tunnin mut oon kuullu tosiaan et pajallaki saattaa mennä huomattavasti kauemmin... Joku kunno Saabisti tekis varmaan reiluun tuntiin.
Rami
Re: lämppärin kennon vaihdon hinta
Yksin tekee kyllä tuon hyvin, muista vaan varata hieman hermoja mukaan kun puhallinkotelon kanssa tappelet.rmeller kirjoitti:j0ne kirjoitti: Tekeekö tuon hyvin yksin vai pitäisikö varata kaveri mukaan?
Re: lämppärin kennon vaihdon hinta
Eipä siinä tarvii ku räikän ja ruuvarin. Akvaariokotelo irti, kiinni pulteilla(8mm hylsy). Valetulipelti irti, kiinni parilla mutterilla(oisko taas 8mm). Ilmastointi hässäkän pultit irti, että sitä saa siirrettyä/väännettyä edestä edes vähä(oisko 13mm). Kennon letkut irti, ruuvarilla tai jos vanha kiinnitys nii klipseil. Sit ne puhallinkotelon klipsit vääntelee auki ja eikun pyörittelemään sitä ulos, tässä kohdin ei mul ollu kaveria mut ois iha hyvä jos toinen kampeis sitä ilmastointisysteemiä. Sit se kenno pitäs väännellä kans sieltä välistä, ei sovi sekää iha suoraan tulemaan. Johtoja saa irrotella oman tunnon mukaan et mikä tuntus tiellä olevan...Erikoistyökaluja ei tainnut tarvita jos oikein ne ohjeet muistan?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: lämppärin kennon vaihdon hinta
Lisäksi tuonvuotisessa kannattaa todellakin irroittaa myös se kuskinpuoleinen valetulipellin "jatko-osa", jossa m.m. trionic-boksi on kiinni.
Re: lämppärin kennon vaihdon hinta
Ja ilmeisesti akun kenkä irroitettava ehdottomasti, oliko siellä se puhaltimen säätöosa muuten jännitteellinen vai mikähän se syy nyt olikaan.Tri-Lo kirjoitti:Lisäksi tuonvuotisessa kannattaa todellakin irroittaa myös se kuskinpuoleinen valetulipellin "jatko-osa", jossa m.m. trionic-boksi on kiinni.
Rami
****
VAG
VAG
Re: lämppärin kennon vaihdon hinta
Ei tarvitse irroittaa, sehän on jännitteellinen vasta virrat päällä.rmeller kirjoitti:Ja ilmeisesti akun kenkä irroitettava ehdottomasti, oliko siellä se puhaltimen säätöosa muuten jännitteellinen vai mikähän se syy nyt olikaan.Tri-Lo kirjoitti:Lisäksi tuonvuotisessa kannattaa todellakin irroittaa myös se kuskinpuoleinen valetulipellin "jatko-osa", jossa m.m. trionic-boksi on kiinni.
Rami
Hommahan kannattaa sitten aloittaa jäähdytysnesteen tyhjennyksellä. Ehkä pidettävä mielessä sekin ettei kaikki muovi taivu kovin hyvin jos 18 pakkasasteessa meinaat tehdä.
Re: lämppärin kennon vaihdon hinta
No, tuskin siitä on haittaa kuitenkaan. Joo, tuon -18 takia minä sitä korjaamolle viemistä nyt olen suunnitellut, toisaalta kun auto ei joutaisi arkena minnekään niin pitäisi vaihtaa viikonloppuna itse. Ja sitten jos joku osa puuttuu niin mistän sen viikonloppuna sitten taas saa, onpas niin hankalaa taas. Isoisä kyllä lainaisi tietty ässäänsä joten kaipa tuota pitää kokeilla itse. Hommaa sen kennon odottelemaan lauhaa viikonloppua ja kaverilta lämmityspuhallin talliin hönkimään.Tri-Lo kirjoitti: Ei tarvitse irroittaa, sehän on jännitteellinen vasta virrat päällä.
Hommahan kannattaa sitten aloittaa jäähdytysnesteen tyhjennyksellä. Ehkä pidettävä mielessä sekin ettei kaikki muovi taivu kovin hyvin jos 18 pakkasasteessa meinaat tehdä.
Oliko se nyt niin että tähän malliin on vain yksi vaihtoehto olemassa minkä motonetistäkin löysin? Vai onko jossain tarjolla parempi versio, taisin tätä kyselläkin joskus aiemmin.
Rami
****
VAG
VAG
Re: lämppärin kennon vaihdon hinta
Yksi versio (30-8554), Nissens-merkkisiä tapaavat olla. Laadukkaita kennoja.rmeller kirjoitti: Oliko se nyt niin että tähän malliin on vain yksi vaihtoehto olemassa minkä motonetistäkin löysin?
Re: lämppärin kennon vaihdon hinta
Kyllä niitä kahta versiota on mutta sitä uudempaa myydään enää
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower